شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 42566
منبع : خبرگزاری فارس
فارس از اعزام کاراته‌کای قم به رقابت‌های جهانی گزارش می‌دهد

مهدی‌زاده در فکر سومین مدال جهانی کاراته

قم نيوز : قم نیوز: ستاره کاراته استان قم با انگیزه کسب سومین مدال جهانی خود در ترکیب تیم ملی بزرگسالان کشورمان به رقابت‌های جهانی 2016 در لینز اتریش اعزام می‌شود.
مهدی‌زاده در فکر سومین مدال جهانی کاراته
به گزارش قم نیوز، کاراته‌کایی که چهار سال قبل با مدد از امام حسین (ع) رمز یا ابوالفضل العباس (ع) و در دست داشتن پرچمی مزین به نام مبارک ایشان در سالن برگزاری مسابقات جهانی فرانسه به شکرانه کسب مدال طلای جهانی 2012 دور افتخار زد، اکنون با مددی دیگر از صاحب روز تاسوعا آماده درخششی دیگر در یک میدان جهانی دیگر است.

با مشخص شدن نفرات اعزامی تیم کشورمان به رقابت‌های 2016 قهرمانی جهان، بار دیگر تک تک علاقمندان به ورزش و به ویژه دوست‌داران ورزش، امیدوار به درخشش ملی‌پوشان کاراته ایران در رقابت با حریفان شرکت کننده از کشورهای مختلف جهان هستند.

 لینز اتریش میزبان مسابقات 2016 کاراته قهرمانی جهان

این در حالی است که مسابقات 2016 کاراته قهرمانی جهان در شهر لینز اتریش برگزار می‌شود و با نظر کادر فنی تیم ملی بزرگسالان کشورمان، ستاره کاراته قم یعنی امیر مهدی‌زاده نیز به عنوان یکی از با تجربه‌های تیم ملی در ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان حضور دارد.

فدراسیون کاراته و کادر فنی تیم ملی کشورمان از اردیبهشت ماه امسال استارت جدی برای تشکیل یک تیم پرقدرت به منظور حضور در مسابقات کاراته 2016 قهرمانی جهان را زده‌اند و بعد از ماه‌ها تمرین اکنون این تیم امیدوار به کسب مدال در تمام اوزان این رقابت‌ها است.

با نظر کادر فنی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان، تیم اعزامی ایران در دو بخش تیمی و انفرادی به بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام می‌شود، در حالی که این پیکارها روزهای آغازین آبان ماه در شهر لینز اتریش به انجام می‌رسد.

در شرایطی که ملی‌پوشان کشورمان در اوزان منهای 60، 67، 75، 84 و به اضافه 84 کیلوگرم پیکارهای کاراته قهرمانی جهان قرار است به روی تاتامی بروند، همانند دو دوره قبل رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان بار دیگر نفر نخست وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی ستاره کاراته استان قم یعنی امیر مهدی‌زاده است.

 7 سال عضویت ثابت مهدی‌زاده در تیم ملی بزرگسالان کاراته ایران

رئیس هیأت کاراته استان قم با اشاره به سوابق مهدی‌زاده در تیم ملی و میادین معتبر برون‌مرزی این رشته، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مهدی‌زاده به واسطه بیش از هفت سال حضور در سطح اول کاراته ایران و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشورمان اکنون یک چهره کاملا شناخته شده، نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا است.

علیرضا برخورداری خاطرنشان کرد: مهدی‌زاده از سال 2012 که نخستین حضور در مسابقات کاراته قهرمانی جهان در شهر پاریس فرانسه را تجربه و افتخار آفرینی کرد، تا کنون 6 سال متوالی است که اردونشین تیم ملی کاراته در وزن منهای 60 کیلوگرم است.

وی تصریح کرد: آنچه که موجب تداوم موفقیت‌های مهدی‌زاده و استمرار درخشش وی در این رشته ورزشی و تثبیت جایگاه وی در تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان شده، مسوولیت‌پذیری، برخورد حرفه‌ای هم در زندگی شخصی و هم در فعالیت‌های ورزشی، اخلاق و رفتار شایسته، پشتکار و تمرین است، این‌ها همگی موجب شده تا مهدی‌زاده همواره یک ورزشکار موفق و شاخص بوده و بماند.

مدد گرفتن از حضرت امام حسین و ابوالفضل العباس (ع) برای قهرمانی

مهدی‌زاده در نخستین تجربه حضور خود در مسابقات کاراته 2012 قهرمانی جهان در شهر پاریس فرانسه که در همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی بود، با مدد گرفتن از حضرت ابوالفضل العباس (ع) برابر حریف مطرح برزیلی خود مبارزه‌ای جانانه کرد و با قهرمانی خود پرچمی مزین به نام ایشان را در سالن برگزاری مسابقات به اهتزاز درآورد تا ارادت خود به ائمه اطهار (ع) را ثابت کند و اکنون نیز با تاسی از این بزرگواران و روحیه‌ای بسیار خوب راهی رقابت‌های جهانی 2016 در اتریش می‌شود.

ستاره کاراته قم راجع به اعتقاد راسخ خود به ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: در سخت‌ترین اتفاقات زندگی و به ویژه در هنگام برگزاری رقابت‌های خود بارها از امام حسین (ع) یاری گرفته‌ام و بارها و بارها اتفاق افتاده که احساس کردم در رقابت با حریفان دیگر راهی ندارم و کاری از دست من بر نمی‌آید اما با توسل به حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) از سخت‌ترین شرایط عبور کرده‌ام و تمام موفقیت‌هایم در میادین آسیایی و جهانی را مرهون ایشان هستم.

ستاره کاراته قم در مسابقات جهانی 2012 تنها مدال طلای تیم ملی کاراته اعزامی ایران را کسب کرد تا کشورمان را 6 سال پس از رقابت‌های جهانی 2006 در کشور آلمان به مدال طلای کاراته جهان برساند و البته کاراته قم را نیز بعد از 17 سال صاحب مدال طلای جهانی کند.

 درخشش ستاره کاراته قم در میادین آسیایی و جهانی

مسیر زندگی ورزشی و موفقیت‌های وی در عرصه قهرمانی با این موفقیت هموار شد و ستاره کاراته قم علاوه بر مدال‌ها و عناوین مهم و معتبری که از میادین بین‌المللی و لیگ جهانی کاراته کسب کرد، در سال 2014 دومین بار به بازی‌های آسیایی اعزام شد و این بار در شهر اینچئون کره جنوبی با شکست دادن تمامی حریفان خود بر سکوی نخست آسیا ایستاد و نشان طلا را بر گردن آویخت.

بعد از مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 در اینچئون کره‌جنوبی، مهدی‌زاده بلافاصله راهی رقابت‌های کاراته 2014 قهرمانی جهان در شهر برمن آلمان شد تا افتخار کسب مدال طلای خود در مسابقات جهانی 2012 را این بار در آلمان تکرار کند اما یک شکست وی را از رسیدن به مدال طلا محروم کرد و مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم پیکارهای جهانی دو سال قبل به مدال برنز بسنده کرد.

با این حال افتخار آفرینی‌های ستاره و چهره شاخص کاراته قم تمامی نداشت و وی در سال 2015 در ترکیب تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان راهی رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا در یوکوهامای ژاپن شد تا تنها جای خالی ویترین افتخارات خود یعنی طلای آسیا را پر کند.

مدال طلای آسیا آخرین دستاورد مهدی‌زاده پیش از مسابقات جهانی

مهدی‌زاده در مهد کاراته دنیا یعنی ژاپن برابر تک تک حریفان خود پرقدرت ظاهر شد و به هیچ یک از آنها رحم نکرد تا با اقتدار قهرمانی و نشان طلای وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته بزرگسالان قاره کهن را نیز به جمع مدال‌های خوشرنگ کسب شده خود از میادین مختلف بیافزاید.

کاراته‌کای پرافتخار استان قم بعد از مسابقات قهرمانی آسیا بیش از یک سال انتظار کشیده و سختی‌ و فشارهای ماه‌ها تمرین را تحمل کرده تا در پیکارهای کاراته 2016 قهرمانی جهان در شهر لینز اتریش، سومین حضور متوالی در مسابقات جهانی را تجربه کند و برای کسب دومین طلای جهانی خود تلاش کند.

مهدی‌زاده که در تلاش برای دست‌یابی به سومین موفقیت جهانی خود، انتخابی‌ها و اردوهای تیم ملی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته، اخیرا در مسابقات بین‌المللی جام مسترز به میزبانی کشور سوئیس نیز به میدان رفت و توانست با شکست حریفان خود به مقام قهرمانی وزن منهای 60 کیلوگرم دست یافته و بار دیگر آمادگی خود را به رخ حریفان بکشد.

مهدی‌زاده و رویای حضور در المپیک 2020

این کاراته‌کا اکنون حتی انگیزه بیشتری از مسابقات جهانی سال‌های 2012 و 2014 دارد زیرا کاراته با تصمیم کمیته جهانی المپیک رسما به بازی‌های المپیک 2020 وارد شده است و برای نخستین‌بار یک رشته المپیکی به شمار می‌رود و مهدی‌زاده به همراه دیگر کاراته‌کاهای کشورمان امیدوارند با تداوم درخشش خود در تیم ملی، حضور در المپیک چهار سال آینده را نیز تجربه کنند.

در ترکیب تیم ملی کاراته کشورمان در وزن منهای 60 کیلوگرم امیر مهدی‌زاده، در وزن منهای 67 کیلوگرم سعید احمدی، در وزن منهای 75 کیلوگرم علی‌اصغر آسیابری، در وزن منهای 84 کیلوگرم ذبیح‌الله پورشیب و در وزن به اضافه 84 کیلوگرم سجاد گنج‌زاده به روی تاتامی خواهند رفت.

این در حالی است که در بخش تیمی نیز ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، سعید احمدی، بهمن عسگری، علی فداکار، ایمان سنچولی و مهدی خدابخشی نمایندگان تیم اعزامی کاراته کشورمان هستند و این تیم را تا زمان اعزام به اتریش با نظر کادر فنی، ابراهیم حسن بیگی و هادی عرب در تمرینات همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccepq0.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما