يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 46382
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد:

پرداخت 238 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در قالب طرح رونق تولید به تولیدکنندگان استان 299 فقره تسهیلات به ارزش 238 میلیارد تومان پرداخت شد.
پرداخت 238 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان قم
به گزارش خقم نیوز، احمد ذاکری در نخستین نشست استانی دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران که امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، با اشاره به اتاق‌های سه گانه بخش خصوصی اظهار کرد: اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون یک ظرفیت هستند.

وی ادامه داد: ۱۱ بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش صنعت است، بخش اصناف می‌تواند به بخش تولید کمک کند. از دغدغه‌های بخش صنعت می‌توانیم به رکود و عرضه کالای قاچاق در بازار اشاره کنیم و اصناف می‌توانند در این زمینه به بخش تولید کشور کمک کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: البته همه کالاهای خارجی در بازار، قاچاق نیستند، اما زمانی که بستر و توانمندی تولید یک کالا در کشور فراهم است، جفا است که کالای قاچاق را در بازار عرضه کنیم و مبارزه با این کالاها به بخش تولید کمک می‌کند.

ذاکری با اشاره به صنعت پوشاک ایران اظهار کرد: در بخش پوشاک در ایران به این توانمندی رسیدیم که به کشورهای خارجی صادرات داشته باشیم، ولی برای خرید پوشاک فرهنگ سازی صورت نگرفته است و باید رسانه‌ها در این زمینه به تولیدکنندگان کمک کنند.

وی ادامه داد: در قالب طرح رونق تولید به تولیدکنندگان استان قم ۲۹۹ فقره تسهیلات به ارزش ۲۳۸ میلیارد تومان پرداخت شد. امسال رشد پنج درصدی مصرف برق صنعتی را در استان شاهد بودیم که نشان از رونق تولید در استان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بانک‌های دولتی تا حدودی به بخش تولید کمک می‌کنند، ولی بانک‌های خصوصی به هیچ وجه این کار را انجام نمی دهند، این در حالی است که نیمی از منابع استان قم در اختیار بانک‌های خصوصی است و باید نمایندگان مجلس تدبیری در خصوص این مساله بیاندیشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتاق اصناف می‌تواند به بخش تولید کمک کند، یکی از مشکلات بخش تولید هزینه‌های سربار است و ارتباط مستقیم بین اصناف و صنعت می‌تواند این هزینه‌ها را کاهش بدهد تا حداقل بازارهای داخلی را از دست ندهیم.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcci1q0.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما