چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 21938

آماده بسترسازی برای فعالیت‌های تحقیقاتی اندیشمندان اتریشی هستیم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: در شهر قم آماده هستیم که در گسترش روابط فی‌مابین ایران و اتریش اقدامات لازم را انجام داده و بسترهای لازم برای فعالیت‌های تحقیقاتی اندیشمندان اتریشی را در قم فراهم کنیم.
آماده بسترسازی برای فعالیت‌های تحقیقاتی اندیشمندان اتریشی هستیم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری صبح امروز در دیدار با اساتید و جمعی از فرهیختگان اتریش با اشاره به جایگاه اسلام در جهان کنونی اظهار کرد: این‌که در اتریش دین مبین اسلام به عنوان دینی مستقل شناخته می‌شود، بسیار ارزنده است.

وی ضرورت برقراری تعامل و ارتباط بین ادیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم که در راستای این تعاملات شاهد ترویج هرچه بیشتر این دین مبین آسمانی و به ویژه مذهب شیعه در اتریش باشیم.

شهردار قم با تاکید بر این‌که سفر به شهر مقدس قم دارای خیرات و برکات بسیاری است، تاکید کرد: امیدواریم که از فرصت این سفر در راستای آشنایی هرچه بیشتر با اسلام و مذهب تشیع به شکل مطلوب استفاده شود.

وی با تاکید بر این‌که قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و هزاران عالم دینی مذهبی‌ترین شهر کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: در این شهر طلابی از ۱۰۰ کشور جهان مشغول فراگیری علوم دینی هستند و قم را می‌توان یک شهر بین‌المللی دانست.

دلبری تقویت ارتباطات فرهنگی بین کشور ایران و اتریش را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ما نیز در شهر قم آماده هستیم که در گسترش روابط فی‌مابین اقدامات لازم را انجام داده و بسترهای لازم برای فعالیت‌های تحقیقاتی اندیشمندان اتریشی را در قم فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم که بتوانید در هنگام بازگشت به کشور خود پیام شیعه را به مردم این کشور ابلاغ کنید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc4oqi.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما