دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 26816

آموزش رشته‌های مهارتی به بیش از 24 هزار نفر در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان از آموزش رشته‌های مهارتی به بیش از 24 هزار نفر در این استان قم خبر داد.
آموزش رشته‌های مهارتی به بیش از 24 هزار نفر در استان قم
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت به تشریح عملکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم پرداخت و اظهار کرد: آموزش بیش از ۲۴ هزار نفر از متقاضیان در رشته‌های مختلف مهارتی برگ افتخاری است که نسبت به آن خدا را شاکریم.

وی ادامه داد: امسال در بخش آموزش مهارتی شاهد پیشرفت ۱۲۵ درصدی نسبت به سال قبل هستیم که برای رسیدن به این موفقیت تعداد کارگاه‌هایمان را افزایش دادیم، دو مرکز جدید راه‌اندازی کرده، مرکز خیابان انقلاب را بازسازی کردیم، همچنین یک مرکز در نیروگاه را تجهیز کرده و برای استفاده برادران و خواهران قرار دادیم و یک مرکز نیز در پردیسان برای آموزش خواهران راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان قم از راه‌اندازی سالن مجهز برای برای آزمون با ظرفیت ۲۰۰ نفر خبر داد و گفت: راه‌اندازی یک کارگاه پیشرفته با ۱۰۰ دستگاه رایانه و بهره‌برداری از یک سالن ورزشی ویژه همکاران اداره کل فنی و حرفه‌ای از جمله طرح‌هایی است که در ایام هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

عطارنیا با بیان اینکه ما در کارگاه‌های خودمان افراد را آموزش داده و توانمند می‌کنیم افزود: این افراد پس از گذراندن دوره‌های مهارتی در ۴۴ کارگاه مجهز، نیاز دارند در مقاطع بالاتر مدارک دانشگاهی مرتبط با آموزش را دریافت کنند که در این راستا دو مرکز دانشگاهی علمی کاربردی فنی حرفه‌ای را ایجاد کردیم که یک مرکز در پردیسان ویژه خواهران و مرکز امام خمینی (ره) نیز ویژه برادران آموزش‌های کاملاًٌ مهارتی و تخصصی را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

وی نداشتن مهارت در بین کارجویان را یکی از معضلات استان قم ذکر کرد و گفت: در استان قم کارخانه‌ها و مراکز خدماتی خوبی داریم که نیاز به نیروی کار دارند و یکی از رسالت‌های ما آموزش و توانمند کردن افراد برای جذب در بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی حدود پنج هزار نفر از بانوان قمی را در بخش‌های مختلف آموزش دادیم و این یکی از شاخص‌های مثبت عملکرد ما در سال جدید است.

عطارنیا افزود: در بخش قالی‌بافی و صنایع ساختمان که از بیمه‌ استفاده می کنند حدود ۱۹ هزار گواهی قالی‌بافی و ۲۰ هزار گواهی در بخش ساختمان صادر کردیم که آموزش دیدگان توانستند با استفاده از این گواهینامه‌ها امتیازات خوبی کسب کنند.

وی از درخشش فنی حرفه‌ای استان قم در المپیاد کشوری خبر داد و اظهار کرد: در المپیاد سال گذشته حداقل ۱۴ رتبه در بین استان‌ها ارتقاء داشتیم که این دستاورد حاصل عملکرد بسیار مناسب ما در سال گذشته بوده‌ است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان قم به برنامه‌های این اداره کل در زمینه توسعه روستایی اشاره کرد و گفت: در توسعه روستایی کمیته فعالی را راه‌اندازی کرده و در راستای آن شورای پژوهشی استان را عملیاتی کردیم.

عطار نیا با اشاره به اینکه اداره کل فنی حرفه‌ای استان قم در سال گذشته رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داد خاطرنشان کرد: افتخار بنده و تمام همکارانم در اداره کل این است که بتوانیم با ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی مفید استعداد‌های جوانان این استان را شکوفا کرده و آنان را برای رونق اقتصاد و تولید روانه بازار کار کنیم تا با همت جهادی هم آمار اشتغال در استان قم افزایش یابد و هم چرخه تولید با بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان به بهترین شکل بچرخد و کشور ما را در عرصه تولید و اقتصاد به سمتی ببرد که دشمن را در نبرد اقتصادی خلق سلاح کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcce4qi.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما