يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 25457

بانوان قمی بر سر دوراهی قرار دارند

قم نيوز : قم نیوز: تردید مسئولان باشگاه ماهان تندیس قم در فاصله 7 هفته تا آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان باشگاه‌‌های کشور بازیکنان تیم فوتبال بانوان این باشگاه را سرگردان کرده است.
بانوان قمی بر سر دوراهی قرار دارند
به گزارش قم نیوز، ‌تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس قم در حالی رقبای خود در فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان باشگاه‌‌های کشور را شناخته که هنوز هیچ یک از علاقمندان به فوتبال به خصوص طرفداران این تیم و بانوان فوتبال‌دوست قم نمی‌دانند که سرانجام ماهان تندیس در لیگ برتر حضور می‌یابد یا خیر؟

کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال از برگزاری نشست هم‌اندیشی این سازمان با مدیران‌عامل باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال بانوان خبر داده اما هنوز مشخص نیست که آیا نماینده‌ای از باشگاه ماهان تندیس قم و کادر تیم بانوان راهی این نشست هم‌اندیشی می‌شود.

حدود یک ماه قبل دقیقاً روز جمعه سی‌ام خردادماه بود که امیر جلالی مدیر باشگاه ماهان تندیس قم در یک روز تعطیل اصحاب رسانه را به مجتمع تحت مدیریت خود کشاند تا با تشکیل نشست خبری در خصوص تصمیمات آینده خود راجع به فعالیت‌های فوتبالی و فوتسالی ماهان تندیس بگوید.

مدیر عامل باشگاه ماهان تندیس در خصوص وضعیت تیم فوتبال بانوان این باشگاه می‌گوید:‌ قصد داریم با واگذاری تیم فوتبال بانوان امتیاز تیم فوتسال را خریداری کنیم.

کمی توضیحات بیشتر این مدیر که بیش از یکسال از حضورش در ورزش حرفه‌ای قم نمی‌گذرد همگان را اینگونه متوجه کرد که ماهانی‌ها می‌خواهند امتیاز تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس را واگذار کرده و امتیاز یک تیم فوتسال در لیگ برتر بانوان کشور را خریداری کنند.

*نامشخص بودن وضعیت بانوان فوتبالیست و فوتبال‌دوست قم

اینکه این تصمیم چقدر و تا چه اندازه کارشناسی شده است و چه کسانی در این خصوص به مدیر باشگاه ماهان تندیس مشاوره داده‌اند بماند، اما این سؤال به ذهن می‌رسد که آیا کادر فنی تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس بعد از زحمات سخت و طاقت فرسایی که برای قهرمانی این تیم در لیگ دسته یک فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور و کسب جواز صعود به لیگ برتر متحمل شده‌اند، موافق این تصمیم هستند یا خیر؟

این در حالی است که کادر فنی تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس قم که در راس آنها آمنه رسولی حضور دارد پیش از این تصمیم مدیران ماهان تندیس، به یک برنامه رادیویی رفته و به صورت زنده برنامه‌های خود را برای آماده‌سازی تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس به منظور حضور در لیگ برتر اعلام کرده بود و اکنون با نامشخص بودن تصمیم نهایی در این خصوص، این بانوان فوتبالیست و فوتبال‌دوست قم هستند که تکلیف خود را هنوز نمی‌دانند.

حالا باید منتظر ماند و دید که عکس‌العمل رسولی که در فصل گذشته لیگ دسته یک فوتبال بانوان کشور سرمربی این تیم بود در مقابل این تصمیم ماهانی‌ها چه خواهد بود و آیا او می‌پذیرد که در لیگ برتر فوتسال بانوان تیم‌داری کند یا اینکه بر حضور در لیگ برتر بانوان پافشاری خواهد کرد، شاید هم با این تصمیم موافق است.

*آغاز فعالیت ماهان تندیس قم در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال بانوان

در حالی که تصمیم نهایی مدیران ماهان تندیس برای تعیین تکلیف تیم فوتبال بانوان هنوز رسماً اعلام نشده است، تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس قم باید از چهارم مردادماه فعالیت خود را برای جذب مهره‌‌های مورد نظر در بازار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال آغاز ‌کند.

تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس قم با کسب عنوان نخست بازی‌های فصل گذشته لیگ دسته یک فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور موفق به کسب جواز صعود به لیگ برتر شده است و در صورتی که مدیران این باشگاه تصمیم به واگذاری امتیاز این تیم نگرفته باشند،‌ اکنون باید آماده حضوری موفق در نخستین تجربه لیگ برتری خود شود.

تیم فوتبال بانوان قم با هدایت آمنه رسولی چند سالی است که در سطح اول فوتبال باشگاهی کشور فعالیت می‌کند و با شروع کار از لیگ‌های دسته‌ پائین‌تر آرام آرام خود را به جمع تیم‌های درجه اول فوتبال کشور یعنی لیگ برتر بانوان نزدیک کرده است.

*قهرمانی ماهان تندیس قم در لیگ دسته یک فوتبال بانوان کشور

بانوان فوتبالیست قم سال گذشته با نام ماهان تندیس در مسابقات لیگ دسته یک فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور حضور یافتند و در جدال با تیم‌های حاضر در این دسته نمایشی کاملاً برتر را ارائه کردند و به این ترتیب عنوان قهرمانی این بازی‌ها را نیز به دست آوردند.

این در حالی است که با وجود برنامه‌ریزی‌های مختلف به سبب انصراف تیم‌ها، در نهایت مسابقات این فصل لیگ دسته یک فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور با پایان خوشی برای تیم بانوان ماهان تندیس قم همراه بود و بعد از اینکه این تیم در مقابل تمام حریفان خود به برتری رسید با اقتدار جواز صعود به لیگ دسته برتر بانوان کشور را به دست آورد و لیگ برتری شد.

سال گذشته رقابت‌های فوتبال قهرمانی بانوان باشگاه‌های کشور به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت و برگشت به انجام رسید و سرانجام تیم فوتبال ماهان تندیس قم با کسب چهار پیروزی و عبور از سد تیم‌های دادگر جیرفت کرمان و فیروزآباد استان فارس موفق به کسب جواز صعود به بازی‌های لیگ برتر بانوان کشور شد.

*انصراف ۲ تیم و برگزاری لیگ دسته یک با حضور ۳ تیم

دیدارهای مراحل رفت و برگشت مسابقات لیگ دسته یک فوتبال بانوان قهرمانی باشگاه‌های کشور در حالی به انجام رسید که سه تیم حاضر در این فصل از بازی‌ها به مصاف یکدیگر رفتند تا پرونده این رقابت‌ها بسته شود و صعودکننده‌ها به دسته برتر مشخص شوند.

با احتساب نتیجه بازی‌های این فصل تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس قم با کسب چهار پیروزی و ۱۲ امتیاز به عنوان قهرمان مسابقات لیگ دسته یک فوتبال به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور صعود کرد تا برای نخستین‌بار استان قم در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور یک نماینده داشته باشد.

این نخستین حضور یک تیم فوتبال بانوان از استان قم در مسابقات لیگ دسته یک فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور است و این تیم با هدایت رسولی از بانوان بادانش فوتبال قم و همچنین سرپرستی سمیه دوستدار در لیگ مجوز مجوز صعود به لیگ برتر فوتبال بانوان کشور را به دست آورد.

البته قبلاً قرار بود پنج تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس قم، خرم‌بید شیراز، دادگر کرمان، فیروزآباد شیراز و هیئت فوتبال اصفهان در این رقابت‌ها حضور یابند و بازی‌ها به شکل رفت و برگشت برگزار شود تا تیم قهرمان این فصل از رقابت‌ها تعیین شود اما برنامه بازی‌ها به یک‌باره تغییر کرد و تیم‌های هیئت اصفهان و خرم‌بید شیراز کناره‌گیری کردند و در بازی‌ها حضور نیافتند.

*آغاز هفتمین دوره لیگ برتر فوتبال بانوان از ۱۵ شهریورماه

اکنون هفتمین دوره مسابقات قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور در راه است و قرار شده این لیگ از نیمه اول شهریورماه آغاز شود، بر همین اساس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر نشستی را با حضور نمایندگان باشگاه‌های حاضر در این لیگ برگزار می‌کند.

به این ترتیب تیم فوتبال بانوان ماهان تندیس قم در صورت حضور در این بازی‌ها رقبایی همچون ملوان بندر انزلی، استقلال ایران، آینده‌سازان میهن، پالایش و گاز آبادان، فیروزآباد فارس، شهرداری سیرجان، شهرداری بم، همیاری شهرداری ارومیه، پاس همدان، دلوار کشتی جنوب بوشهر، وحدت ایثار کارگران و ماهان تندیس قم را در نخستین تجربه لیگ برتری بودن خود پیش‌رو خواهد داشت.

کمیته بانوان فدارسیون فوتبال در حالی این نشست هم‌اندیشی را برگزار می‌کند که قصد دارد در خصوص برنامه‌ها و نحوه برگزاری فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور مسئولان تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر بانوان را آگاه کند، نشستی که روز یکشنبه پنجم مردادماه از ساعت ۱۴ در سازمان لیگ برتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccm0qi.2bqpp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما