سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 47372
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

اسکان 2.9 میلیون نفر در بقاع امامزادگان همزمان با نوروز /190 وقف جدید ثبت شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نزدیک به دو میلیون و 900 هزار نفر طی ایام نوروز در بقاع امامزادگان اسکان داده شده‌اند، گفت: هزار و 200 آستان مقدس با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از مسافران نوروزی پذیرایی کردند.
اسکان 2.9 میلیون نفر در بقاع امامزادگان همزمان با نوروز /190 وقف جدید ثبت شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در آیین تجلیل از مبلغان طرح آرامش بهاری نوروز 96 که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آستان مقدس امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه اقدام جهادی روحانیون اوقاف در طرح آرامش بهاری یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور بوده است، اظهار کرد: با وجود اینکه برخی مخالف اجرای این طرح بودند اما نتایج این طرح نشان داد که همت‌های بلند رسیدن به افق‌های والا را نیز به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان در طرح آرامش بهاری ارتباط مطلوبی با اقشار مختلف مردم برقرار کردند، اضافه کرد: بازتاب رفتارهای این افراد در میان اقشار مختلف جامعه بسیار مثبت بوده است به همین علت دیوار کاذبی که با فعالیت‌های دشمن میان جوانان و روحانیون ایجاد شده با طرح آرامش بهاری از بین رفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: نزدیک به یک میلیون و 400 هزار نفر در ایام نوروز با روحانیون طرح آرامش بهاری گفت‌و گو داشته‌اند که اگر حداقل در این گفت‌و گوها گره 400 هزار خانواده باز شده باشد یک رویداد فرهنگی بزرگ در کشور رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع بقاع امامزادگان سراسر کشور در طول ایام نوروز نزدیک به هزار و 950 مورد بازرسی انجام شده است، مطرح کرد: با وجود اینکه این اقدام فرهنگی تاثیرگذاری بسیاری داشته اما آسیب‌هایی نیز به دنبال دارد به همین علت آسیب‌شناسی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در سال آینده شاهد این آسیب‌ها نباشیم.

شرفخانی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری نوروز 96 با استقبال مطلوب مردم روبه رو بوده است، مطرح کرد: طرح آرامش بهاری نوروز 96 به اثبات رسانده که مبلغان خارج از قالب‌های سنتی نیز می‌توانند در میان مردم تاثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب تا سال 89 به صورت متوسط در طول هر سال 200 مورد وقف جدید داشته‌ایم، گفت: در ایام نوروز 190 مورد وقف جدید به ثبت رسیده که این آمار نشان می‌دهد عملکرد مبلغان طرح آرامش بهاری طی یک ماه با عملکرد مجموعه سازمان در یک سال گذشته برابری می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از رویکردهای جهادی مبلغان طرح آرامش بهاری تقدیر کرد و افزود: باید در عرصه‌های مختلف تبلیغی به دنبال استفاده از بسترهای نوین باشیم و ایجاد زیرساخت‌های تشکیل خیمه‌های معرفت در بقاع امامزادگان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فروش محصولات فرهنگی در 565 بقعه امامزاده دنبال شده است، اظهار کرد: نزدیک به یک میلیون نفر مخاطب تبلیغ چهره به چهره روحانیون طرح آرامش بهاری بوده اند به همین علت می‌توانیم بگوییم که روحانیون رسانه‌ای را فراهم آورده که تاثیر آن از تاثیرگذاری رسانه ملی بیشتر است.

شرفخانی با بیان اینکه نزدیک به دو میلیون و 900 هزار نفر طی ایام نوروز در بقاع امامزادگان اسکان داده شده‌اند، عنوان کرد: هزار و 200 آستان مقدس با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از مسافران نوروزی پذیرایی کردند.

وی یادآور شد: تفاوت طرح آرامش بهاری نوروز امسال نسبت به طرح آرامش بهاری سال گذشته این است که تاثیر دوره‌های آموزشی به خوبی در عملکرد طلاب قابل مشاهده بوده به همین علت این دوره‌ها باید استمرار داشته باشد و تخصصی‌تر شود تا بتوانیم موضوع‌هایی که بیشتر سوال می‌شود را بررسی کرده و مهارت‌های تبلیغی نوین را ترویج دهیم.

شرفخانی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری باید در چهار فصل سال اجرا شود، تصریح کرد: در ایام تابستان حجم قابل توجهی از مسافران در برخی از بقاع امامزادگان حضور می‌یابند به همین علت باید برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوانیم یک حرکت مستمر فرهنگی را در سطح کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcci1q0.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما