پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : 28652
مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان قم مطرح کرد

اعطای تسهیلات ویژه ازدواج به محرومان در قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان قم از اهدای کمک هزینه تهیه جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به جوانان زیرپوشش کمیته امداد خبر داد.
اعطای تسهیلات ویژه ازدواج به محرومان در قم
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی ظهر امروز در نشست خبری که در کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم گرامیداشت دهه فجر کمیته‌هایی با مسئولیت‌های مشخص تشکیل شده است که دبیری کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر به کمیته امداد امام خمینی واگذار شده است.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی و دینی است، تصریح کرد: برای توسعه و گسترش عدالت اجتماعی این انقلاب برپا شد و برای اجرایی کردن عدالت اجتماعی توجه ویژه‌ای به اقشار ضعیف و محروم جامعه در دستور کار قرار گرفت.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با تاکید بر اینکه همه مردم وامدار خانواده شهدا و محرومین و مستضعفین هستند، بیان کرد: خدمت به خانواده شهدا از افتخارات نظام اسلامی است و توجه به خانواده شهدا یکی از موضوعات مهم در سیاست‌گذاری دهه فجر محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به رویکرد کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات طبقه ضعیف جامعه مهم‌ترین رویکرد این کمیته است.
 
جلالی گفت: برای کمک هزینه تامین جهیزیه به 300 دختر در آستانه ازدواج 3 میلیون تومان وام بدون کارمزد پرداخت شده و به پسران در آستانه ازدواج مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان بلاعوض به همراه 3 میلیون تومان وام بدون کارمزد اعطا می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مبلغ 600 میلیون تومان تسهیلات در این زمینه در نظر گرفته شده است که منابع مالی آن از محل کمک‌های مردمی برای مشارکت در برطرف کردن مشکلات قشر ضعیف جامعه تامین می‌شود.
 
مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از کلنگ‌زنی 9 واحد مسکونی برای محرومین خبر داد و گفت: زمین این واحدهای مسکونی متعلق به املاک کمیته امداد بوده و دو برادر نیکوکار که نخواستند نامی از ایشان برده شود، هزینه ساخت این واحدها را برعهده گرفتند.
 
وی همچنین از افتتاح دو مرکز نیکوکاری خبر داد و گفت: این دو مرکز در شهرک شکوهیه و پردیسان افتتاح می‌شود و جمع مراکز نیکوکاری فعال در قم به 12 مرکز می‌رسد.
 
جلالی همچنین از برگزاری برنامه ویژه ایتام و مستمندان خبر داد و بیان کرد: 44 برنامه ویژه ایتام و مستمندان در نظر گرفته شده است که امیدواریم در این برنامه‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی برای قشر محروم استفاده کنیم.
 
وی دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ایام دهه فجر را مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از 10 هزار جفت کفش توسط یک خیر تامین شده که در دهه فجر میان مستضعفان توزیع می‌شود. بررسی وضعیت بیماران صعب‌العلاج، دیدار مدیران کمیته امداد امام خمینی استان قم با خانواده‌های شهدا و همچنین برنامه‌ریزی برای بازدید خانواده شهدا از وضعیت ایتام استان در دستور کار این مجموعه قرار دارد.
 
جلالی در ادامه از برگزاری همایش علمی دانشجویان و طلاب با عنوان ازدواج در دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: با فراخوان‌های انجام شده 100 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است و 10 نویسنده برتر این مقاله‌ها در روز 17 بهمن با حضور 400 نفر از طلاب و دانشجویان در دانشگاه پردیس قم مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccieqi.2bq4p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما