جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 37986
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم:

بهره برداری از دو بیمارستان درسال جاری

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم گفت: بیمارستان فرقانی كه 12 سال عملیات آن متوقف شده بود در تابستان سال جاری و بیمارستان نیروگاه نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.
بهره برداری از دو بیمارستان درسال جاری
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس با اشاره به برگزاری هفته سلامت اظهار كرد: امسال هفته سلامت با محوریت خود مراقبتی و شعار غلبه بر دیابت برگزار می شود.
وی با اشاره به گسترش بیماری دیابت در سال های اخیر در كشور خاطرنشان كرد: در حال حاضر پنج میلیون تن در كشور دچار این بیماری و 9 میلیون تن نیز در آستانه مبتلا شدن به آن هستند.
وی با تاكید بر تغییر در عادت های غذایی كه در آموزه های دینی نیز به آن اشاره شده است، اظهار كرد: از سوی دیگر باید با تحرك و ورزش در راستای جلوگیری از این بیماری در سطح جامعه تلاش كنیم و همچنین پرخوری و بدخوری امری است كه اسلام هم آن را نهی كرده و 80 درصد بیماری ها نیز به دلیل همین مساله است.
ایرانی خواه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های درمانی در استان قم افزود: طی سال های گذشته حركت ها و جهش های خدماتی در رفع زیرساخت های درمانی در این استان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان كرد: امكانات پزشكی در استان قم ارتقا یافته و پزشكان در تمام مناطق مستقر شده اند كه این امر بسیار با اهمیت است.
وی با بیان اینكه برای یك میلیون و 200 هزار تن پرونده سلامت تشكیل داده ایم و 40 مركز سلامت ایجاد كرده ایم، گفت: افراد می توانند در راستای پیشگیری و درمان به این مراكز مراجعه و از امكانات آن استفاده كنند.
وی خاطرنشان كرد: در راستای تامین زیرساخت ها، چهره استان قم در سال های آینده از نظر توسعه مراكز بهداشتی بسیار مجهز می شود كه یكی از آنها بیمارستان یك هزار تختخوابی خاتم است كه كلنگ اجرای آن به زمین زده شده است.
وی با اشاره به راه اندازی بیمارستان مادر و كودك در استان قم اظهار كرد: تفاهم های اولیه برای احداث این بیمارستان انجام شده است و امیدواریم كه در آینده نزدیك عملیات اجرایی آن آغاز شود.
بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی فرقانی و نیروگاه به ترتیب با 350 و 180 تخت در قم در حال احداث می باشد.
اول تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcceoq1.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما