يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 45716
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای اسلامی شهر قم:

بزرگ‌ترین پاشنه آشیل اداره شهرها نبود مدیریت جامع شهری است

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: اینکه بزرگ‌ترین پاشنه آشیل اداره شهرها نبود مدیریت جامع شهری است.
بزرگ‌ترین پاشنه آشیل اداره شهرها نبود مدیریت جامع شهری است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد آتش‌زر  با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار کرد: در این شرایط همه سعی دارند تقصیر را گردن دیگران بیندازند، بارها گفته‌ایم که تا مدیریت واحد شهری ایجاد نشود مشکلات فعلی خواهد بود و هرکس به صورت مستقل عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین پاشنه آشیل اداره شهرها نبود مدیریت جامع شهری است گفت: زمانی که یک اتفاقی می‌افتد همه در صحنه حاضر می‌شوند اما نگفته‌اند که در یک شهر اگر مدیریت واحد شهری نباشد این مشکلات رخ می‌دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها در خط مقدم خدمات به مردم هستند افزود: اگر کسی مصوبات شورا و شهرداری را اجرا نکند هیچ اهرم قانونی وجود نخواهد داشت اما در بسیاری از موارد دست شهرداری‌ها بسته است لذا مسوولان خصوصاً دولت به جای اینکه به طور متعدد اختیارات شهرداری را کم کنند و از بودجه‌های آنان بکاهند فکری برای اجرای مدیریت واحد شهری کنند.

وی تصریح کرد: حادثه پلاسکو نخستین و آخرین مشکل در کشور ما نخواهد بود؛ الان چه کسی مدیر و فرمانده میدانی حادثه پلاسکو است و در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد و متاسفیم که در این موارد گروه‌های سیاسی به جای تحلیل اساسی به دنبال تأمین منافع و استفاده به نفع خود هستند.

آتش‌زر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام عزم شورا و شهرداری بر این بود که افزایشی در تعرفه‌ها نداشته باشیم گفت: در جلسات متعدد بحث و بررسی داشتیم و نهایتاً از 54 پیشنهاد 10 مورد که مسائل افزایشی داشت تصویب نشد.

وی با اشاره به موارد مختلف اصلاح تعرفه‌های شهرداری گفت: مالکین املاکی که با رعایت قوانین و اخذ مجوز سازمان میراث فرهنگی اقدام به احداث خانه مسافر کنند در صورت نوسازی 70 درصد عوارض به آن‌ها بخشیده می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccemq0.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما