چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 34646
آیت الله حسینی بوشهری:

برای نهادینه کردن دین از ساز و کار هنر استفاده شود

قم نيوز : قم نگار: مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت و توانمندی های مختلف برای تبیین و نهادینه کردن دین در جامعه استفاده کرد، گفت: این بهترین فرصت است که از ساز وکاری که در هنر وجود دارد برای رسیدن به این هدف الهی استفاده شود.
برای نهادینه کردن دین از ساز و کار هنر استفاده شود
به گزارش قم نگار، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان جشنواره هنر آسمانی، اظهار کرد: همگی به این نکته توجه دارند نقش هنر یک نقش بی بدیل در فضای جوامع بشری امروز است و امروزه پیام رسانی هنر بسیار است و تاثیر بسزایی در انتقال مفاهیم و پیام دارد به طوری که یک شعر و یا یک فیلم جذاب گاهی در افراد خیلی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز کسانی از عالمان دینی بوده اند که در رشته های گوناگون هنری فعالیت داشته اند، بیان کرد: امروز دایره هنر گسترده تر است و تاثیر سینما و فیلم و آنچه که در دنیای امروز به عنوان هنر مطرح می شود فرصت بی بدیلی را در این عرصه ایجاد کرده است.

وی یکی از اقدام های جدی این جشنواره را نهادینه کردن این امر دانست که حوزه را در این عرصه پاسخگو کند.

حسینی بوشهری گفت: گاهی اشکال های واردی از سوی حوزه به فیلم ها می شود، آنها پاسخ می دهند که موجودی ما همین است و شما نیروهای خود را پای کار بیاورید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران می تواند صادرکننده دانش و فرهنگ به جهان باشد، تصریح کرد: در این جشنواره باید به این سمت برویم که نیازها را رصد کنیم و متناسب با نیازهای موجود برنامه ریزی و کار شود و در شورای این جشنواره نیازهایی که حوزه می تواند به آن بپردازد را رصد کنید.

حسینی بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه جایگاه نشر معارف اسلامی است، خاطرنشان کرد: در گام بعدی هنرمندانی که خمیرمایه دینی دارند و نیز کسانی هم که ذوق هنری دارند را شناسایی کنید و از نظر معرفتی و بحث های دینی محتوا را در اختیار آنها بگذارید.

امام جمعه موقت قم همچنین خواستار تعیین چشم انداز آینده در رابطه با هنر و نقشه راهی در این زمینه شد تا از بخشی نگری و روزمرگی جلوگیری شود و بتوان بر اساس آن به هدف مطلوب دست یافت.

حسینی بوشهری با بیان اینکه نمود کار شما در این جشنواره مشخص می شود، اظهار کرد: شما می توانید در این جشنواره معرف خود باشید و هر چه بهتر کار کنید به طور حتم می توانید این جایگاه را در حوزه تثبیت کنید.

وی اضافه کرد: در این زمینه با نهادهای مرتبط تبادل نظر و مشارکت های کلی داشته باشید و باهم بیاندیشید تا به هدف مطلوب دست یابید.
حجت الاسلام محمود ملک دار مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی و معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه و تعدادی از دبیران و مدیران این جشنواره گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه دادند.

چهارمین دوره جشنواره هنر آسمانی در ۱۵ بهمن ماه امسال همزمان با ایام دهه فجر در قم ویژه طلبه های خواهر و برادر برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره در رشته های پژوهش، داستان و شعر تا ۳۰ آذرماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای آن به نشانی www.honareasemani.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcceeq1.2bq008laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما