سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 52637
منبع : خبرگزاری فارس
در دویست و چهل و دومین جلسه شورای شهر چهارم چه گذشت

از تصویب دریافت کرایه انتقال اجساد به پزشکی قانونی تا بررسی تفریغ بودجه شهرداری

قم نيوز : قم نیوز: در دویست و چهل و دومین جلسه دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم تفریغ بودجه سال 95 شهرداری قم بررسی و به تصویب رسید.
از تصویب دریافت کرایه انتقال اجساد به پزشکی قانونی تا بررسی تفریغ بودجه شهرداری
از تصویب دریافت کرایه انتقال اجساد به پزشکی قانونی تا بررسی تفریغ بودجه شهرداری
سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی، محسن رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی، بیطرفان معاون امور مالی و اقتصادی، سیدامیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی و دیگر مدیران و معاونین شهرداری نیز در این جلسه حضور داشتند.

ولی‌الله بیاتی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه دویست و چهل و دومین جلسه شورای چهارم آخرین جلسه این شورا است اظهار کرد: از روز اول شهریور منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم کار خود را در ساختمان شهید باکری آغاز خواهند کرد.

رئیس شورای شهر قم ضمن تقدیر از خدمات رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های شورای چهارم شهر گفت: شهردار و مدیران شهری نیز در تمام جلسات حضور داشتند و پاسخ گو به ابهامات و سوالات اعضای شورای شهر بودند که این اقدام نیز جای تقدیر دارد.

بیاتی گفت: آیندگان قضاوت خواهند کرد که منتخبان دوره چهارم شورای شهر چه خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این جلسه تفریغ بودجه دو سازمان شهرداری که در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شده مطرح می‌شود گفت: حساب‌رسی شهرداری نیز که در سال گذشته نظم بودجه‌ای بهتری پیدا کرده‌ بود در این جلسه مطرح شده و در معرض رای اعضا قرار می‌گیرد.

بیاتی همچنین گزارشی از طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده طی یک هفته اخیر در هیات رئیسه شورا ارائه کرد. این طرح‌ها و لوایح در دوره پنجم شورا به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

نخستین دستور آخرین جلسه شورای چهارم اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال 1395 شهرداری قم است که از سوی حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم وصولی قطعی شهرداری در سال 95 را هزار و 377 میلیارد تومان عنوان کرد گفت: این وصولی 103 درصد نسبت به مصوب صورت گرفته که هزینه قطعی هزار و 177 میلیارد بوده که 88 درصد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مازاد درآمد بر هزینه حدود 200 میلیارد تومان است افزود: بودجه مصوب سال 95 شهرداری قم هزار و 338 میلیارد تومان بوده و اصلاحیه در جاری نداشته است و اصلاحیه عمرانی آن نیز داخل ردیف‌ها بوده است.

آتش‌زر هزینه قطعی جاری شهرداری را بیش از 270 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هزینه عمرانی مصوب هزار و 40 میلیارد تومان بوده که به صورت قطعی حدود 900 میلیارد تومان صورت گرفته است و مجموعا هزینه‌ها حدود هزار و 177 میلیارد تومان بوده است.

آتش‌زر با بیان اینکه وام دریافتی از بانک‌ها در سال 95 بالغ بر 62 میلیارد تومان بوده است گفت: مصوب این بخش 100 میلیارد تومان بوده است.

حمیدرضا بیطرفان معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم در این خصوص گفت: 62 میلیارد تومان اسمی دریافت وام داشتیم که 12 میلیارد تومان بابت تمدید یکی از وام‌های شهرداری بوده و 50 میلیارد تومان نیز در خصوص تهاتر کیش‌سازان بوده است و این رقم به صورت ریالی وارد حساب شهرداری نشده است.

پس از بحث و بررسی اعضا و توضیحات مدیران شهرداری در خصوص تفریغ بودجه سال 95 شهرداری، با رای اکثریت این تفریغ به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر قم در این بخش جلسه تصریح کرد: تفریغ بودجه شهرداری در کمیسیون‌های مختلف شورا بررسی شد و فرآیندهای خوبی در شهرداری در این خصوص صورت گرفته است که در این زمینه از مدیران شهری تقدیر می‌کنیم.

عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیز در خصوص تفریغ بودجه شهرداری گفت: در ردیف پیمان‌های خدمات شهری و فضای سبز براساس قراردادهایی که موجود بوده و منعقد شده بود در حوزه جمع‌آوری زباله و رفت و روب و درصد افزایش‌هایی که اعلام می‌شد با تلاش مدیران شهری مدیریت خوبی صورت گرفت و علاوه بر اینکه امسال سه درصد بهره‌وری داشتیم و افزایش ناوگان داشتیم در این ردیف اصلاحیه هم نیاز نبود.

اخذ مجور تفریغ بودجه سال 95 سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری نیز در این جلسه و از سوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و در معرض رای اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید.

آتش‌زر در این بخش با بیان اینکه وصولی قطعی سازمان کشتارگاه 49 میلیارد ریال بوده است اظهار کرد: 49 میلیارد ریال نیز هزینه قطعی در این سازمان صورت گرفته که 378 میلیون ریال مازاد هزینه صورت گرفته است.

اخذ مجوز دریافت کرایه اجساد به پزشک قانونی استان قم برای صدور مجوز دفن نیز در این جلسه مطرح شده و در معرض رای اعضا گذاشته شد و به تصویب رسید.

امیرعلی احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این لایحه اظهار کرد: با توجه به اینکه اجسادی که آماده انتقال به سازمان آرامستان‌ها می‌شوند برای صدور جواز دفن باید به پزشکی قانونی مراجعت کنند و برای این تردد هزینه‌ای جداگانه باید دریافت شود که این هزینه طبق کارشناسی 15 هزار تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری مسوول جمع‌آوری اجساد در سطح شهر است اظهار کرد: به همین منظور تمام اجساد با فوت‌های خاص باید در پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گیرند.

احمدی گفت: این اقدام نیازمند همکاری شهرداری برای نقل و انتقال است چراکه پزشکی قانونی مسوولیتی در انتقال اجساد در شهر ندارد.

حسن بختیاری نایب رئیس شورای شهر قم در این خصوص گفت: ایجاد این شرایط با توجه به حال نامساعدی که بازماندگان فوت شده دارند ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که باید در خصوص بروکراسی ایجاد شده در پی این مصوبه مراقبت لازم را داشت.

دو دستور نیز در این جلسه مربوط به کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم بود که شامل طرح کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در خصوص موقوفه آقای سیدناصر میره‌ای پلاک ثبتی 4051 و اخذ مجوز واگذاری حق انتفاع بخشی از بلوک SW31 بلوار پیامبر اعظم به سازمان انتقال خون برای احداث سازمان مرکزی انتقال خون است.

مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی جزئیات لایحه مجوز واگذاری حق انتفاع بخشی از بلوک SW31 بلوار پیامبر اعظم به سازمان انتقال خون برای احداث سازمان مرکزی انتقال خون را مطرح کرد.

برخی اعضای شورای شهر اعتراضاتی به جزئیات این لایحه شهرداری داشتند.

سیدامیر سامع در خصوص این لایحه با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد خدمات پایدار و مستمر در بلوار پیامبر اعظم باشیم اظهار کرد: این خدمات در حوزه ایمنی و امدادرسانی از ضرورت بیشتری برخوردار است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با اشاره به پیش بینی احداث ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم گفت: طراحی ایستگاه اصلی مدیریت آتش‌نشانی و مرکز عملیاتی به اتمام رسیده که در کنار آن پد هلیکوپتر، اورژانس و بانک خون نیز پیش‌بینی شده تا بسته خدماتی امدادی کامل به مردم در این محدوده عرضه شود.

در نهایت با وجود برخی شبهات مطرح شده در خصوص این لایحه، با نظر رئیس شورا این دستور برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

در خصوص طرح کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در خصوص موقوفه آقای سیدناصر میره‌ای پلاک ثبتی 4051 نیز بحث و بررسی‌های فراوانی از سوی اعضای شورا صورت گرفت.

آخرین دستور این جلسه تفریغ بودجه سال 95 شورای اسلامی شهر قم بود که از سوی عباس محمدی عضو شورا مطرح شد و به تصویب رسید.

محمدی با بیان اینکه بودجه مصوب شورای شهر در سال 95 بالغ بر دو میلیارد تومان بوده است گفت: یک میلیارد و 970 میلیون تومان مربوط به شهرداری و 30 میلیون تومان نیز سپرده بانکی بوده است.

وی وصولی از شهرداری و سود سپرده را یک میلیارد و 648 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: هزینه‌های اداری خدماتی شامل یک میلیارد و 780 میلیون تومان و هزینه صورت گرفته یک میلیارد و 530 میلیون تومان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: مانده نسبت به بودجه نیز 269 میلیون تومان بوده است و در تمام ردیف‌ها نیز مانده داشته‌ایم و اضافه هزینه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmeqp.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما