شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 26717

عدم جذابیت گردشگری در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم با تاکید براینکه جذب سرمایه گذار نیاز به یک عزم مردمی دارد گفت: سیستم دولتی نتوانسته به اندازه لازم و کافی تجار و بازرگانان را نسبت به امر سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی قانع کند.
عدم جذابیت گردشگری در قم
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی ضمن گرامیداشت هفته دولت، با تشریح این مطلب که برنامه ریزی در سیستم دولتی سابقه‌ای حداقل ۵۰ ساله دارد، اظهار داشت: برنامه ریزی در مولفه‌های دولتی به ویژه در چارچوب مالی یک امر اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه "برنامه" در کشور جایگاه محوری و تعیین کننده دارد، افزود: برنامه ریزی برای یک کشور تنها با ارایه برنامه‌های کوتاه مدت امکان پذیر نیست و باید برنامه‌های میان مدت و حتی چشم اندازهای بلند مدت برای آن تعریف کرد.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال و اقتصاد مولد خروجی فعالیت‌های معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری‌های کشور است، گفت: وظیفه معاونت برنامه ریزی استانداری مدیریت و توزیع منابع و مصارف هر استان است و خروجی آن نیز باید ایجاد اقتصاد مولد و اشتغال پایدار باشد.

رضوی با عنوان این مطلب که نیاز به برنامه ریزی در بخش‌های دولتی بیش از پیش احساس می‌شود اظهار داشت: طبق استانداردهای اقتصادی باید به ازای هریک درصد رشد حداقل نیم درصد افزایش اشتغال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشور در سال ۹۲ با ریزش اشتغال مواجه بوده است گفت: شاخصه این کاهش اشتغال رشد منفی ۲.۲ در عرصه اقتصاد کشور است.

تشریح جزئیات برنامه‌های هفته دولت در استان

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری سپس به تشریح برنامه‌های استان در هفته دولت از دوم تا هشتم شهریورماه سال جاری پرداخت و گفت: شعار برنامه‌های هفته دولت یازدهم اقتصاد محور و بر پایه ایجاد آرامش و امید در سطح عموم جامعه است.

رضوی از بهره برداری و کلنگ زنی قریب به ۳۰۰ پروژه استانی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، راه و شهرسازی و... با هزینه‌ای بالغ بر ۴۴۴ میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اعلام این مطلب که حداقل ۴ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در این هفته به بهره برداری می‌رسد، گفت: افتتاح ۲۰ پروژه مرتبط با سفر مقام معظم رهبری به قم و کلنگ زنی ۴۰ پروژه دیگر از جمله برنامه‌های هفته جاری خواهد بود.

معاون استاندار قم از اجرای برنامه‌های ویژه به دلیل همزمانی هفته دولت با آغاز دهه کرامت خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های خطبه خوانی و غبار روبی با همکاری و مشارکت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و برنامه ریزی برای افتتاح پروژه‌های مهم مدیریت شهری با همکاری شهرداری قم از جمله این برنامه هاست.

توسعه گردشگری تنها با ساخت و سازهای تجاری و عمرانی امکان پذیر نیست

رضوی در ادامه در خصوص ضعف قم در مباحث مربوط به گردشگری گفت: شهر قم ظرفیت‌های بالایی برای رشد و توسعه گردشگری اسلامی دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری فراهم شود.

معاون استاندار قم با تأکید بر اینکه رشد گردشگری تنها با ساخت و ساز فراهم نمی‌شود، افزود: یکی از ضعف‌های عمده گردشگری در استان قم نبود جذابیت در عناصر گردشگری است.

وی نبود جذابیت را باعث کاهش ماندگاری مسافران و زوار در قم دانست و گفت: باید در داخل و اطراف شهر مقدس قم مکان هایی را ایجاد کرد از لحاظ تفریحی، تجاری و فرهنگی جذابیت داشته باشدتا آمار ماندگاری و بیتوته مسافران در قم بیشتر شود.

این مقام ارشد اقتصادی با تاکید بر اینکه استان قم رو به رشد و توسعه است، گفت: ایجاد هتل هایی با استانداردهای جهانی، بازارچه های بین المللی در منطقه ویژه سلفچگان، ساخت فروشگاه های زنجیره ای با قیمت های مناسب، رایزنی با سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذارهای مثبت از جمله کارهایی است در حال انجام یا شکل گیری است.

جذب سرمایه گذاری را به مردم واگذار می‌کنیم

رضوی با اشاره به اینکه زوار و مسافران کشورهایی مانند عراق، پاکستان، بحرین و قطر که دارای جمعیت شیعه نشین هستند ماندگاری حدود ۴۸ ساعت در قم دارند گفت: خوشبختانه ظرفیت های خوبی برای توسعه عمران و گردشگری استان انجام گرفته و این خدمات با مثلا ۱۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست اما باید قبول کنیم که هنوز ابتدای راه هستیم.

وی از ابراز علاقمندی گروه سرمایه گذاری پدیده شاندیز و موسسه علمی و آموزشی گاج در قم خبر داد و گفت: یکی از راه‌های جذب گردشگر در قم ارتقای سطح فرهنگی و ایجاد موزه‌های مذهبی است که در این زمینه برنامه‌هایی را برای بلوار پیامبر اعظم(ص) در دست اقدام داریم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار با تاکید بر اینکه دولت نتوانسته بسترهای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی را برای بخش خصوصی فراهم کند، گفت: در این زمینه بر اساس بخشنامه‌ای که توسط استانداری تهران تدوین شده است قرار است ستاد سرمایه گذاری با حضور گروه‌های ngo سرمایه گذاری متشکل از بدنه تجار و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران مردمی شکل گرفته و فرصت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی بررسی و جذب شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccmmqi.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما