پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 42197
منبع : روابط عمومی استانداری
معاون سازمان برنامه و بودجه استان قم خبر داد

شرکت بیش از 7 هزار خانوار قمی در سرشماری اینترنتی

قم نيوز : قم نیوز: معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: در پنجمین روز از سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیش از 7 هزار خانوار قمی موفق به ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی سرشماری شده‌اند.
شرکت بیش از 7 هزار خانوار قمی در سرشماری اینترنتی
به گزارش قم نیوز، جواد شاکر آرانی با اشاره به آغاز مرحله اینترنتی هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر ماه جاری اظهار کرد: تا ساعت 11 چهارشنبه هفتم مهر، در کل کشور 359 هزار خانوار با جمعیت شمارش شده‌ای به میزان یک میلیون و 201 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و 128 خانوار با جمعیتی بالغ بر 24 هزار نفر متعلق به استان قم هستند.

وی با بیان این که بر اساس این آمار، 98/1 درصد از جمعیت ثبت‌نام کننده در کل کشور، سهم استان قم است گفت: به لحاظ منطقی سهم استان قم باید 5/1 درصد باشد که این رقم بالاتر از سهم تعیین شده است.

قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان قم افزود: مرحله نخست سرشماری از 3 الی 24 مهرماه با مراجعه به سایت اینترنتی به آدرس www.sarshomari95.ir و تکمیل فرم مخصوص خانوار انجام می‌شود.

شاکرآرانی میزان مشارکت عمومی در این مرحله را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، شیوه غیر حضوری و الکترونیکی با استقبال خوبی از سوی مردم در استان‌های مختلف از جمله استان قم مواجه شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان قم با بیان این که میزان مشارکت استان‌ها بر حسب ضریب نفوذ اینترنت خواهد بود افزود: استان قم نسبت به میانگین کشوری دارای ضریب نفوذ اینترنتی بالاتری است.

شاکرآرانی با اشاره به این که شرکت در سرشماری یک نوع خوداظهاری و اطلاعات دریافتی از افراد کاملاً محرمانه خواهد بود گفت: در سؤالات سرشماری امسال هیچ نوع سؤالی در مورد میزان درآمد و شغل افراد و خانوارها وجود ندارد.

وی با اشاره به این که بعد از ثبت نام موفق در سامانه، کد 12 رقمی در اختیار فرد قرار خواهد گرفت، بر لزوم حفظ و نگهداری از این کد تاکید و خاطرنشان کرد: با ارائه این کد، نیازی به سرشماری مجدد خانوار، توسط مأموران سرشماری در مرحله دوم سرشماری نخواهد بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccmsq0.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما