پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 43718
منبع : خبرگزاری فارس
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران:

جهان محو راهپیمایی عظیم شیعیان در عراق است

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: امروز جهان محو راهپیمایی عظیم و بزرگترین مانور شیعیان است، این حماسه عظیم و بی‌بدیل برای دوستان مایه قدرت و سربلندی و برای دشمنان موجب رعب و ترس است.
جهان محو راهپیمایی عظیم شیعیان در عراق است
به گزارش قم نیوز، احمد حاجی زاده عصر امروز در جمع خادمان مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امروز جهان محو راهپیمایی عظیم و بزرگترین مانور شیعیان است، اظهار کرد: این حماسه عظیم و بی‌بدیل برای دوستان مایه قدرت و سربلندی و برای دشمنان موجب رعب و ترس است.

وی با اشاره به حضور بیش از یک و نیم میلیون نفر ایرانی در این مراسم بزرگ شیعی تا امروز بیان کرد: برپایی موکب مسجد مقدس جمکران و فعالیت خادمان این مکان مقدس در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی موجب افتخار ماست.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در روایات اهل‌بیت(ع) و سفارش‌های بزرگان دین بر مداومت قرائت زیارت عاشورا و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) تاکید شده است، گفت: این تاکید با هدف جلب توجه ما به موضوع تقابل جبهه حق و باطل است که موضع خود را در قبال این دو جبهه مشخص کنیم.

حاجی زاده ادامه داد: یکی از عبرت‌های عاشورایی این است که فردی مانند شمر که در رکاب امیرالمومنین(ع) جانباز شده بود در روز عاشورا آن جنایت بزرگ تاریخ را مرتکب شد و از سوی دیگر افرادی مانند حر در سپاه یزید بودند ولی با اندکی تفکر خود را به جبهه حق ملحق کرده و در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه شمرها و یزید‌ها در طول تاریخ وجود داشته‌اند، گفت: باید متوجه باشیم که دو جبهه حق و باطل همواره در حال جنگ هستند و لحظه‌ای غفلت و سهل‌انگاری می‌تواند عاقبتی مانند سپاه مقابل امام حسین(ع) که با قصد قربت ایشان و یارانشان را به شهادت رساندند برای ما رقم بزند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه عافیت طلبی خطری است که در این بزنگاه‌ها انسان را به نابودی می‌کشاند، ابراز کرد: سابقه و گذشته افراد در تصمیم‌گیری آن‌ها برای ماندن در جبهه حق و یا پیوستن به جبهه باطل ملاک نیست و باید همواره از خدای متعال بخواهیم به ما کمک کند تا از جبهه حق فاصله نگیریم و در این مسیر ثابت قدم باشیم.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های انجام شده برای خادمان مسجد مقدس جمکران و خانواده‌های آنان پرداخت و بیان کرد: ایجاد فضای ارتباط معنوی خانواده‌های خادمان با مسجد، ایجاد مهد کودک قرآنی برای فرزندان خردسال خادمان، تقدیر از دانش‌آموزان قرآنی و دانش‌آموزان ممتاز، ورود جدی به مباحث حمایتی در حوزه بیمه تکمیلی، بیمه عمر و تلاش برای تشویق خادمان مسجد به ورزش و سلامت جسمی از جمله فعالیت‌هایی است که به همت مدیریت منابع انسانی مسجد مقدس جمکران انجام شده است.

وی در پایان بر حفظ و ترویج روحیه خادمی در مسجد مقدس جمکران تاکید و خاطرنشان کرد: باید با استفاده بهینه از امکانات و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود بتوانیم آن طور که شایسته عاشقان و منتظران حضرت ولی‌عصر(عج) است خدمت کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc4mq0.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما