جمعه ۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 41297
منبع : خبرگزاری فارس
وزیر اطلاعات خبر داد

جلوگیری از پیوستن برخی افراد به گروه تروریستی داعش/ اقتدار وزارت اطلاعات در برابر اقدامات تروریستی

قم نيوز : قم نیوز: وزیر اطلاعات گفت: طی سال‌های اخیر برخی افراد را در سطح کشور شناسایی کردیم که تمایل به پیوستن به داعش داشتند، ولی جلوی پیوستن آنها به این گروه تروریستی را گرفتیم.
جلوگیری از پیوستن برخی افراد به گروه تروریستی داعش/ اقتدار وزارت اطلاعات در برابر اقدامات تروریستی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمود علوی ظهر امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به وضعیت امنیتی جهان اظهار کرد: در شرایطی زندگی می‌کنیم که در کشورهای مختلف گروه‌های تکفیری امنیت کشورها را به هم ریختند و چهره زشتی را از اسلام ترسیم کردند، یکی از وظایف کنونی مردم مسلمان ایران، دفاع از اسلام است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اکنون تروریست‌های جاهل و نادانی در جهان وجود دارند، از آن سو می‌بینیم که این تروریست‌ها در به چالش کشیدن امنیت جمهوری اسلامی ایران ناتوان هستند و این چیزی جز لطف الهی و توجه امام زمان(عج) به سربازان گمنامش در وزارت اطلاعات و نهادهای نظامی و انتظامی کشور نیست.

وی افزود: در حالی امنیت در کشور ایران حاکم است که تروریست‌ها در آمریکا با وجود تمام امکانات امنیتی توانستند حادثه تروریستی به وجود بیاورند در کشورهای دیگر غربی همچون فرانسه و بلژیک هم حادثه‌های تروریستی به وقوع پیوست این حوادث نشان داد که این کشورهای غربی در برابر تروریست‌ها آسیب‌پذیر هستند و امنیت آنها همچون کاخ‌های شیشه‌ای است.

علوی با اشاره به وضعیت امنیتی منطقه اظهار کرد: در منطقه صدای انفجارها را در کشورهای مختلف همچون عراق، سوریه، ترکیه، عربستان، پاکستان، کویت، افغانستان و لبنان شنیدیم و در این کشورها حوادث تروریستی مختلف اتفاق افتاد، اما با این وجود تروریست‌ها نتوانستند که اقدامی را در ایران انجام بدهند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: چند سال پیش در مناطق مرزی شاهد حملات گروه‌های تروریستی به مرزبانان بودیم که این حملات هم در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است، این اتفاق نتیجه همدلی، وحدت و هم‌افزایی نهادهای مختلف نظامی، انتظامی و امنیتی و رهنمودهای رهبر انقلاب و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی بود.

وی در خصوص همکاری نهادهای مختلف کشور تصریح کرد: الان هیچ دستگاهی در کشور به صورت جزیره‌ای عمل نمی‌کند و دستگاه‌های مختلف با یکدیگر هم‌افزایی دارند و جلوی هر گونه اقدام تروریستی را در کشور گرفته‌اند، دیندار بودن و عشق نیروهای وزارت اطلاعات به خدمت به مردم، رمز موفقیت این وزارت‌خانه بوده است.

علوی با اشاره به نیروهای وزارت اطلاعات اظهار کرد: نیروهای وزارت اطلاعات اکنون مشغول انجام وظیفه‌های امنیتی خودشان براساس راهبردهای دانشگاهی هستند و در این وزارتخانه نیروهای بسیاری از حوزه و دانشگاه با مدرک دکترا و ارشد در رشته‌‌های مختلف حقوق، مدیریت، جامعه‌شناسی، روانشناسی و علوم سیاسی مشغول به فعالیت هستند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: وزارت اطلاعات هیچ وقت تنها نبوده و نهادهای مختلف با این وزارتخانه همراهی داشته‌اند تا امنیت در کشور حاکم شود، همچنین آحاد مردم هم حرکات مشکوک را به وزارت اطلاعات اعلام می‌کنند که این اطلاعات مردمی جلوی بسیاری از توطئه‌های تروریستی را گرفته است.

وی افزود: وزارت اطلاعات بر مبنای راهبردهای عقلانی امنیت کشور را دنبال می‌کند، یکی از وظایف اصلی دولت اسلامی برقراری امنیت است، مردم در کشور باید احساس امنیت کنند، البته نباید فضا را امنیتی کرد، بلکه باید نهادهای امنیتی کاری کنند که احساس امنیت برای مردم به وجود بیاید.

علوی با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات ضد داعش خاطرنشان کرد: راهبرد وزارت اطلاعات ترسیم شده و این نهاد امنیتی براساس معارف اسلامی کار خودش را دنبال می‌کند، وزارت اطلاعات براساس این معارف به دنبال پیشگیری است.

وی یادآور شد: طی سال‌های اخیر برخی افراد را در سطح کشور شناسایی کردیم که تمایل به پیوستن به داعش داشتند، ولی جلوی پیوستن آنها به این گروه تروریستی را گرفتیم و حتی برخی از آنها را بازداشت کردیم، وزارت اطلاعات با گفت‌وگو، آنها را متوجه اشتباهات خودشان کرد و بسیاری از این افراد پس از منصرف شدن از پیوستن به داعش آزاد شدند و به زندگی عادی خود برگشتند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccmiq0.2bqso8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما