يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 15962
آیت‌الله مکارم شیرازی:

احیای آثار علمی بزرگان از فواید برگزاری کنگره‌ها است

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با مسئولان کنگره ملا آخوند کاشانی، بر اهمیت احیای آثار علمی بزرگان تاکید کرد.
احیای آثار علمی بزرگان از فواید برگزاری کنگره‌ها است
به گزارش قم‌نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با آیت‌الله نمازی و مسئولان کنگره ملا آخوندکاشانی با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و همچنین حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز اظهار کرد: امیدواریم در سایه این بزرگواران بتوانیم به وظایف شرعی خود عمل کنیم.
 
مرجع تقلید شیعیان، کاشان را شهر علم و ادب و علوم اسلامی و از جهات مختلف حائز اهمیت شمرد و افزود: در اهمیت شهر کاشان همین کافی است که مرحوم انصاری به مدت 3 سال در کاشان هم رفته است.
 
وی  از دیگر شخصیت‌های برجسته کاشان به نراقیین به‌ویژه صاحب نراقی اشاره و تصریح کرد: شخصیت صاحب مستند به آن حد اهمیت دارد که حتی مرحوم صاحب جواهر نیز از مستند استفاده فراوان کرده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی، کاشان را مهد بزرگان و شخصیت‌های برجسته دانست و خاطرنشان کرد: لازم است نسل جدید را نسبت به این شخصیت‌ها آگاه کنیم، ممکن است عده زیادی نسبت به مرحوم آخوند کاشانی و فیض کاشانی آگاهی نداشته باشند و باید این شخصیت‌ها به مردم معرفی گردند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: بنده بارها گفته‌ام که بزرگداشت شخصیت‌ها و بزرگان سه فایده بسیار مهم دارد که یکی از آن‌ها ادای دین به زحمات و تلاش‌های بزرگان دین است.
 
مرجع تقلید شیعیان تجلیل شخصیت‌های بزرگ را فایده دوم برگزاری این بزرگداشت عنوان و تصریح کرد: هنگامی که از شخصیت‌های بزرگ تجلیل شود، نسل جوان تشویق می‌شود که به این سمت و سو حرکت کند، و این سبب می‌شود که نسل جدید هم تشویق به پیمودن راه بزرگان شود.
 
وی احیای آثار بزرگان را فایده سوم دانسته و خاطرنشان کرد: احیای آثار بزرگان از دیگر فواید برگزاری این همایش‌هاست که هم آثار آن‌ها زنده و از شخصیت علمی آن‌ها تجلیل می‌شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر و تشکر و حمایت کامل از چنین برنامه‌هایی تصریح کرد: هر چه در این راه زحمت کشیده شود بسیار به جا و مفید است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdccioqs.2bqpe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما