چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 26942
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به‌دنبال تعامل بیشتر با الازهر است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: این مرکز از ظرفیت لازم برای همکاری با الازهر برخوردار است که امیدواریم این دیدار مقدمه‌ای برای گسترش تعاملات بیشتر و اثرگذار ما شود.
مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به‌دنبال تعامل بیشتر با الازهر است
به گزارش قم نیوز، احمد محمود کریمه مسئول بخش فقه مقارن دانشگاه الازهر ظهر دیروز با حضور در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) و دیدار با آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی، از کتابخانه تخصصی این مرکز بازدید کرد.

احمد محمود کریمه با اشاره به بخش‌های مختلف مرکز الازهر، اظهار کرد: در این مرکز سه بخش فقه عمومی، مقارن و فقه مذاهب اسلامی آموزش داده می‌شود، البته تا کنون نیز در مطالعاتی که داشتم مطلبی مبنی بر بد بودن شیعه نیافتم و علیه شیعیان نیز مطلبی منتشر نکرده‌ام.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی با اشاره مسئله داعش و وهابیت، افزود: افراد زیادی در سال ۲۰۰۶ از رازهای دشمن سخن گفتند، که این مبین نقش سازمان‌های جاسوسی دشمنان در شکل گیری پدیده‌های تکفیری بوده است.

وی با اشاره به راز مقابله با دشمنان، تصریح کرد: اگر مسلمانان به دامن عترت چنگ بزنند و از آموزه‌ها ومعجزات پیامبر اسلام (ص) استفاده کنند، به اهداف خود خواهند رسید، البته اهل بیت (ع) تنها به شیعه تعلق ندارد زیرا امروزه مسلمانان با گرفتاری‌هایی رو به رو هستند که وهابیت، تکفیری‌ها و گروهک ترویستی داعش از مهم‌ترین این مشکلات هستند.

آیت‌الله فاضل‌لنکرانی با اشاره به نقش علما در برای ایجاد اتحاد بین مسلمانان، گفت: علمای اسلام باید با روشنگری برای مسلمانان اتحاد و برادری را به وجود بیاورند و آن‌ها را نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه کنند، زیرا اختلافات بین مسلمانان خارج از دین اسلام و توطئه دشمن است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید به فعالیت‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، افزود: این مرکز از ظرفیت لازم برای همکاری با الازهر برخوردار است که امیدواریم این دیدار مقدمه‌ای برای گسترش تعاملات بیشتر و اثرگذار ما شود، زیرا اساتید و محققان زیادی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در زمینه فقه و اصول به پژوهش می‌کنند و این افراد در زمینه مقاصد شرعیه خواهان همکاری اساتید الازهر هستند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdccioqi.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما