?>?> رمضان ماه بازگشت، توبه و اظهار ضعف به درگاه الهی است | قم نیوز
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 49082
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله فاضل لنکرانی:

رمضان ماه بازگشت، توبه و اظهار ضعف به درگاه الهی است

قم نيوز : قم نيوز: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به برکات ماه رمضان، این ماه را ماه بازگشت به خدا، توبه، تقویت اراده، ریاضت نفس و ماه قرآن دانست.
رمضان ماه بازگشت، توبه و اظهار ضعف به درگاه الهی است
رمضان ماه بازگشت، توبه و اظهار ضعف به درگاه الهی است
به گزارش قم نيوز، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که بايد هميشه در اين فکر باشیم که اين ماه رمضان، آخرين ماه رمضان عمر ماست، گفت: اگر انسان اين فکر را نداشته باشد نمي‌تواند مراحل را طي کند؛ به همین خاطر است که باید از خدا بخواهیم که این رمضان را آخرین رمضان ما قرارندهد.

وی افزود: یک از راه های نجات ، ماه رمضان و شب قدر است؛ اگر بنا گذاشتيم که اين‌گونه است و اين آخرين باري است که خداوند ما را به عنوان ميهمان دعوت کرده است و ديگر راهي براي نجات از رذايل نفساني و مشکلات اجتماعي و مالي و غيره وجود ندارد و همه‌ي راه‌‌ها بسته است و تنها راه نجات ماه رمضان و شب قدر است، آن گاه با لذت خاصي وارد سفره‌ي الهي می شويم و با لذت خاصی روزه خواهيم گرفت.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهارکرد: اگر کسي با حلول ماه مبارک احساس کسالت کند،قطعا این فرد مشکل دارد؛ کسی که مشکلی ندارد به خوبی به استقبال این ماه شریف می رود و از آمدن رمضان خرسند می شود؛ اگر ما هم چنين نشاط عميق دروني نداريم، بايد آن را ايجاد کنیم.


استاد حوزه بیان کرد: باید توجه کنيد خداوند هميشه نسبت به بندگان خود عنايت دارد اما در ماه رمضان عنايت خاص دارد؛ گرچه من بر اين عقيده‌ام که خداوند هميشه به بندگانش عنايت خاص دارد؛ اگر چه بشر با اين غفلت‌ها گناهان و بي‌خبر‌ي‌ها، قابليت اين عنايت را ندارد ولی در ماه رمضان خداوند درها را به روی بندگان خود باز ميکند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد:اين‌که در اين ماه در‌هاي جهنم بسته مي‌شود و همه درهاي بهشت باز مي‌شود، يعني خداوند همه آن عنايتي که متصور است به بشر عنايت مي‌کند  ولی متاسفانه ما بی خبر و بیچاره هستیم؛ اگر انسان اصرار به بد بودن نداشته باشد و این بدی ها در انسان ملکه نشده باشد راه های تقرب به روی انسان باز است؛ راه‌هاي تقرب به او باز است و در هر راه يک باب بي‌نهايت است؛ بايد توجه کنيم که هميشه در حال تدبر و تفکر باشيم؛ حالت سکوت را براي خود ايجاد کنيم که اين سکوت دريچه‌ايي به سوي ديدن حقايق است.

اخلاق پسنديده باعث نجات در دنيا و آخرت خواهد شد

استاد حوزه بیان کرد: آن‌که يک ساعت درباره‌ي امور دنيوي سخن مي‌گويد، قابليت باز شدن چشم و دل به حقايق را ندارد؛ باید در این ماه نفس و خودمان را به ریاضت بیاندازیم؛ ذهن و زبان خود را به مسایل بهیوده صرف نکنیم؛ باید ذهن و نفس خود را محل کرامت‌هاي انساني کنيم! اخلاق پسنديده باعث نجات در دنيا و آخرت خواهد شد؛ لذا بايد از خدا استمداد کنيم.

حقيقت ماه رمضان،حقيقت قرآن است

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: در این ماه باید بتوانيم با قرآن بيشتر آشنا شوي؛م حقيقت ماه رمضان،حقيقت قرآن است بايد طوري باشد که پس از اين ماه، آدمي يک طهارت و پاکي در خود احساس کند که همه‌ي وجودش را احاطه نموده است؛ باید به شکلی رفتار کنیم که صفات بد خود که حتی به آنها علاقه هم داشتیم را در این ماه ترک کنیم؛ انسان باید در ماه رمضان به ضعف خود پی برده و به یقین خود بیافراید؛ انسان باید يقين کند که خداوند قادر مطلق است و همه چيز به دست او و در اختيار اوست او قادر مطلق و من ضعيف مطلق هستم به اين‌ها يقين پيدا کند.

انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdccixq0.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما