شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 24412

بیسکویت های سبوس دار رژیمی نیستند

قم نيوز : قم نیوز: یک پزشک تغذیه عنوان کرد: بیسکوئیت های سبوس دار، رژیمی و لاغر کننده نیستند.
بیسکویت های سبوس دار رژیمی نیستند
به گزارش قم نیوز، دکتر مرتضی عبدی با تاکید بر ضرورت توجه به نوع تغذیه در سلامت جامعه افزود: برخی از مواد غذایی و خوراکی چاق کننده هستند و افراد برای جلوگیری از چاقی اقدام به مصرف خوراکی هایی می کنند که بر خلاف تصور مردم اثر رژیمی و لاغری ندارند.

این پزشک تغذیه تاکید کرد: یکی از خوراکی ها که در میان مردم به عنوان رژیمی و لاغر کننده شناخته می شود انواع بیسکویت های سبوس دار است که مقدار زیادی سبوس در تولید آن به کار گرفته شده است.

عبدی در خصوص ویژگی های بیسکوئیت های سبوس دار گفت: سبوس از مواد غذایی پر فیبر به شمار می رود که اگر چه بیسکویت های سبوس دار، سرشار از سبوس هستند اما در واقع آنها همانند سایر بیسکویت ها از روغن، شکر و مواد غذایی چاق کننده تهیه شده است.

وی ادامه داد: منظور از رژیم غذایی یک برنامه مناسب برای حفظ سلامتی است که در این راستا برخی از شرکت ها در سطح جهان برای رژیم لاغری به تولید انواع شیرینی و بیسکویت ها با شرایط مناسب و کمترین میزان قند و روغن زیر نظر متخصصان تغذیه کرده اند که در این راستا باید مصرف کنندگان اطلاعات کافی در مورد نوع رژیمی بودن این اقلام توسط بسته بندی آن داشته باشند.

عبدی بر اعتدال در مصرف خوراکی ها به منظور جلوگیری از چاقی تاکید کرد و گفت:اگر چه سبوس دارای فیبر است و فیبر برای گوارش و بیماری های عروقی مناسب است اما استفاده بیش از حد از بیسکویت به دلیل وجود نشاسته، قند و روغن برای بدن مضر هستند و نباید در خوردن بیسکوئیت های سبوس دار زیاده روی کرد.

این پزشک تغذیه بیان داشت:با توجه به کم تحرکی در جوامع امروزی، احتمال چاقی برای همه اقشار جامعه وجود دارد و بهتر است در مصرف این بیسکویت ها دقت شود به طور مثال روزی یک عدد از این بیسکویت در رژیم غذایی قابل قبول است اما خوردن یک بسته کامل از این نوع بیسکوئیت ها به منظور لاغری نادرست است.

عبدی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افزیش چاقی در کودکان خانواده ها باید نظارت بیشتری بر روند تغذیه کودکان داشته باشند تا با شیوه های نادرست سلامت این عزیزان به مخاطره نیفتد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcci0qi.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما