شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 36798
با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

بانوان فرهیخته استان قم تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: همایش تجلیل از بانوان فرهیخته استان قم با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
بانوان فرهیخته استان قم تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز، همایش تجلیل از بانوان فرهیخته استان قم ظهر امروز با حضور استاندار قم، مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور و جمعی از مسئولان استان در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد.

احد جمالی در این همایش با اشاره به برکت انقلاب اسلامی برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: با تشکیل انقلاب اسلامی زنان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ... حضور مؤثر داشته و سبب تشکیل نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد جایگاه ویژه زن در اسلام افزود: بعد از پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع)، امام خمینی (ره) شخصی است که به جایگاه زن اهمیت والا بخشید و سبب کارآمد بودن آن‌ها در پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام شد.

وی با تأکید بر اینکه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات علیه شاه نقش برجسته‌ای ایفا کردند اظهار کرد: جسارت و شجاعت آن‌ها در شرکت در راهپیمایی‌ها و مبارزه با ماموران ساواک سبب پیروزی آرمان‌های انقلاب و اسلام شد.

اسماعیل رستمی نیز در همایش تجلیل از بانوان فرهیخته استان قم که همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از وظایف شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی بر عهده زنان بوده است خاطرنشان کرد: مقوله حجاب زنان در زمان شاه به‌عنوان یک نماد مبارزاتی علیه شاه و رژیم طاغوت بوده است و همچنین بانوان به‌عنوان نخستین پیش‌قراولان راهپیمایی در مبارزات علیه ساواک حضور داشتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم افزود: در حادثه ۱۷ شهریور بانوان در کنار روحانیون و دیگر اقشار جامعه حماسه‌آفرین شدند و در جنگ تحمیلی نیز با انجام دادن امور مختلف نظیر پرستاری به پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی کمک کردند.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) برای بانوان ارزش زیادی قائل بودند، اظهار کرد: زن در نظام اسلامی از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار است و امام خمینی (ره) در دوران نظام اسلامی همواره بر این مسئله تأکید کرده‌اند.

در پایان این همایش از جمعی از بانوان فرهیخته استان با حضور استاندار و مسئولان استان تقدیر شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc4mq1.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما