سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 22252

صرفه جویی ۱۶۰ میلیون تومانی در نگهداری چمن یادگار امام قم

قم نيوز : قم نیوز:مدیر ورزشگاه یادگار امام (ره) قم از صرفه جویی ۱۶۰ میلیون تومانی در نگهداری چمن یادگار امام قم خبر داد و گفت: کیفیت بالای چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) قم حاصل کار شبانه روزی و دلسوزانه است.
صرفه جویی ۱۶۰ میلیون تومانی در نگهداری چمن یادگار امام قم
به گزارش قم نیوز، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی قم محسوب می‌شود که میزبانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبال کشور یعنی لیگ بر‌تر فوتبال را بر عهده دارد و میزبان بازی‌های خانگی تیم فوتبال صبای قم است.

با توجه به پایان مسابقات لیگ بر‌تر و وضعیت مناسب زمین چمن این ورزشگاه در لیگ سیزدهم و نیز زمزمه‌هایی که مبنی بر استعفای مدیر این مجموعه بود گفت‌و‌گویی با توحید محمدی مدیر ورزشگاه یادگار امام (ره) قم انجام داده‌ایم که از نظر می‌گذارنید:

تسنیم: وضعیت آمادگی چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) قم در مسابقات لیگ بر‌تر فوتبال نسبت به سال گذشته چه تفاوتی کرده است؟
محمدی: در سال‌های گذشته همه از زمین چمن ورزشگاه ناراضی بودند و مربیان و بازیکنان و رسانه‌ها انتقاد زیادی نسبت به کیفیت زمین چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) قم مطرح می‌کردند اما خوشبختانه در فصل اخیر لیگ بر‌تر وضعیت بسیار خوبی از زمین چمن شاهد بودیم.

زمین چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) قم پیش از این در اختیار پیمانکارانی بود که هزینه‌های زیادی بر دوش اداره کل ورزش و جوانان قم می‌گذاشتند چنان که آخرین قراردادی که پیمانکار با اداره کل ورزش قم بسته بود هزینه ۷۲ میلیون ریالی ماهیانه برای نگهداری زمین چمن بود که اگر قرار بود حضور پیمانکار ادامه پیدا کند با توجه به تورم در حال حاضر احتمالا به حدود ۱۲۰ میلیون ریال در ماه هم می‌رسید.

تسنیم: چه شد که توانستید مشکلات زمین چمن را رفع کنید؟
محمدی: پس از انتقاد رسانه‌ها مبنی بر کیفیت بد زمین که نتیجه نگهداری نامطلوب زمین بود به مدیر کل ورزش و جوانان قم پیشنهاد دادم که نگهداری از این زمین را شخصا بر عهده بگیرم که با وجود مخالفت‌هایی که در اداره کل ورزش و جوانان قم با من می‌شد با نظر مساعد عباس جهان بین، مسئولیت آن را بر عهده گرفتم.

تسنیم: این تصمیم سبب صرفه جویی بودجه‌ای هم شد؟
محمدی: در ۱۶ ماه اخیر که نگهداری زمین چمن از پیمانکار گرفته شده، توانسته‌ایم مبلغی در حدود یک میلیارد و ششصد میلیون ریال صرفه جویی در هزینه داشته باشیم و از سوی دیگر با تلاشی دلسوزانه و شبانه روزی و در عین حال علمی، وضعیت چمن را دگرگون کنیم به شکلی که تیم‌های لیگ برتری در جریان مسابقات بابت زمین گله‌ای نداشتند.

تسنیم: گویا در بازی آخر لیگ بر‌تر برابر سایپا از باشگاه صبا انتقاد کرده بودید.
محمدی: بله، از طرف باشگاه صبا با ورزشگاه یادگار امام همکاری در جهت سرکشی به ورزشگاه و رفع مشکلات انجام نشده و از نظر اهمیت قائل شدن برای وضعیت ورزشگاه بازی‌های خانگی، مثل تیم میهمان رفتار کرده‌اند و چه بسا تیم‌های میهمان مثل استقلال خوزستان بیشتر پیگیر وضعیت زمین ورزشگاه قم بوده‌اند تا تیم میزبان.

وظیفه پیگیری مسائل مربوط به ورزشگاه بازی‌های خانگی در هر باشگاه بر عهده مدیر یا گماشته‌ای ویژه از طرف وی است اما حرکتی از باشگاه صبا برای سرکشی به ورزشگاه ندیدم.

تسنیم: چرا در زمانی که پیمانکاران مسئولیت نگهداری زمین را بر عهده داشتند وضعیت چمن آن قدر بد بود؟ یعنی تخصص لازم را نداشته‌اند؟
محمدی: ممکن است تخصص نداشته‌اند یا به دنبال منفعت بوده‌اند اما به طور یقین دلسوزی برای این زمین چمن وجود نداشته. صورت وضعیت نگهداری زمین چمن باید به امضای من می‌رسید تا پیمانکار بتواند پولش را از اداره کل ورزش و جوانان بگیرد اما گاهی پیمانکار در حالی که تنها ۳۰ درصد از کارش را انجام داده بود بدون امضا و تایید من، کار ۱۰۰ درصدی وی مورد تایید قرار می‌گرفت تا بتواند تمام پولش را بگیرد.

تسنیم: یعنی بدون امضای شما به پیمانکار پول می‌دادند؟

محمدی: بله، بار اول پیمانکار نزد من آمد تا صورت وضعیتش را تایید کنم و من هم بر اساس میزان کاری که انجام داده بود و حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد بود تایید کردم اما پس از آن پیمانکار دیگر نزد من نمی‌آمد.

تسنیم: وضعیت ادامه همکاری شما با مجموعه یادگار امام چگونه است؟ شنیده بودیم که قصد استعفا دارید.
محمدی: در بازی آخر لیگ سیزدهم برابر سایپا، به آقای جهان بین مدیر کل ورزش و جوانان قم اعلام کردم که قصد ادامه کار در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) قم را ندارم البته پس از آن با آقای نیکوبیان معاون مدیر کل جلسه‌ای داشتم و پیشرفت‌هایی حاصل شده اما با وجود اینکه اولویت من باقی ماندن در ورزشگاه یادگار امام (ره) و شهر قم است، هنوز وضعیت ادامه همکاری من مشخص نیست.

پیشنهاداتی برای مدیریت چند استادیوم دیگر کشور دارم که ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، گچساران، امیدیه و.... از این جمله هستند که اگر در قم ماندنی نشوم به یکی از آن‌ها می‌روم.

تسنیم: ورزشگاه را با چند نفر اداره می‌کنید؟
محمدی: با حداقل نیروی انسانی بهترین کیفیت را در بین ورزشگاه‌ها داریم چنان که ورزشگاه یادگار امام (ره) قم به غیر از من، تنها ۲نفر نیروی نگهداری زمین چمن و فضای سبز اطراف ورزشگاه و یک نفر سرایدار دارد و در مجموع با ۳ نفر نیروی کار، امور یک ورزشگاه لیگ برتری انجام می‌شود در حالی که مجموعه‌های مشابه حداقل ۱۰ نفر نیرو دارند.

تسنیم: فکر می‌کنید در لیگ بر‌تر ۹۳ هم بتوانیم زمین با کیفیت و آبرومندی برای لیگ بر‌تر داشته باشیم؟
محمدی: در سال ۹۳ با توجه به صعود تیم بانوان ماهان تندیس به لیگ بر‌تر بانوان کشور فشار بیشتری بر زمین چمن ورزشگاه یادگار امام قم وارد می‌شود و این نشان دهنده حساسیت بیشتر وضعیت چمن و نیازمندی به حمایت وسیع‌تر است.

اگر بخواهیم زمین با کیفیت و آبرومندی داشته باشیم باید توجه بیشتری به این ورزشگاه بکنیم و با بی‌تفاوتی، شرایط زمین چمن به شکل گذشته بر می‌گردد.

تسنیم: اسکوربورد در چند بازی لیگ برتری مشکلاتی داشت و حتی خاموش بود. وضعیت اسکوربورد ورزشگاه چگونه است؟
محمدی: اسکوربورد یک وسیله الکترونیکی تخصصی است و اسکوربوردی که در ورزشگاه یادگار امام نصب شده، مدل چندان پیشرفته‌ای نیست و در این سال‌ها دچار آسیب‌هایی شده که باید تعمیر و رفع شود.

من به اداره کل ورزش و جوانان نامه‌ای مبنی بر اشکالات اسکوربورد فرستادم و آن طور که اطلاع دارم، ادراه کل ورزش و جوانان قم مسئولیت تعمیر آن را بر عهده باشگاه صبا گذاشته است البته می‌دانم که هزینه تعمیر اسکوربورد بالاست و تعویض یا تعمیر آن بودجه تقریبا زیادی را می‌طلبد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcciiqi.2bqip8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما