يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 22126

عبودیت، راس ویژگی شخصیتی حضرت زهرا(س) است

قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بندگی خداوند در راس ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س)قرار دارد و به گفته امیرالمومنین علی(ع) بهترین یار برای بندگی خداوند است.
عبودیت، راس ویژگی شخصیتی حضرت زهرا(س) است
به گزارش قم نیوز، فاطمه آلیا با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: در یک جمله کوتاه درباره ابعاد بلند و دریایی شخصیت این بانوی بزگ می توان گفت بروز،تجلی و تحقق تمام ظرفیت های انسانی در وجود حضرت زهرا(س) است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به الگوی جاودان بودن حضرت فاطمه(س)، افزود: این بانوی بزرگ یک معصوم است که برای تمام بشریت از ابتدای تا انتهای خلقت الگو است و همه نسل ها چه زن و چه مرد از ایشان به عنوان یک الگو یاد می کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ویژگی های شخصیتی این بانوی بزرگ را بخشی از ویژگی های فردی که هر انسان می تواند داشته باشد مانند صبر، گذشت، ایثار، حرکت در قلمرو معنویت که اوج یک معنویت تکامل یافته بندگی خداوند است تشکیل داده است.

بالاترین مقام انسانی حرکت در مسیر معنویت است

وی با اشاره به درجه و مقام بالای انسانی، عنوان کرد: بالاترین مقام انسانی حرکت در مسیر دین و معنویت است زیرا به آنچه که خالق به وجود آورده راضی است و در همان مسیر قدم بر می دارد به همین دلیل مرضیه می شود و مورد لطف پرودگار قرار می گیرد و یک انسان کاملا آزاد می شود.

آلیا با اشاره به شجاعت حضرت زهرا(س)، گفت: ویژگی های شخصیتی این بانو برای همه ما الگو است، بنابراین اگر بنده خوبی باشیم، در زندگی آزاد هستیم و این ویژگی بنده معتقد به خدا سبب شجاعت، دفاع از انسانیت و تا پای جان مدافع حق بودن است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حق طلبی حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: تمام افرادی که برای تحقق حق ایستادگی می کنند و با باطل مبارزه می کنند این ویژگی ها را در وجود خود دارند، هرکه در راه بندگی خدا بیشتر قدم گذاشته باشد در راه حق بیشتر ایستادگی می کند.

بندگی خداوند در راس ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س)است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به مقام بندگی، تاکید کرد: بندگی خداوند در راس ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س)قرار دارد در زندگی خانوادگی هم می بینیم که یک شریک صبور ومطمئن برای همسرش و فردی است که به گفته همسرش بهترین یار برای بندگی خداوند است.

وی با بیان تربیت فرزند این بانوی بزرگ، عنوان کرد: در مسیرزندگی خانوادگی به دلیل غنای روحی و بندگی خداوند، حضرت زهرا(س) نمونه یک مادر بسیار خوب هستند به طوری که تمام استعدادها را در وجود دختری به نام زینب(س) بیدار می کند تا زمانی که جامعه نیازمند است حضرت زینب(س) از آن روحیه استفاده کند و در جایگاه نایب الامامی ایفای مسئولیت می کند.

خطبه فدکیه غنی ترین سخنرانی در طول تاریخ است

آلیا با اشاره به ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ، گفت: در جایگاه دختری نیز به عنوان یک انسان بر اساس آیین اسلام و مبانی اسلامی و آیات شریف قرآن رسالت سیاسی اجتماعی و فرهنگی را عهده دار هستند و در اجتماع خودشان نیز نقش آفرینی می کردند و تاثیر گذاری زیادی داشتند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به محتوای خطبه فدکیه، افزود: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) یک سخنرانی بسیار پر محتوا و عمیق، اعتقادی، سیاسی، دینی و فرهنگی است که مبین تاثیگذاری ایشان در جامعه است.

ولایتمداری حضرت زهرا(س) روشن ترین رسالت ایشان بود

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی ولایتمدار بودن حضرت زهرا(س)، بیان کرد: در جامعه، رسالت انسانی و والاترین نقش حضرت زهرا(س) را دفاع از حریم ولایت می توان نام برد که ایشان به عنوان یک بانوی ولایتمدار در راه دفاع از حریم ولایت به شهادت می رسند.

وی با اشاره به شبهات مطرح شده برای ایجاد فاصله بین مردم و معصومین(ع)، گفت: دشمنان در راستای تهاجم فرهنگی نتوانستند ارادت مردم نسبت به اهل بیت(ع) را از بین ببرند،بنابراین در این مرحله شبهات زیادی را مطرح می کنند مانند این که می گویند حضرت زهرا(س) الگویی دست نیافتنی است، یعنی این که معصومی است که بر اساس معصومیتش در تاریخ اثر گذار شده است و غیر معصومین نمیتوانند در این راستا قدم بردارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان برخی از شبهات درباره حضرت فاطمه(س)، تاکید کرد: این شبهات مغرضانه یک مانع عمیق برای تکامل مومنان است، مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) یک مقام است زیرا در تاریخ دیگر کسی دختر پیامبر(ص) نمی شود و به مقام عصمت نمی رسد، اما از بقیه ویژگی ها به عنوان یک الگو همه می توانند استفاده کنند.

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی بشریت است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید به الگو گرفتن مردم از سبک زندگی این بانوی بزرگ، تصریح کرد: اگر مردم در زندگی مانند حضرت فاطمه(س)گذشت داشته باشند می توانند فضایی آرام برای خودشان و دیگران رقم بزنند، اگر بندگی خدا را انجام دهند یک شجاعت حق مدارانه به دست می آورند یک شجاعت و پایداری که در نهایت به پیروزی ختم می شود و این ویژگی ها در فرزندان ایشان هم نمود دارد و قابل الگو برداری است.

وی با اشاره به تاسی گرفتن از حضرت فاطمه(س)، تاکید کرد: کسانی که می خواهند به حضرت زهرا نزدیک شوند در اخلاق فردی باید دقت زیادی داشته باشند، صبور باشند، حضور اجتماعی خودشان را دست کم نگیرند، تشخیص دهند که تکلیف در شرایط کنون چیست و بتوانند دشمن شناس شودند و از نقش آفرینی اجتماعی غافل نشوند.

خطبه فدکیه از مهمترین اسناد تاریخی پر محتوای سازمان ملل است

آلیا با اشاره به اهمیت توجه به دستورات الهی، اظهار کرد: برای موفقیت باید مطابق احکام الهی و ارزش های اجتماعی قدم برداشت زیرا این ها مانع موفقیت افراد نیستند، افراد موفق در طول تاریخ با عمل به احکام اسلای به موفقیت های پایدار دست پیدا کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان خطبه فدکیه به عنوان یک سند تاریخی پر محتوا، افزود: این خطبه جامع به عنوان یکی از مهمترین اسناد سازمان ملل نیز ثبت شده است که نشان دهنده محتوای غنی این خطبه است که مورد بحث آزاد اندیشان قرار گرفته است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به مقام حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: این یک مقام الهی است که بر اساس روایات ما این مقام از ازل برای حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است و نور پنج تن آل عبا(ع) قبل از خلقت هستی خلق شده اند و روایات هم تاکید شده است که اگر زهرا(س) نبود، پیامبر(ص) و معصومین(ع) خلق نمی شدند زیرا حضرت زهرا(س) محبوبه خداوند متعال است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccesqi.2bqii8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما