چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 50152
منبع : خبرگزاری فارس
کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم:

اشعار عید فطر مطالبه نظام و مردم است

افراد سودجو به دنبال فرصت برای ایجاد تفرقه و توهین به مقدسات هستند
قم نيوز : قم نیوز: کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از اشعار خوانده شده توسط میثم مطیعی در روز عید فطر گفت: افراد سودجو به دنبال فرصت برای ایجاد تفرقه و توهین به مقدسات هستند.
اشعار عید فطر مطالبه نظام و مردم است/افراد سودجو به دنبال فرصت برای ایجاد تفرقه و توهین به مقدسات هستند
اشعار عید فطر مطالبه نظام و مردم است/افراد سودجو به دنبال فرصت برای ایجاد تفرقه و توهین به مقدسات هستند
به گزارش قم نیوز، کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم با صدور بیانیه‌ای مطالبی را در خصوص واکنش‌های ایجاد شده به مداحی نماز عید سعید فطر در مصلی تهران مطرح کرد.

در بیانیه این نهاد آمده است: در پی مداحی آقای میثم مطیعی در روز عید فطر و حواشی به وجود آمده لازم دیده شد مطالبی را بر اساس وظیفه اخلاقی بیان کنیم.

در جامعه اسلامی آنچه باید ملاک عمل قرار بگیرد، آموزه‌های اسلامی است که توسط پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از طریق وحی به وسیله قرآن کریم و سنت آن حضرت و امامان معصوم علیهم السلام به ما رسیده است. عمل به این روایات سبب پیشرفت، موفقیت و سعادت دنیا و آخرت خواهد بود. یکی از آن روایات فرمایش بسیار زیبای امام صادق علیه السلام در مقام معرفی بهترین دوستان است که چنین می‌فرماید: «أحَبُّ اخوانی إلیَّ مَنْ أهْدی إلیَّ عیوبی»(کافی/ج 2/ص 369)
«محبوب‌ترین برادرانِ دینی‌ام، نزد من، کسی است که عیب مرا، با بازگو کردن آن به من هدیه می‌کند.»
در ادامه این بیانیه با اشاره به نکات این حدیث امام صادق(ع) تصریح شده است: در این حدیث شریف، نکاتی به نظر می‌رسد که لازم است به آن توجه شود: امام علیه السلام با اینکه خود، معصوم و از عیوب اخلاقی بر کنار است، در عین حال، با گفتن این جمله، در اصحاب خود، القا می‌کند که آنان، فکر نکنند امام آنان، دوست دارد از او تعریف و تمجید شود و هرکس، چاپلوسی و تملق بیشتر داشته باشد، نزد او مقرّب‌تر است .همچنین حضرت با این سخن، به تعلیم و تربیت اصحاب خود می‌پردازد که آنان نیز باید این گونه باشند و از ستایش دیگران، دلشاد و از انتقادهای خیرخواهانه آنان، عصبانی و غمگین نشوند. این، از شیوه‌های تعلیم و تربیت معصومین علیهم السلام است که برای تأثیر بیشتر، راهنمایی‌های اخلاقی در جان پیروان خود و تعمیق بیشتر آن، از خود شروع می‌کردند.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: بالاتر اینکه ممکن است، مقصود حضرت از این سخن، تنها، ناظر به حال انتقادگر باشد نه به خود؛ یعنی، با اینکه امام علیه السلام نیازی به نقد دیگران ندارد، کسی که به پندار خود، عیبی در آن حضرت می‌بیند و آن را به او تذکّر می‌دهد، مراتب دوستی و صداقت خود را نشان داده است.

در بخش دیگری از این بیانیه در تشریح دومین نکته حدیث امام صادق در برخورد با منتقدان تصریح شده است: گزینش عنوان «برادر»، خود، گویای این حقیقت است که با انتقادگر، نباید برخوردی خصمانه داشت و او را دشمن خود انگاشت، بلکه باید به او، به چشم یک دوست، بلکه به دیده عزیزترین برادر نگریست و از نقد خیرخواهانه او، با تمام وجود، استقبال کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: انتخاب کلمه «أهدی» که به معنای هدیه دادن است بسیار زیبا و جالب توجه است؛ زیرا، نشانه این حقیقت است که بازگو کردن عیب دیگری به او، خود، بهترین خدمت به او شمرده می‌شود و سبب رفع عیب و نقایص می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به اشعار روز عید فطرِ میثم مطیعی خاطرنشان شده است: این اشعار چیزی جز غرور ملی ملت ایران در حمله قهرمانانه سپاه به داعشیان تکفیری، حمایت از مستضعفان و محرومان، نقد مستکبران و چپاولگران بیت المال، زورگویی و بدعهدی‌های آمریکای جنایتکار و درخواست تلاش رئیس جمهور و مسوولین برای رفع محرومیت‌های جامعه ندیدیم.

در ادامه بیانیه کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم با تاکید بر اینکه مطالب گفته شده در اشعار روز عید فطر مطالب مورد مطالبه نظام اسلامی، مردم و رهبر معظم انقلاب است آمده است: در این اشعار هیچ‌گونه توهینی وجود نداشت، که برخی بخواهند با توهین و پرخاشگری به وی، جامعه مقدس و تاثیرگذار ستایش‌گری اهلبیت علیهم السلام و ارزش‌های این قشر مقدس را زیر سؤال ببرند.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه عقل، منطق و اخلاق حکم می‌کند اگر نقدی بر این اشعار وجود داشت با استدلال و منطق جواب داده شود آمده است: به طور قطع این افراد طرفداران رئیس جمهور نیستند زیرا وی بارها تاکید کرده است که دولت تدبیر و امید دولت انتقاد پذیر است. این‌ها افراد سودجویی هستند که به دنبال فرصت برای ایجاد تفرقه و توهین به مقدسات هستند.

در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است: ضمن آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم در محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و تولید، حمایت قاطع خود را از اشعار میثم مطیعی مداح اهلبیت علیهم السلام  اعلام می‌داریم و هرگونه توهین به مقدسات به ویژه ساحت مقدس ستایشگری اهل بیت علیهم السلام را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccisqp.2bqxp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما