چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 38282
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل بهزیستی قم به مهر خبر داد:

۵۰ درصد متقاضیان طلاق در قم به مراکز بهزیستی مراجعه می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه ۱۹ مرکز مشاوره وابسته به بهزیستی فعال است، افزود: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد متقاضیان طلاق استان به مراکز بهزیستی مراجعه می‌کنند.
۵۰ درصد متقاضیان طلاق در قم به مراکز بهزیستی مراجعه می‌کنند
به گزارش قم نیوز،رضا سلیقه با بیان اینکه باید در حوزه پیشگیری از طلاق فعالیت بیشتری صورت گیرد، گفت: باید بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و علمی زوجین قبل و بعد از شروع زندگی مشترک در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند تا کمتر دچار آسیب‌های ناشی از عدم آگاهی و یا در ‌‌نهایت طلاق شوند.

وی با بیان اینکه در استان قم ۱۹ مرکز مشاوره وابسته به بهزیستی فعال است، افزود: این مراکز مشاوره شامل سه مرکز خدمات مشاوره تخصصی، سه مرکز پایگاه سلامت روان محلی و ۱۳ مرکز مشاوره عمومی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: افرادی که قصد طلاق دارند و به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند، معمولا انگیزه ادامه زندگی مشترک ندارند و همین امر مهارت و زمان زیادی برای مشاوره می‌طلبد تا این کار با موفقیت انجام شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد متقاضیان طلاق استان به مراکز بهزیستی مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به صورت میانگین ۲۸ درصد زوجین مراجعه کننده به مرکز کاهش طلاق بهزیستی سازش می‌کنند.

سلیقه ادامه داد: در بحث کاهش طلاق همکاری و تعامل خوبی بین دادگستری استان و بویژه مجتمع قضایی خانواده با بهزیستی وجود دارد، که این امر در درازمدت می‌تواند تاثیر مثبتی روی برنامه‌های این حوزه داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی قم بیان کرد: ۴۸ درصد از افرادی که برای طلاق به مراکز بهزیستی مراجعه کرده‌اند فرزند نداشته‌اند، همچنین ۵۸ درصد از این افراد زیر پنج سال زندگی مشترک داشته‌اند که این موضوع بیانگر اهمیت سال‌های اولیه زندگی مشترک است.

وی گفت: تعدادی دختران فراری و کودکان خیابانی از سایر استان‌های کشور هستند که به دلایل مختلف از جمله دسترسی راحت‌تر و امنیت بیشتر به قم وارد می‌شوند.

سلیقه عنوان کرد: ۱۱ پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌ای شهر که از لحاظ خدمات اجتماعی کم برخوردار بودند فعال شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcciiq1.2bq448laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما