شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 27707
نماینده رئیس جمهور در امور اقامه نماز:

ترویج نماز نیازمند بسیج عمومی است / اقامه نماز امری دولتی نیست

قم نيوز : قم نیوز: نماینده رئیس جمهور در امور اقامه نماز گفت: اگر به دنبال جامعه‌ای سالم هستیم باید نماز را در جامعه ترویج دهیم و این امر نیازمند بسیج عمومی است.
ترویج نماز نیازمند بسیج عمومی است / اقامه نماز امری دولتی نیست
به گزارش قم نیوز ، محمدرضا رضایی در نخستین نشست علمی و کاربردی یاوران نماز که پیش از ظهر امروز در تالار غدیر مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ نمازخوانی هر کسی باید وظیفه خودش را انجام دهد، ابراز کرد: اقامه نماز امر دولتی نیست بلکه امری معنوی است که باید با همکاری مردم به نتیجه برسد.
 
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی به صورت مستمر بر جایگاه و اهمیت اقامه نماز تاکید دارند اضافه کرد: آیین ترویج نماز نیز مصوبه‌ای است که پیگیری‌هایی در ارتباط با آن انجام شده و در سال جاری نیز مصوبات جدیدی در خصوص آن تصویب شده است.
 
نماینده رئیس جمهور در امور اقامه نماز از رشادت‌های مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: ریشه کن کردن فلج اطفال توسط بسیج مردمی سبب شد که در همایش‌های بین‌المللی از ایران اسلامی به عنوان یک جامعه متحد مردمی یاد شود.
 
وی با بیان اینکه تجربه‌هایی که در ارتباط با ترویج فرهنگ نمازخوانی به دست آمده است باید به افرادی که در این عرصه فعالیت دارند انتقال داده شود، تصریح کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای سالم هستیم باید نماز را در جامعه ترویج دهیم و این امر نیازمند بسیج عمومی است.
 
رضایی خاطرنشان کرد: ستادهای اقامه نماز در استان‌ها رسالت‌های مشخصی دارند اما محوریت این ستادها استفاده از ظرفیت‌های مردمی است زیرا این ظرفیت‌ها می‌تواند به صورت مستقیم در میان مردم نفوذ کند و تاثیرات بسیاری زیادی داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه اگر با برنامه‌ریزی بتوانیم جایگاه نماز را برای مردم تبیین کنیم، بسترهای تقویت اقامه نماز ایجاد می‌شود افزود: استفاده از افراد با انگیزه یکی از راهکارهای راهبردی است که باید به آن توجه داشته باشیم و نیروهای مردمی نیز تا کنون به صورت خودجوش برخی از ظرفیت‌های خود را نمایان کرده‌اند.
 
رضایی تاکید کرد: سفیران نماز در کشور باید دارای ویژگی‌های برجسته‌ای باشند و این ویژگی‌ها را می‌توان از روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) استخراج کرد.
 
وی با بیان اینکه فضای بالقوه مملکتی در ارتباط با اقامه نماز مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: این موضوع باید در استان‌ها و شهرستان‌ها با برنامه و هدف مشخصی پیگیری شود.
 
این مقام مسئول یادآور شد: برای گسترش اقامه نماز باید از روش‌های مختلفی استفاده کنیم زیرا مردم جامعه اسلامی دارای سلیقه و قاعده فکری متفاوت هستند.
 
وی با اشاره به اینکه افرادی که به دنبال ترویج نماز هستند باید الگوی مناسبی برای نمازخوانی باشند‌ اظهار کرد: زمان، شرایط و ویژگی‌های نماز برای دین مبین اسلام حائز اهمیت است.
 
رضایی با بیان اینکه دین اسلام نماز را ستون خود می‌داند متذکر شد: حکومت اسلامی بر اقامه نماز وظیفه دارد و دولت و دستگاه‌ها نیز برای این امر اقدامات مورد نیاز را انجام خواهند داد اما برای رسیدن به دستاوردهای مطلوب‌تر، مردم باید وارد این عرصه شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه فعالان این عرصه باید دست به قلم شوند تا مشکلات و محاسن را به گوش مسئولان و مردم برسانند گفت: اصحاب رسانه نیز با توجه به جایگاهی که در جامعه اسلامی دارند می‌توانند در عرصه اقامه نماز فعالیت‌های تاثیرگذاری داشته باشند.
 
نماینده رئیس جمهور در امور اقامه نماز خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی با تفاهم‌نامه‌هایی جداگانه در عرصه اقامه نماز ورود پیدا کرده و این تفاهم‌نامه وظایفی را برای آن‌ها تعیین می‌کند که موظف به انجام آن‌ها خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی باید در قبال اعمال خود پاسخگو باشند، اضافه کرد: با استفاده از گروه‌های نظارتی عملکرد دستگاه‌های مختلف دولتی ارزیابی شده و نتایج این ارزیابی طی بیانیه‌ای به عموم مردم و مسئولان اعلام خواهد شد.
 
رضایی عنوان کرد: دولت به صورت مستقیم نمی‌تواند در استان‌های کشور اقدامات گسترده انجام دهد به همین علت نمایندگان دولت در امر نماز باید در استان‌ها پیگیری‌های لازم  را انجام دهند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccmmqi.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما