دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 37337
شهردار قم:

تکمیل پروژه تونل غدیر قم در اولویت‌ برنامه‌های سال ۹۵ شهرداری قرار دارد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به پیگیری پروژه‌های عمرانی مانند پروژه میثم و ۱۵ خرداد در قم گفت: پروژه پل غدیر از مواردی است که در حال پیگیری آن برای سال ۹۵ هستیم و کار‌ها در برنامه در حال پیشرفت است.
تکمیل پروژه تونل غدیر قم در اولویت‌ برنامه‌های سال ۹۵ شهرداری قرار دارد
به گزارش قم نیوز، مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد به اشاره به اینکه با ساخت دیوار بتنی اطراف ریل راه‌آهن قم مخالف هستیم اظهارداشت: در ارتباط با دیوار کاملاً مخالف هستیم چرا که شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

شهردار قم با اشاره به اینکه در حال پیگیری این موضوع هستیم و معتقدیم این دیوار قومیت‌ها را از هم جدا می‌کند و مخالف آن هستیم افزود: موضوع دیون شهرداری از جمله مشکلات دیگری است که برخی اخبار و روزنامه‌ها به اشتباه برداشت‌هایی از آن داشته‌اند که نیاز به شفاف سازی در این خصوص وجود دارد.

وی با توصیه به اعضای شورای شهر قم به لزوم پیگیری سند سخنانی که خوانده یا شنیده می‌شود، خاطر‌نشان کرد: از اعضا درخواست داریم هرچه در خبر‌ها اعلام می‌شود را بررسی کنید و در صورت ایجاد پرسش، شهردار هم باید به سوال شما پاسخ دهد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه من تعهدات شهرداری در یک سال را جمع زدم عنوان کرد: ما اعلام کردیم هزینه سالیانه نگه‌داشت شهر با توجه به بودجه سال ۹۳ معادل ۲۷۰ میلیارد تومان است، هزینه اتمام پروژه‌های درحال اجرا ۳ هزار ۴۲۵ میلیارد تومان، هزینه اصلاح تامین و تجهیز ماشین‌آلات ۹۵ میلیارد، هزینه تامین مالی سنوات گذشته بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان و پرداخت بدهی‌های سنوانی هزار و ۷۳۰ میلیارد بوده که جمعا معادل ۵ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان است.

شهردار قم با اشاره به اینکه این مبلغ کل تعهدات شهر قم در یک سال است تا بتوانیم شهر را اداره کنیم، خاطر‌نشان کرد: در کنار این مبلغ دارای دارایی و مطالبات مهمی هستیم که در مجموع معادل ۲هزار ۵۳۴ میلیارد تومان برآورد شده است و علاوه بر این دارای درآمدی سالیانه هم هستیم. آنچه تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه به دلیل این بدهکاری‌ها می‌خواهیم بگوییم پول کمتری برای کارهای عمرانی باقی می‌ماند گفت: این کار تنها در صورتی قابل ادامه است که در آمدزایی‌هایی داشته باشیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به پیگیری پروژه‌های عمرانی مانند پروژه میثم و ۱۵ خرداد در قم تصریح کرد: پروژه تونل غدیر از مواردی است که در حال پیگیری آن برای سال ۹۵ هستیم و کار‌ها در برنامه در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdccm1q1.2bqm18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما