سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 50396
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم خبر داد:

برگزاری مانور خانوادگی زندگی در شرایط اضطرار در بوستان‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم از برگزاری مانور خانوادگی زندگی در شرایط اضطرار در بوستان‌های قم خبر داد.
برگزاری مانور خانوادگی زندگی در شرایط اضطرار در بوستان‌های قم
برگزاری مانور خانوادگی زندگی در شرایط اضطرار در بوستان‌های قم
به گزارش قم نیوز، علی اکبر رحیمی با اشاره به برگزاری مانور خانوادگی زندگی در شرایط اضطرار در بوستان‌های شهری قم گفت: این مانور در راستای توسعه فرهنگ ایمنی، مدیریت بحران و همچنین زندگی در شرایط اضطراری برگزار می‌شود . این مانور  سال گذشته در بوستان علوی برگزار شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت بنابراین امسال تصمیم گرفته شد این کار گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با همکاری سایر دستگاه‌های امداد رسان استان از جمله سازمان آتش‌نشانی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و مدیریت بحران استانداری به برگزاری این مانور اقدام کرده است.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه این مانور در روزهای 22 و 23 تیر امسال از ساعت 21 تا 24  در بوستان شهروند در پردیسان برگزار می‌شود گفت: شهروندانی که در این منطقه ساکن هستند با موضوعات مختلف ایمنی و امدادی در قالب کارگاه‌های آموزشی متنوع آشنا می‌شوند.

وی عنوان کرد: بنا داریم در هر ماه در یکی از مناطق شهرداری این برنامه برگزار شود تا بتوانیم با ترویج فرهنگ ایمنی و امدادرسانی سهم به سزایی در زمینه ارتقای آگاهی در این زمینه در بین شهروندان داشته باشیم.

رحیمی یادآور شد: این مانور برای بوستان‌های هاشمی در منطقه یک، شهید بنیادی در منطقه سه و نرگس در منطقه 6 در دستور کار است.

وی با اشاره به مباحثی که در این بوستان‌ها ارائه می‌شود گفت: در این کارگاه‌ها جمعیت هلال احمر موضوعات مرتبط با اسکان اضطراری و نحوه نصب چادرهای امدادی، اورژانس مباحثی در زمینه کمک‌های اولیه و امدادرسانی به مصدومان حوادث و آتش‌نشانی نیز مباحث ایمنی و اطفای حریق را آموزش می‌دهد.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم خاطرنشان کرد: حوزه مدیریت بحران شهرداری نیز با برگزاری کارگاه حساس‌سازی ارائه اطلاعات کلی در زمینه انواع مدیریت بحران و اقسام حوادثی که در قم اتفاق افتاده و ضرورت دارد افراد با آن آشنا شوند ارائه می‌دهد.

وی با اشاره با اهمیت برگزاری این کارگاه گفت: در حوادث رخ داده شهروندان به دلیل نداشتن آگاهی از موضوعات با حضور غیرضروری در کانون حوادث مشکلاتی برای دستگاه‌های امدادی و مخاطراتی برای خود ایجاد می‌کنند لذا بر اساس ضرورت‌های این موضوع مردم آگاه می‌شوند که در صورت بروز اتفاق چه عکس‌العملی از خود نشان دهند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcce1qp.2bqxo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما