چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 15827
از 20 شهریور ماه صورت می‌گیرد

بازگشایی نمایشگاه پاییزه در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: نمایشگاه پاییزه با هدف نظارت بر بازار از 20 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم به مدت 10 روز برپا خواهد شد.
بازگشایی نمایشگاه پاییزه در قم
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور امروز با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز مردم برای خرید لوازم‌التحریر و سایر ملزومات آموزشی روزافزون می‌شود برای پیشگیری از سوداگری برخی سودجویان، طرح ویژه بازرسی و نظارت ویژه نوشت افزار، سایر ملزومات جانبی آموزشی و پوشاک برای پیشگیری از تخلفات احتمالی و رعایت حقوق مصرف کنندگان در سطح گسترده در استان قم در حال اجرا است.
 
وی هدف از اجرای این طرح را تشدید نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی خدماتی، برخورد با گران‌فروشی و جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و سوء استفاده احتمالی برخی افراد سودجو عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح نظارت و بازرسی تا دهم مهر ماه سال جاری ادامه دارد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: تلاش شده است بیشترین نظارت و بازرسی‌ها در عرضه لوازم‌التحریر، کیف، کفش و مانتو مدارس معطوف شود.
 
وی با تبیین نظارت بر بخش خدمات تصریح کرد: ‌نظارت بر چگونگی فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی در دریافت شهریه‌های مصوب و رعایت نرخ سرویس‌های آمد و شد دانش‌آموزان از جمله مواردی است که در این بخش به صورت جدی بر روی آن نظارت صورت خواهد گرفت.
 
عالی‌پور به تشریح بیشترین تخلفاتی که در عرضه کالاها رخ می‌دهد پرداخت و گفت:‌ بیشترین تخلفات به دلیل رعایت نکردن سودهای خرده و عمده فروشی، نصب نکردن برچسب قیمت، امتناع از صدور فاکتور کالاهای لوازم التحریر، کیف و کفش و رعایت نکردن نرخ‌های تعیین شده دفترچه‌های دانش آموزی رخ می‌دهد.
 
این مقام مسئول با اعلام شماره « 124» بیان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر‌گونه تخلف از واحدهای صنفی به صورت حضوری و یا با شماره تلفن اعلام شده به بازرسان این سازمان موضوع را اعلام کنند تا به سرعت موضوع مورد نظر مورد بررسی قرار بگیرد.
 
برخورد جدی با فروشندگان لوازم التحریر بی کیفیت در بازار
 
وی فروش لوازم التحریر خارجی را در بازار مورد توجه قرار داد و گفت: توزیع و فروش هرگونه لوازم التحریر خارجی و داخلی فاقد استاندارد و بی‌کیفیت غیر مجاز است.
 
عالی‌پور با بیان اینکه هشدار سازمان صنعت، معدن و تجارت به متخلفان و سودجویان جدی است تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح و رسیدگی مطلوب، اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم با همراهی بازرسان این سازمان در گشت‌های مشترک به سرعت به پرونده‌های مطرح شده رسیدگی و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مطلوب برای عرضه مناسب اقلام و کالای مورد نیاز خانواده‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی نمایشگاه پاییزه صورت گرفته است و شهروندان می‌توانند غیر از فروشگاه‌های فراوانی که در سطح شهر به عرضه این کالاها اهتمام دارند محصولات مورد نظر خود را با تخفیف بیشتری از نمایشگاه پاییزه خریداری کنند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اضافه کرد: نمایشگاه پاییزه هر سال با هماهنگی و تعامل جامعه صنفی به مدت 10 روز با تنوع بسیار فراوان در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برپا می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم زمان برگزاری نمایشگاه پاییزه را 20 شهریور اعلام و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 70 غرفه صنفی متنوع حضور خواهند داشت و در کنار آن بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز به نظارت خواهند پرداخت و در صورت دریافت هرگونه گزارش تخلف پاسخگوی شهروندان خواهند بود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdccm4qs.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما