دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 51278
منبع : خبرگزاری فارس
همزمان با دهه کرامت

پروژه پیاده‌راه سازی خیابان حضرتی افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه هفت قم گفت: پیاده راه خیابان حضرتی با اعتباری بالغ بر 6 هزار و 700 میلیون ریال و در سه فاز از پاییز سال گذشته آغاز شده و با تکمیل فاز سوم آن و همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
پروژه پیاده‌راه سازی خیابان حضرتی افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، علیرضا اقبالیان با اشاره به اجرای عملیات پیاده ‌راه‌سازی خیابان حضرتی، گفت: تکمیل پروژه پیاده راه سازی خیابان حضرتی حد فاصل پل بازار تا خیابان ارم، در راستای پیگیری پروژه بزرگ پیاده راه سازی معابر اصلی اطراف حرم مطهر(س) اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 6 هزار و 700 میلیون ریال برای پیاده‌‌راه سازی خیابان حضرتی پیش‌بینی شده است، افزود: این پروژه با توجه به حساسیت های مکانی و مجاورت پروژه با حرم مطهر و قرار گیری در وسط صحن بزرگ میدان آستانه و مشکلات ترددی زائرین با برنامه ریزی و تعریف در سه فاز، از پاییز سال گذشته آغاز شده بود.
اقبالیان با تاکید بر اینکه در تمامی پروژه های عمران و خدمات شهری، مشکلات پیش بینی نشده‌ای اتفاق می‌افتند که موجب وقفه در سرعت اجرای پروژه‌ها می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این پروژه تردد بالای زائرین، برگزاری مراسمات مذهبی مختلف و همچنین مشکلات فنی متعدد اعم از نامشخص بودن مسیر انشعابات به دلیل بافت قدیمی، عبور تاسیسات مختلف در مسیر اجرا و لزوم اصلاح آنها، واگذاری انشعابات مورد نیاز کسبه و ساختمان های مجاور و انجام امور اداری مربوطه مسائل و معضلات زیادی را پیش روی پروژه قرار داده بود.

وی با بیان اینکه تمام این مسائل برنامه زمانی اجرای طرح را مورد تاثیر قرار داده بود، تصریح کرد: با تمام این مسائل با تدبیر لازم و همکاری عوامل اجرایی و ستادی، توانستیم ضمن جبران عقب ماندگی زمانی، همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت، پروژه را تکمیل و برای بهره برداری نهایی در اختیار شهروندان و زائرین قرار دهیم.

شهردار منطقه هفت قم با اشاره به اهداف اجرای پروژه، بیان داشت: این پروژه برای افزایش ایمنی عابرین پیاده و بهبود سیما و منظر شهری، حذف خودرو در معابر اطراف حرم مطهر(س)، حفظ بافت سنتی و تاریخی هسته مرکزی شهر، رونق اجتماع ، اقتصادی مراکز تجاری و افزایش محیط های انسان محور در محیط های مذهبی اجرا شد.

اقبالیان افزود: این طرح به عنوان بخشی از اجرای طرح بزرگ پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر اجرا شدکه پیش از این نیز کوچه 9 خیابان ارم معروف به خیابان آب انبار سید عرب به این منظور پیاده راه سازی شده بود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcc4iqp.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما