چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 603
عضو هیئت مدیره نظام پرستاری قم:

حیطه خدمات پرستاران نباید به بالین بیمار محدود شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هئیت مدیره نظام پرستاری قم گفت: پرستاران در اکثر کشورها در حیطه‌های مختلف به جامعه خدمات ارائه می‌کنند اما در کشور ما خدمات پرستاری تنها در مراکز درمانی و بر بالین بیماران است.
حیطه خدمات پرستاران نباید به بالین بیمار محدود شود
به گزارش قم نیوز، ولی‌الله صمدی امروز اظهار کرد: پرستاری پیش از آنکه یک حرفه یا شغل باشد یک هنر و یک عشق است، پرستاری یک حرفه مقدس است و کسانی که در این حرفه اشتغال دارند باید به اهمیت و قداست این شغل توجه کافی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سخنی از مرحوم علامه محمدحسین طباطبائی(ره) که من حاضرم هفتاد سال عبادتم را با یک شب پرستاری از بیماران عوض کنم، بیان کرد: پرستاری یک شغل سخت و پراسترس است که پرستاران به طور شبانه‌روز و در تمام ایام سال مشغول خدمت هستند و نمی‌توانند یک لحظه خدمت خود را قطع کنند.

مسئول دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم کار در محیط‌های پراسترس مانند اورژانس‌ها، اتاق‌های عمل، بخش‌های عفونی، سوختگی و سرطان را عامل اصلی ایجاد آسیب‌های جسمی و روحی زیاد به پرستاران دانست و تصریح کرد: ‌پرستاران در مقایسه با سایر کارکنان دولت از حداقل حقوق و مزایا برخوردار هستند.

صمدی در ادامه تاکید کرد: دولت و مجلس باید زمینه رفاه و آرامش پرستاران را فراهم کنند چرا که پرستار خسته و بیمار نمی‌تواند از بیمار نیازمند به درستی مراقبت و پرستاری کند.

وی گفت: در اکثر کشورها پرستاران در حیطه‌های مختلف به جامعه خدمات ارائه می‌کنند اما در کشور ما خدمات پرستاری تنها در مراکز درمانی و بر بالین بیماران است.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری قم با اشاره به اینکه پرستاران باید به آموزش و پیشگیری از بیماری و ارتقای سطح سلامت جامعه بپردازند، افزود: بازتوانی از بیماران از مواردی است که در کشور ما توجه جدی به آن نمی‌شود و به علت این نقیصه بیمار ماه‌ها در بیمارستان بستری می‌شود و هزینه‌های هنگفتی را تحمیل خانواده و جامعه می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcca1qe82bqx.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما