سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : 31018
یک متخصص طب سنتی:

مشکلات گوارشی از جمله نفخ باعث بی‌خوابی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه مشکلات گوارشی از جمله نفخ باعث بی‌خوابی می‌شود, گفت: مصرف غذاهای چرب به دلیل دیر هضم بودن آنها موجب بروز بی‌خوابی می‌شود.
مشکلات گوارشی از جمله نفخ باعث بی‌خوابی می‌شود
به گزارش قم نیوز، مجید انوشیروانی متخصص طب سنتی درباره بی‌خوابی اظهار داشت: درمان بی‌خوابی بدون تشخیص سبب ممکن نیست. بیشترین علل شایع بی‌خوابی به دلیل مشکلات گوارشی است.

به گفته وی نوع رویایی که در خواب می‌بینیم به سیستم گوارش بستگی دارد و اینکه چه خوردیم و چه اثری غذا بر معده ما داشته, وابسته است.

نفخ باعث بی‌خوابی می‌شود
این متخصص طب سنتی با بیان اینکه نفخ باعث بی‌خوابی می‌شود, افزود: انباشتگی غذا در معده، کم خوری و پُرخوری هر دو سبب اختیاری بی‌خوابی است و درمان طبی ندارد و فرد باید رعایت کند و غذای نفاخ مصرف نکند، همچنین غذایی که چرب است و از معده دیر عبور می‌کند و به اصطلاح دیر هضم است, مصرف نشود.

انوشیروانی بیان داشت: بحث دیگر در بی‌خوابی, خشکی سیستم عصبی است که می‌تواند ساده باشد یا همراه با غلبه سودایی و صفراوی است که دارای علامت‌های متفاوت است.

وی عنوان کرد: کسانی هستند که در چشمشان احساس شن ریزه و احساس خشکی در سوراخ‌های بینی می‌کنند و در زمان سرماخوردگی کمترین ترشح را در بینی دارند و ضمناً بی‌خواب هم هستند. این افراد به احتمال زیاد بی‌خوابی‌شان ناشی از خشکی سیستم عصبی است.

انوشیروانی افزود: اگر این افراد دچار وسواس, بدگمانی‌ها و خیالات تباه و بیهوده می‌شوند, این افراد به احتمال زیاد دچار سوءمزاج‌های سودایی سیستم عصبی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ از افراد بی‌خواب پرخاشگری و تندخویی دارند, احساس سوزش و گزش در چشم, حنجره و حلق و بینی می‌کنند. این افراد چهره‌های برافروخته و قرمز دارند این بی‌خوابی علتش چیز دیگری است و ناشی از ماده صفرا است که خشک است و همراه با گرمی خواهد بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc4xq1.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما