دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 12712
به مدد فتوشاپ و در روزنامه 19 دی؛

نماینده مردم قم در مجلس را حذف کردند!

قم نيوز : قم نیوز: ظاهرا حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مهندس امیرآبادی، در برخی مراسم‌های قم از نظر یکی از رسانه‌ها ممنوع است و اگر ایشان احیانا آنجا حضور پیدا کند، به مدد فتوشاپ دست به سانسور تصویر وی می‌زنند!
مراحل فتوشاپ در حذف تصویر مهندس امیرآبادی  احتمالا به این شکل بوده است!
مراحل فتوشاپ در حذف تصویر مهندس امیرآبادی احتمالا به این شکل بوده است!
به گزارش قم نیوز، مهدی آراسته نسب، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت شهری در وبلاگ خود ماجرایی را شرح داده است که انسان را یاد سانسورهای دوره پهلوی می‌اندازد! زمانی که محرمعلی خان، سانسورچی معروف، نظر به حذف یک نفر از عکس‌ها می‌داد، با این فرق که آن زمان بدون استفاده از فناوری‌های دیجیتال امروزی، این حذف به شکل کاملا ماهرانه‌ای صورت می‌گرفت که اعتبار رسانه به خطر نیفتد اما امروز، این حذف در روزنامه 19 دی، به شکلی غیر حرفه‌ای انجام می‌گیرد!

آراسته نسب در وبلاگش نوشته است:

وقتی پای صحبت از آرمان های امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به میان می آید، همه سینه چاکان به صف می شوند که ما به آرمان های امام و رهبری پایبندتریم و حتی جبهه و تشکیلات سیاسی و روزنامه هم راه می اندازند تا این ارادت خود را ثابت کنند. اما پای عمل که می رسد، به قول معروف کمیتشان می لنگد!
 
انتخاب احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان یکی از نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی به مزاق خیلی ها خوش نیامد؛ به خصوص افرادی که دایره مدیریت در شهر قم، به عنوان یکی از مهمترین شهرهای کشور را در دست خود می دیدند و دوست نداشتند که کسی وارد این دایره شود، چه برسد به اینکه گاها تفکرات متضادی نیز با آنها داشته باشد. تفکراتی همچون نگاه یکسان به تمام نقاط شهر و استان، خستگی ناپذیری، ولایت مداری، مردم داری و ارتباط نزدیک و صمیمی با مردم و …
 
یکی از این «کمیت لنگیدن ها» عملکرد روزنامه ای است که خود را سخنگوی مردم قم می داند، ولی به انتخاب مردم قم احترام نمی گذارد.
 
از همان روزهای آغاز به کار مجلس نهم روزنامه ۱۹ دی که داعیه تنها روزنامه سراسری قم را دارد، با سانسور خبرهای مربوط به این نماینده مردم استان قم، علی رغم پوشش پیش پا افتاده ترین اتفاقات، عملا نارضایتی خود را از انتخاب مردم قم اعلام نمود. و کار تا آنجا پیش رفت که حتی ویژه نامه «مردم و نمایندگان» مجلس شورای اسلامی نیز که روزهای یکشنبه هر هفته و به صورت انحصاری با نشان و صفحه بندی این روزنامه توسط روابط عمومی مجلس شورای اسلامی تهیه ، چاپ و توزیع می شد نیز از این تحریفات و سانسور اخبار بی نصیب نمی ماند و این اواخر به قدری این رویه چهره آشکاری پیدا کرد که در نهایت منجر به تعطیلی همیشگی این ویژه نامه که با هزینه مجلس به چاپ می رسید گردید.
 
در تازه ترین اقدامات این روزنامه در تحریف اخبار مربوط به نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در انعکاس خبر تجلیل از ورزشکاران قهرمان استان قم در سال ۹۱ جدای از اینکه هیچ نامی از نماینده مردم قم که در این مراسم حضور داشت (تصاویر خبرگزاری ها گویای این موضوع است) نیامده، بلکه در عکسی که برای خبر استفاده شده نیز تصویر امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در تصویر اصلی در کنار استاندار قم و مدیرکل تربیت بدنی قم ایستاده به صورت ناشیانه ای توسط فتوشاپ ویرایش و حذف گردیده است.

amirabadi1 (4)19dey
تصویر اصلی

amirabadi1 (1)19dey

مراحل فتوشاپ

amirabadi1 (2)19dey

مرحله دوم فتوشاپ

amirabadi1 (3)19dey

تصویر منتشر شده در روزنامه 19 دی

لینک تصویر صفحه ۶ مورخ ۲۷ اسفند روزنامه ۱۹ دی که خبر مربوط به تجلیل از ورزشکاران قهرمان سال ۹۱ قم در آن درج شده است: http://www.19dey.com/uploads/pdf/page/600P6.jpg
 
لینک تصاویر مراسم تجلیل از ورزشکاران قم در سایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم: http://www.ghomsport.com/index.php?&action=news&key=4558
 
لینک تصویری اصلی که روزنامه ۱۹ دی با ترفندهای فتوشاپی از آن در خبر مراسم تجلیل از ورزشکاران قم استفاده کرده: http://www.ghomsport.com/ckfinder/userfiles/images/IMG_2563.JPG
 
در پایان جای این سوال باقی است که مگر نه اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، فلسفه وجود مسئولان، خدمت به مردم است و مگر چه تفاوتی میان برخی نمایندگان سابق و فعلی استان در مجلس وجود دارد که برخی رسانه ها انعکاس اخبار هرچند هیچ ارتباطی به خدمت به مردم ندارد و تنها جنبه سیاسی آن جالب توجه است را وظیفه ذاتی خود می دانند اما به اینها که می رسد دست به قیچی می شوند و حتی بزرگترین اقداماتی را که در تمام این سال ها، مردم قم انتظار پیگیری آنها را داشته اند و اکنون محقق شده است را سانسور می کنند؟
 
کجاست اخلاق رسانه ای!؟
انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdccimqs.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

فتوشاپ خوب فتو شاپ بد!!

اگر براي توجيح اقادام رييس جمهور در ونزوئلا باشد خوب است ولي در جاههاي ديگر بد.
ولي از نظر ما كلا بد است.
امیر
خیلی جالبه. 19 دی رو هدف قرار می دید؟؟ تا اونجایی که من اطلاع دارم ، این روزنامه هم مردمی ترین روزنامه قم بوده و هم ولایتمدار ترین.سایت قم نیوز هم نباید وارد فضای اختلافات شخصی بشه. هم باید به زحمات امیر آبادی توجه کنه و هم به شخصیت روزنامه 19 دی . احتمالا اونها هم برای خودشون دلایلی داشتن. مثلا چرا نمیان عکس استاندار رو حذف کنن؟؟ پس یه داستان هایی هست عزیزان من
احمد
مردمی ترین روزنامه قم و ولایتمدارترین، خیلی وقته آقای امیرآبادی رو از روزنامه حذف کرده. نشون می ده که ولایتمداریش به پول وابسته است چون از زمانی که آقای امیرآبادی جلوی رانت خواری یک عده ای رو در ویژه نامه های مجلس نمایندگان گرفته و گفته باید به همه روزنامه ها داده بشه، نه فقط 19 دی، 19 دی کلا آقای امیر آبادی رو حذف کرده. داستان هایی است به قول کامنت گذار قبلی ولی متاسفانه بسیار زشت و شنیع.
روزنامه‌ای که فقط به دنبال سیاست و پول باشه، همین می شه دیگه.
شهرام
اگر این دوستی که این مطلب رو نوشته و مدیر سایت خبری قم نیوز کمی سواد رسانه ای داشته باشند( که البته فکر نمیکنم هیچ کدوم حتی با ساده ترین الفبای رسانه آشنا باشند چون رسانه ها حقیقت رو ارائه نمی کنند بلکه حقیقت رو می سازند(مکتب گلاسکو)) نباید به این کار ایراد بگیرند چون سانسور جایی بد گفته میشه که از یک نفر، نفر دیگه بسازند نه اینکه کسی حذف بشه. این رویه تو تمام رسانه های دنیا و ایران کار میشه لطفا مطالعه کنید بعد مطلب بزارید
mahdi
واقعا برای روزنامه 19 دی متاسفم که کار رو تا اینجا رسونده اند که نماینده یک مجلس و که محبوبیت بالایی در بین مردم داره با یک فتوشاپ مبتدی حذف میکنه.
درود بر امیرآبادی که واقعا پرتلاش و به فکر مردم قم هستش.