جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 49686
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی:

افزایش ظرفیت مردم در راستای بهره‌گیری از وجود امام زمان(عج) شرط ظهور است

قم نيوز : قم نيوز: یکی از مراجع تقلید گفت: امام زمان(عج) زمانی ظهور می‌کند که شرایط سه‌گانه فراهم شود، یکی از این شرایط سه‌گانه این است که مردم ظرفیت بهره‌‌گیری از وجود امام زمان(عج) را پیدا کنند.
افزایش ظرفیت مردم در راستای بهره‌گیری از وجود امام زمان(عج) شرط ظهور است
افزایش ظرفیت مردم در راستای بهره‌گیری از وجود امام زمان(عج) شرط ظهور است
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دو سیما پخش شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرمؤمنان امام علی(ع) اظهار کرد: شب قدر اعمالی دارد که انجام آن‌ها فوایدی دارد، در میان اعمال شب قدر به یک عمل یعنی دو رکعت نماز و در هر رکعت یک حمد و هفت بار سوره توحید عنایت بیشتری داشته ‌باشید.

وی افزود: امام علی(ع) فرموده است «روی زمین از حجت خدا خالی نیست، حجت‌های خدا دو گونه هستند یک نوع برای همه آشکار هستند و نوع دیگر پنهان هستند»، در نوع حجت پنهان خداوند می‌توان به حضرت ولی عصر(عج) و حضرت خضر اشاره کرد.

این مرجع تقلید بیان کرد: در نوع حجت‌های آشکار خداوند نیز می‌توان به 11 امام بزرگوار شیعیان(ع) اشاره کرد.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: خداوند حجت‌های پنهان را با توجه به شرایط برای زمان و موقعیتی خاص محفوظ نگه داشته است چرا که گاهی شرایط ایجاب می‌کند که حجت‌های خداوند پنهان باشند.

وی با بیان اینکه قرآن به یکی از حجت‌های پنهان خداوند که در حالیکه مخفی بوده اعمالی را نیز انجام می‌داده اشاره کرده است افزود: حضرت موسی به امر خداوند با فردی ملاقات می‌کند که آن فرد کارهایی را انجام می‌دهد که برای موسی شگفت‌آور بوده که این نشان می‌دهد در زمان حضرت موسی(ع) نیز حجت پنهان خداوند وجود داشته و حتی حضرت موسی(ع) وی را نمی‌شناخته است؛ در بعضی از روایات آمده است که این فرد حضرت خضر بوده ولی قرآن این را نقل کرده و ما نمی‌توانیم به یقین بگوییم که آن فردی که موسی با او ملاقات داشته حضرت خضر بوده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: به حضرت موسی(ع) امر شده بود که نزد آن مرد برود و از وی علم بیاموزد، حضرت موسی به سراغ آن مرد رفت و زانو زد و گفت «من از تو علم بیاموزم؟» آن مرد گفت:«تو توانایی درک حقیقت کارهای من را نداری»، حضرت موسی(ع) در پاسخ به او گفت «اگر توانایی و تحمل نداشتم از تو جدا می‌شوم»، سپس همراهی خود را با آن مرد آغاز کرد.

آیت‌الله سبحانی در ادامه ابراز کرد: حضرت موسی(ع) با آن مرد سوار کشتی شد و دید که آن مرد کشتی را سوراخ کرد، سپس در جایی دیگر دید آن مرد کودکی را کشت، سپس به جایی دیگر رفتند و حضرت موسی(ع) مشاهده کرد که آن مرد دیواری سستی که در حال خراب شدن بود را بدون دریافت اجرت بازسازی کرد، حضرت موسی(ع) از مشاهده این کارها متعجب شده بود و علت کارهایی که آن مرد انجام می‌داد را از او می‌پرسید، مرد گفت «به تو گفتم که تحمل و توانایی درک کارهای مرا نداری، علت این کارها را به تو می‌گویم ولی پس از اینکه فهمیدی از من جدا شو؛ آن کشتی را سوراخ کردم چون پیش راه مسیر کشتی پادشاهی بود که اگر آن کشتی را می‌دید غصب می‌کرد و من آن را سوراخ کردم که آن پادشاه این کشتی را غصب نکند چون برای نیازمندان بود، آن کودک را کشتم چون آن کودک در بزرگسالی منحرف می‌شد و پدر و مادر خود را منحرف می‎کرد و با کشتن او پدر و مادرش را از انحراف نگه داشتم، دیوار در حال فروریختن را بازسازی کردم چون اموالی در زیر آن پنهان بود که متعلق به فرد یتیمی بود و اگر آن دیوار خراب می‌شد اموال آن یتیم غصب می‌شد حال اینکه با ساختن این دیوار تا زمانی که آن یتیم اموالش را پیدا کند مالش محفوظ می‌ماند»، پس از اینکه آن مرد این‌ها را به حضرت موسی گفت حضرت موسی(ع) از آن مرد جدا شد.

وی اضافه کرد: امام عصر(عج) با وجود اینکه از دیدها غایب است ولی به وظایف ولایت خود عمل می‌کند ولی ما از انجام آن‌ها بی‌اطلاع هستیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: امام زمان(عج) در پس پرده غیبت کارهایی را انجام می‌دهد و آثار وجود دارد ولی اینکه در ظاهر او را فعلا نمی‌بینیم دلایلی دارد و زمانی ظهور می‌کند که که شرایط سه‌گانه فراهم شود. یکی از این شرایط سه‌‌گانه این است که مردم ظرفیت بهره‌‌گیری از وجود امام زمان(عج) را پیدا کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcceeq0.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما