شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 29372
آیت‌الله اعرافی:

ملت‌های مسلمان از ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) الگو بگیرند‌

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به نیاز ملت‌های مسلمان به ولایت گفت: ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) الگوی مناسبی برای ملت‌های مسلمان است.
ملت‌های مسلمان از ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) الگو بگیرند‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) یک چهره برجسته، ممتاز و محوری در تاریخ اسلام است و به عنوان یک بانو، الگو و منشا خیرات و برکات فراوان بوده و الگویی است که ما باید به ایشان توجه داشته باشیم و همه امت اسلام نیز برای این بانوی پرهیزگار احترام ویژه‌ای قائل هستند.

امام جمعه قم افزود: شهادت حضرت فاطمه (س) زمینه‌ای است برای اینکه ما هم در معرفتمان نسبت به آن موجود نورانی و آسمانی بیفزائیم و هم احساس و شور خودمان را نسبت به خاندان پیامبر (س) ابراز کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) بیان کرد: حضرت فاطمه (س) در ابعاد مختلف الگو هستند از جمله در حوزه دفاع از ولایت و رسالت، ایشان در زمان پیامبر (ص) در کنار پدر بزرگوارشان بودند و آن قدر مورد اعتماد بودند که به لقب‌ام ابیها را مفتخر شدند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت زهرا در یک مقطع بحرانی پس از پیامبر (ص) وارد صیانت از اهداف پیامبر (ص) و دفاع از ولایت و زعامت اسلامی شدند و خطبه فدکیه ایشان مواضع شفاف و حکیمانه ایشان در دفاع از امامت و ولایت اسلامی است و یک الگویی است که ما همیشه به آن نیاز داریم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به نیاز ملت‌های مسلمان به ولایت تصریح کرد: امروز هم در جهان اسلام و هم کشورمان نیازمند آن هستیم که محوریت ولایت و زعامت محفوظ بماند و در دفاع از این محوریت حضرت زهرا (س) یک سرمشق بسیار درخشان و شفاف است.

وی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در تفاوت‌ها و تمایز ما با تمدن غرب مقوله زن و خانواده است و ما معتقد هستیم زن یک جایگاه مهم معرفتی، اجتماعی و سیاسی دارد که این برخلاف دیدگاه غرب نسبت به زن است.

آیت الله اعرافی گفت: الگویی که در تمدن و اندیشه اسلامی ارائه می‌شود، الگویی است که در آن هم نقش علمی، سیاسی و اجتماعی زن مورد پذیرش است وهم نقش خانوادگی به عنوان مربی و محور خانواده مورد توجه است و همه این هاهمراه با چهره‌ای از مصونیت و حجاب و عفاف و پاکی است که الگوی عقلانی و منطقی است و اگر درست تبیین شود برای دنیای معاصر قابل پذیرش است.

امام جمعه قم بیان کرد: بهترین نماد الگوی جامع و متوازن از زن با نقش‌های چند گانه و هماهنگ در شخصیت حضرت زهرا (س) قابل مشاهده است که ما باید با شناخت ایشان این الگو را ترویج کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcci1qi.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما