دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 45752
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:

قم نیازمند ۱۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا/ایستگاه‌ها به شهرداری واگذار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به اینکه در استان و شهر قم ۱۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا مستقر است گفت: این تعداد ایستگاه‌ها برای برآورد کیفیت هوای قم گاهی نیست و قم ۱۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا است.
قم نیازمند ۱۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا/ایستگاه‌ها به شهرداری واگذار می‌شود
به گزارش قم نیوز،  سید رحمان دانیالی  با اشاره به اینکه در استان و شهر قم 13 ایستگاه سنجش کیفیت هوا مستقر است اظهار داشت: این ایستگاه‌ها چند سالی به دلیل فرسودگی غیرفعال بودند و هنوز هر از گاهی این ایستگاه‌ها خراب می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم بابیان اینکه این تعداد ایستگاه‌ها برای برآورد کیفیت هوای قم گاهی نیست عنوان کرد: در شرایط کنونی قم نیازند 15 ایستگاه سنجش کیفیت هوا است.

وی بابیان اینکه استقرار  ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا از ملزومات استان است خاطرنشان کرد: یکی از ایراداتی که همواره مطرح می‌شود درباره خاموش بودن نمایشگرهای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا است که در پاسخ باید گفت به دلیل کمبود اعتبارات و صرفه‌جویی در منابع نمایشگرها خاموش هستند اما غیرفعال نیستند.

دانیالی تصریح کرد: در جلسات برگزارشده تصمیم بر واگذار این ایستگاه‌ها به شهرداری است که امیدواریم پس از انجام این اقدام شاهد روشن بودن نمایشگرهای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در استان باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به اینکه برخی مواد آلاینده خاصیت تجمعی دارند گفت: با توجه به حجم این واحدهای آلاینده و نیز اقبال برخی استان‌ها در اعلام آمادگی برای استقرار برخی واحدهای صنعتی می‌توان برخی از این واحدها را به دیگر استان‌ها منتقل کرد.

به گفته وی استان قم به دلیل مهاجرپذیری سبب تسهیل هجوم مواد بازیافتی به قم می‌شود از همین رو استقرار این واحدها مطلوبیت خاصی برای افراد ایجاد می‌کند که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدامات جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccimq0.2bqpp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما