جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 48038
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله حسینی بوشهری:

سند 2030 کاپیتولاسیون فرهنگی بود/نامزدهای انتخابات از تخریب و افتراء پرهیز کنند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: سند 2030 کاپیتولاسیون فرهنگی بود که عده‌ای در فضایی خاموش این سند را امضا و اجرا کردند.نباید در ماجرای سند 2030 کار به جایی می‌رسید که خود رهبر معظم انقلاب مجبور به ورود مستقیم شوند.
سند 2030 کاپیتولاسیون فرهنگی بود/نامزدهای انتخابات از تخریب و افتراء پرهیز کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به برکات امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اگر این فریضه در جامعه اجرا شود، بسترساز گسترش عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: پایداری و امنیت در جامعه اسلامی از برکات امر به معروف و نهی از منکر است، با انجام این فریضه امنیت پایدار در جامعه به وجود می‌آید. در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر انجام شود، همگان یکدیگر را به پیگیری مسائل مردم و دعوت می‌کنند و با انجام این فریضه اشتغال سامان پیدا می‌کند.

امام جمعه قم افزود: امام باقر(ع) فرمود که با انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آبادانی به وجود می‌آید و جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن اجرا شود، یک جامعه امیدوار است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به زندگی امام زمان(عج) اظهار کرد: این امام معصوم در سال 255 هجری قمری در سامرا به دنیا آمدند، پدر امام زمان(عج) در سال 260 به شهادت رسیدند و این امام معصوم در پنج سالگی به امامت رسیدند.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) دو غیبت صغری و کبری داشت، غیبت صغری این امام معصوم از سال 260 تا 329 هجری قمری طول کشید و پس از آن غیبت کبری امام زمان(عج) آغاز شد. انسان منتظر وظایفی دارد، همچنین انتظار ابعاد مختلف عقیدتی، سیاسی و اخلاقی دارد، به عنوان مثال انتظار سیاسی این است که خواستار حکومت عدل الهی باشیم.

امام جمعه قم افزود: انسان منتظر خودش را مقید می‌داند که گناه نکند، اگر بخواهیم جزو اصحاب امام زمان(عج) باشیم، باید اخلاق خوب داشته باشیم در حالی که اکنون در جامعه کمتر اخلاق رعایت می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به قرارداد کاپیتولاسیون اظهار کرد: روز 23 اردیبهشت تاریخ لغو این قرارداد است، قراردادی که سند بردگی ایران بود و بر اساس آن ایران حق محاکمه نظامیان آمریکایی را به دلیل جرایمشان نداشت. سند 2030 هم کاپیتولاسیون فرهنگی بود که عده‌ای در فضایی خاموش این سند را امضا و اجرا کردند.

وی ادامه داد: نباید در ماجرای سند 2030 کار به جایی می‌رسید که خود رهبر معظم انقلاب مجبور به ورود مستقیم شوند، این سند خصوصیاتی دارد که موجب تخریب خانواده می‌شود، براساس سند 2030 باید بحث تربیت و اخلاق متوقف شود، چون خشونت دارد. براساس این سند هر سال گزارش سیستم آموزش و پرورش کشورمان را به یونسکو می‌دادیم و قبول سند 2030 یک فاجعه بود.

امام جمعه قم افزود: به مدیران آموزش و پرورش می‌گویم که شما دغدغه دینی دارد، ولی باید روی فعالیت مدارس نظارت داشته باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: امروز مهم‌ترین مسأله کشور انتخابات است. ما همه وظیفه داریم که به پای صندوق‌های رای برویم و انتخابات مظهر تکلیف‌باوری و مردم باوری است. مدیران باید مردم را باور کنند و مردم با حضورشان در صحنه‌های انقلاب اسلامی، این انقلاب را حفظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان در انتخابات سیلی محکمی می‌خورند ادامه داد: اگر دشمن جرات ندارد که تهدیدات خودش علیه ایران را عملی کند، به خاطر حضور مردم کشورمان در صحنه است و مدیران کشور باید مراقب باشند که قانون به دقت در انتخابات رعایت شود.

امام جمعه قم افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری باید دقت کنند که علاوه بر رعایت قانون، شعارهایی را مطرح کنند که در حدود وظایف و صلاحیت‌های یک رئیس جمهور است. آن‌ها نباید شعارهای غیرقابل تحقق بدهند، همچنین نامزدهای انتخابات نباید دست به تخریب و افترا زدن به یکدیگر بزنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به مناظرات انتخاباتی اظهار کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نخبگان جامعه الگوهای مردم هستند. رعایت اخلاق توسط نامزدها در مناظرات بهترین رفتاری است که آن‌ها می‌توانند انجام دهند و رفع مشکلات مردم باید در اولویت کار نامزدهای انتخابات باشد.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات باید به دنبال رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و پایان دادن به رکود باشند. آن‌ها نباید کاری انجام دهند که امنیت کشور به خطر بیفتد و گسل‌های قومیتی و طایفه‌ای را تحریک کنند. اقوام ایران در کنار انقلاب هستند و همه اقوام خود را در خدمت نظام جمهوری اسلامی می‌دانند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید برای دشمن امید به وجود بیاوریم، گفت: انتظار برگزاری انتخاباتی پرشور را داریم، انتخاباتی که به جهانیان این پیام را بدهد که ملت ایران پای انقلاب اسلامی ایستادند و تابع نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه آنچه که برای معدن کاران در استان گلستان رخ داد، مایه تاسف بود افزود: کارگرانی که با حقوق کم چرخ اقتصاد کشورمان را به حرکت درمی‌آورند، باید مورد حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcc4xq0.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما