پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 39317
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل محیط زیست استان قم هشدار داد

وضعیت دریاچه نمک قم بحرانی‌تر از دریاچه ارومیه

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه نمک قم گفت: وضعیت این دریاچه در قم بحرانی‌تر از دریاچه ارومیه است که باید مسؤولان در این زمینه راهکار جدی بیندیشند.
وضعیت دریاچه نمک قم بحرانی‌تر از دریاچه ارومیه
به گزارش قم نیوز، سیدرحمان دانیالی پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار قم که در تالار امام جواد استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان قم 10 درصد تنوع زیست پوشش گیاهی، 80 درصد دوزیستان، 50 درصد تنوع پرندگان شکاری کشور و 6 درصد ماهیان آب شیرین کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مناطق حفاظت شده که زیر نظر اداره کل محیط  زیست استان قم قرار دارند، بیان کرد: ‌پارک ملی کویر، پلنگ دره، کهک و کهندان از مناطقی است که به لحاظ گیاهی، جانوری و شکار ممنوع،‌ زیر نظر این اداره کل محافظت می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان قم ادامه داد:‌ کمبود اعتبارات برای اجرای برخی طرح‌ها برای ما مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است که در این راستا لازم است به اعتبارات محیط زیست توجه شود.

دانیالی ادامه داد: حوض سلطان، کوه نمک و غارها و تالاب‌ها از ظرفیت‌های گسترده استان قم است که باید تامین اعتبارات ملی برای ساماندهی آنها صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بحران زیست محیطی در دریاچه نمک تهدید جدی محسوب می‌شود، گفت: پیگیری‌های لازم برای برطرف کردن این بحران صورت گرفته و اکنون منتظر اعتبارات ملی هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان قم اضافه کرد: بحران دریاچه نمک استان قم بسیار جدی‌تر از بحران دریاچه ارومیه است که توجه به این بخش باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

دانیالی با بیان اینکه برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی و قطع حقابه‌ها فاجعه جدی را به بار خواهد آورد، عنوان کرد: ریزگردها در قم افزایش بی رویه‌ای داشته است تا جایی که روند رشد این ریزگردها چندین برابر میزان استاندارد است.

وی اضافه کرد: قم به دلیل موقعیت جغرافیایی جاذبه‌ای برای استقرار صنایع آلاینده دارد که در این راستا می‌توان به افزایش ایجاد صنعت تولید سرب در استان قم اشاره کرد.

وی با اشاره به برخی آلاینده‌های استان قم گفت: ضایعات پالایشگاهی از جمله آلاینده‌های مضر برای محیط زیست است که باید در این زمینه راهکار مناسبی اندیشید.

مدیرکل محیط زیست استان قم با تاکید بر اینکه ما مخالف استقرار صنایع در استان قم نیستیم، خاطرنشان کرد:‌ قم از نظر صنعتی دارای شرایط متراکمی است و باید معقولانه و منطقی در زمینه استقرار صنایع در استان قم برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccm1q1.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما