جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 38138
منبع : پایگاه اطلاع رسانی پزشک قانونی قم

کاهش آمار مراجعه به پزشکی قانونی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل پزشکی قانونی استان قم از کاهش آمار مراجعین به این مرکز طی سال گذشته نسبت به سال ۹۳ خبر داد.
کاهش آمار مراجعه به پزشکی قانونی قم
به گزارش قم نیوز، حمید صدیقی آخا با بیان اینکه در طول سال قبل ۳۵ هزار و ۲۹۵ مورد معاینه سرپایی در مراکز پزشکی قانونی قم انجام شد، از کاهش ۴ درصدی این آمار نسبت به سال ۹۳ خبر داد و گفت: این کاهش آماری در موارد نزاع و تصادف نیز مشاهده می‌شود و به ترتیب یک و دو درصد گزارش شده است.

وی همچنین به مقایسه آمار مراجعات انجام شده در ۶ ماهه اول سال ۹۴ نسبت به ۶ ماهه دوم سال پرداخت و افزود: در ۶ ماه اول سال ۹۴ جمعا تعداد ۱۸ هزار و ۹۴۴ مورد معاینه سرپایی در مراکز این اداره کل انجام شده در حالی که این آمار برای ۶ ماه دوم سال مذکور ۱۶ هزار و ۳۵۱ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی قم کاهش آمار در ۶ ماهه دوم را ناشی از کاهش آمار تصادفات دانست که عمدتاً در نیمه اول سال به سبب مسافرت‌های تابستانی هموطنان، رقم بیشتری است.

وی همچنین اجساد معاینه شده در سالن تشریح اداره را در سال ۹۴ تعداد ۹۰۹ مورد اعلام کرد که ۷۰۱ مورد مرد و ۲۰۸ مورد نیز زن بوده‌اند.

صدیقی آخا افزود: مجموع اجساد معاینه شده در سال ۹۴ نسبت به سال قبل از آن ۸ درصد کاهش داشته است، این در حالی است که ۳۱۳ مورد از اجساد معاینه شده در طول سال ۹۴ مربوط به تصادفات بوده و از این تعداد ۲۲۴ مورد مرد و مابقی زن بوده‌اند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc4sq1.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما