دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : 17032
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس منحصر به یک سازمان نیست

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: از آنجا که خلق حماسه دفاع مقدس با ایثار، ایمان و اخلاص تمام مردم ایران اسلامی شکل گرفته حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس نیز وظیفه آحاد ملت و تمام نهادها و سازمان‌هاست.
ترویج ارزش‌های دفاع مقدس منحصر به یک سازمان نیست
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، احمد حسینی در دیدار با آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر اهمیت بالای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه افزود: از آنجا که خلق حماسه دفاع مقدس با ایثار، ایمان و اخلاص تمام مردم ایران اسلامی شکل گرفته حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس نیز وظیفه آحاد ملت و تمام نهادها و سازمان‌هاست.
 
وی با بیان اینکه ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس قابل تفکیک از ارزش‌های انقلاب اسلامی نیست افزود: دفاع مقدس در حقیقت امتداد نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی است و حفظ و نشر فرهنگ و ارزش‌های آن در گرو ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی خواهد بود.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اهمیت معرفی هر چه بیشتر و بهتر دفاع مقدس و اهداف و ارزش‌های آن به نسل جوان، تاکید کرد: امروز معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نهادینه ساختن آن، نیازمند راهکارها و شیوه‌های جدیدی است که از جمله موثرترین آنها انتقال مفاهیم با استفاده از زبان علم، هنر و رسانه است.
 
وی ارائه 2 واحد درسی با عنوان «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌های کشور را یکی از راهکارهای مطلوب در این زمینه دانست و عنوان داشت: از ابتدای ارائه این واحد درسی تا به امروز، بیش از 11 هزار دانشجو در استان قم این درس را گذرانده‌اند و در سال تحصیلی جاری نیز در حدود 4 هزار دانشجو این واحد را انتخاب کرده‌اند.
 
حسینی با اشاره به برخی از اهداف و فعالیت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوعات دفاع مقدس و تالیف کتب درسی در این باره را از جمله فعالیت‌های بنیاد برشمرد و گفت: تاکنون بیش از 100 عنوان کتاب با موضوعات مربوط به دفاع مقدس در قم تالیف و منتشر شده است که از این تعداد 9 عنوان ویژه گروه سنی کودک و نوجوان بوده است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdccixqs.2bqm18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما