پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب : 28166
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین خبر داد

تشکیل 11 کمیته تخصصی در مجمع عمومی جامعه مدرسین

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: 11 کمیته با موضوعات مختلف در مجمع عمومی جامعه مدرسین فعال شده است.
تشکیل 11 کمیته تخصصی در مجمع عمومی جامعه مدرسین
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال چهارشنبه شب در سومین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه که در مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد با اشاره به وقایع 9 و 19 دی اظهار کرد: در 9 دی خط مشی صحیحی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده بود، دنبال شد و در 19 دی هم جریانی تاریخی به وجود آمد که درس بزرگی برای همه نسل‌های بعدی داشت.
 
وی افزود: فتنه‌های متعددی از سوی دشمنان و منافقان بر سر راه ملت ایران به وجود می‌آید زیرا آنها با اسلام مخالف هستند بنابراین باید از خداوند بخواهیم همواره ما را در مقابله با این فتنه‌ها استوار بدارد.
 
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه الهام گرفتن از دستورات شریعت، رهبری و ولایت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: به این ترتیب می‌توانیم همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.
 
وی ادامه داد: مجمع عمومی جامعه مدرسین با حضور حدود 400 نفر از اساتید سطح و عالی تشکیل شد و تاکنون 45 جلسه شامل 28 جلسه رسمی هیئت رئیسه و 12 جلسه در محضر مراجع تقلید هم برگزار شده است تا گزارشی از روند شکل‌گیری مجمع عمومی به محضر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برسد.
 
فرخ‌فال با اشاره به تشکیل 11 کمیته در مجمع عمومی گفت: آموزش، پژوهش، تهذیب و تبلیغ، رصد شبهات، برنامه‌ریزی به منظور مهاجرت فضلا و علما به شهرهای مختلف، مطالبات رهبری و مراجع، جذب افراد جدید از میان اساتید سطوح عالی و تکریم اساتید از جمله این کمیته‌ها هستند.
 
رئیس مجمع عمومی جامه مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد: کمیته جذب مطابق با اساسنامه، به شناسایی اساتید می‌پردازد و آنها را به مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه می‌افزاید.
 
وی در خاتمه به دغدغه رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در زمینه شکل و صورت مدارک حوزوی گفت: پیش‌نویس طرحی به منظور عمل بر اساس آنچه سنت حوزه بوده برای شکل مدارک متناسب با حوزه تهیه شده و آن را برای بررسی بیشتر در اختیار اساتید قرار خواهیم داد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccesqi.2bq4e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما