پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : 10967

چرا برخی از اخبار سیاسی برای قم نیوز، ارزش خبری ندارند؟

قم نيوز : قم نیوز: اگر رویه خبری قم نیوز را دنبال کرده باشید، می بینید که بسیاری از اخبار سیاسی خاص استان قم، در این سایت منتشر نمی‌شوند. این بدان معنی است که این اخبار از نظر ما، ارزش خبری خاصی ندارند. اما چرا؟
چرا برخی از اخبار سیاسی برای قم نیوز، ارزش خبری ندارند؟
سرویس جامعه و سیاست قم نیوز: تا به حال با نگاهی موشکافانه رسانه‌های استان را زیر و رو کرده‌اید؟ بسیاری از اخبار و مطالب منتشر در رسانه‌های چاپی و آنلاین استان قم، گزارش سخنرانی مقامات سیاسی و اجرایی استان در نشست‌ها و همایش‌هایی است که بخش سیاسی آن، فاقد ارزش خاصی است.

در واقع این مقامات هر روز در افتتاحیه همایش‌ها و مجامع و کارگروه‌ها و چه و چه حرف‌های تکراری‌ای را، دوباره تکرار می‌کنند. مقصود از این مقامات، روحانیون محترم و فضلاء حوزه علمیه قم نیستند زیرا در هر خط سخنان ایشان به ویژه سخنان مراجع عظام تقلید و فضلاء حوزه علمیه قم، درس‌ها و توصیه‌های سودمندی وجود دارد که به هیچ وجه تکراری نمی‌شوند، بلکه منظور سخن، سخنرانی مقامات غیر روحانی یا بعضا روحانی است که پست‌های سیاسی یا اجرایی استان را اشغال کرده‌اند.

به عنوان مثال، موضوع سخن، اشتغال یا حجاب و عفاف است. روحانیون و فضلاء، دغدغه‌ای را طرح می‌کنند و از سیاسون اجرای آن را می‌خواهند. اما سیاسیون که دغدغه اساتید حوزه را ندارند، سخنان تکراری‌ای را بر لزوم رعایت عفاف و حجاب بیان می‌کنند و همین سخنان تکراری به مدد تلاش روابط عمومی‌ها و همکاری رسانه‌ها، تیتر یک رسانه‌های استان می شود.

خبر واقعی، که ارزش خبری داشته باشد، خبری است که مشکلی از مردم را حل کند یا راحتی خیال را برای ایشان به ارمغان بیاورد یا باعث رشد و تعالی معنوی ایشان بشود. این که فلان مقام اجرایی، در هر مناسبتی، حرفی سیاسی یا اخلاقی را بیان کند، هم از کارآیی وی کم می‌کند و هم تاثیر این سخنان را از بین می‌برد.

چه بهتر که مقامات سیاسی و اجرایی به کارهای خود برسند و پیشرفت کارها را اعلام کنند تا اینکه حرف های کلی بزنند. در واقع اگر به جای حجم زیادی از حرف که در استان قم مثلا برای عمل به توصیه مقام معظم رهبری در مورد حمایت از تولید ملی زده شده است، قدم‌های کوچکی در این زمینه برداشته می‎‌شد، شاهد کاهش حجم زیادی از مشکلات مربوط به تولید در سطح استان قم بودیم.

به هر حال رویه ما این است که اخبار سیاسی را تنها زمانی که ارزش خبری داشته باشند، منتشر کنیم. آنچه که منتشر می‌کنیم، به تشخیص ما، برای استیفاء حق بر دانستن مخاطبان ماست و تلاش در این راستا، تکلیف سختی را به دوش ما می‌گذارد.
https://qomnews.ir/vdccmoqs.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما