دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 47336
منبع : خبرگزاری فارس
وزير ایالات و مناطق مرزي پاكستان با استاندار قم دیدار کرد

تاكيد طرفين بر گسترش همکاری‌های فرهنگي و اقتصادي

قم نيوز : قم نیوز: وزير ایالات و مناطق مرزي پاكستان با استاندار قم ديدار كرد.
تاكيد طرفين بر گسترش همکاری‌های فرهنگي و اقتصادي
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، عبدالقادر بلوچ وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان که به منظور شرکت در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان به ایران سفر کرده است، با استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.

استاندار قم در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور ایران و پاکستان از گذشته‌ دور اظهار داشت: این روابط در سال‌های پس از انقلاب اسلامی مستمر و پایدار بوده است.

سیدمهدی صادقی امضای توافقنامه میان بانک‌های مرکزی دو کشور در تهران برای تسهیل همکاری‌های بانکی را مورد توجه قرار داد و افزود: استان قم آماده‌ توسعه‌ تعاملات فرهنگی و اقتصادی با کشور پاکستان است.

صادقی همچنین حضور طلاب و زائرین پاکستان در شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: این مسئله به تعمیق روابط کمک خواهد کرد.

استاندار قم با اشاره به جایگاه قم به عنوان مرکزیت تشیع و نقش تاثیرگذار این شهر در گسترش اسلام اعتدالی خاطرنشان کرد: مسوولان کشور تفکر اعتدالی را با جدیت دنبال می‌کنند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره‌ تکفیری‌ها در قم اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه چنین همایشی در کشور پاکستان نیز با همکاری ایران برگزار شد که نشان از اتحاد دو کشور برای مقابله با تروریسم است.

عبدالقادر بلوچ وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان نیز در این جلسه با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور ایران و پاکستان افزود: مسوولان پاکستان به تعمیق این روابط در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران توجه خاصی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تندروی هیچ جایی در دین مبین اسلام ندارد اظهار داشت: مسوولان پاکستان در تلاش برای امنیت پایدار منطقه هستند.

وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان با اشاره به ضربات تروریسم به این کشور خاطرنشان کرد: امنیت این کشور در سال‌های اخیر بسیار ارتقاء یافته است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcce1q0.2bqm18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما