يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 27167
در جلسه امروز شورای شهر قم،

سیاست های کلی بودجه سال ۹۴ شهرداری قم به تصویب رسید / واگذاری بخشی از بلوار پیامبر اعظم(ص) قم

قم نيوز : قم نیوز:آتش زر نیز با عنوان اینکه به شهرداری پیشنهاد می‌دهیم بودجه‌ها را واقع بینانه تر تصویب کند گفت: شهرداری جایی نیست که اگر پروژه ای خروجی دیگری داشت بتوانیم مشکلی را به آن وارد کنیم اما این بودجه ها باید به صورت قانونی به تصویب برسند.
سیاست های کلی بودجه سال ۹۴ شهرداری قم به تصویب رسید / واگذاری بخشی از بلوار پیامبر اعظم(ص) قم
به گزارش قم نیوز، جلسه هفتگی شورای شهر قم صبح امروز با حضور شهردار قم و اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

حجت الاسلام آتش زر در ابتدای این جلسه که با حضور ۲۰ نفر از اعضا شورا اسلامی برگزار شد به ارائه لوایح بررسی شده در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پرداخت و با اعلام لوایح در جلسه رأی‌گیری مربوط به تصویب و یا عدم تصویب لوایح برگزار شد.

آتش زر با اعلام اینکه طرح تشکیل کمیته ماده ۶۴ مالیات‌های مستقیم تصویب نشده است اظهار کرد: قیمت منطقه‌ای در محل‌های جدید الاحداث وجود ندارد و باید ارزش‌گذاری جدید در این مناطق صورت گیرد.

حجت الاسلام آتش زر با بیان اینکه اعلام قیمت منطقه‌ای ملاک‌های مختلفی دارد افزود: عوارض یکی از فاکتورها در قیمت‌گذاری در مناطق جدید است.

وی افزود: مثلاً در منطقه پردیسان قیمت زمین کمتر از هر متر ۵۰۰ هزار تومان نیست در حالی که در این منطقه قیمت‌گذاری‌ها مربوط به زمان‌های گذشته و با اعداد غیر واقعی است و این قیمت‌های منطقه‌ای باید سالیانه افزایش یافته و به روز شود.

حسن بختیاری در رابطه با این موضوع با اشاره به اینکه در حال پیگیری تشکیل کمیته ماده ۶۴ هستیم تصریح کرد: با تصویب این طرح شهرداری ملزم به انجام قیمت‌گذاری‌های جدید می‌شود.

با به رأی گذاشتن این طرح در جلسه شورا و رأی مثبت ۱۷ نفر از اعضا این طرح تصویب شد.

سپس حجت الاسلام آتش زر با اشاره به لایحه شهرداری جهت اخذ ممیزی املاک تبیین کرد: شورا و شهرداری در این زمینه پیگیر نبوده‌اند و تا به حال پیگیری صحیحی صورت نگرفته است.

بودجه‌های علی الحساب شهرداری قم قطعی شود

لایحه مربوط به اخذ ممیزی از نواحی به جز منطقه پنج که مناقصه و قراردادی را با شرکتی بسته است که نیاز به شفاف‌سازی دارد به رأی گذاشته شد و تصویب شد.

آتش زر با اشاره به اینکه تفریق بودجه سال ۹۲ شهرداری در دستور کار است افزود: نامه‌ای به شهرداری نوشته‌ایم و اعلام کردیم که میلیاردها تومان علی‌الحساب داریم که سند آن‌ها قطعی نشده است و تفریق را زمانی به صحن علنی بیاوریم که با دریافت و در نظر گرفتن علی‌الحساب‌ها برای نوشتن بودجه سال ۹۴ مشکلی برای تفریق بودجه نداشته باشیم.

آتش زر با اعلام اینکه در تفریق بودجه سازمان بهسازی، بودجه مصوب برای سال ۹۲ صد و هفت میلیارد تومان بوده که بودجه مصرف‌شده بیش از این مقدار است افزود: شهرداری برای توجیه این ارقام که در دو ردیف خدمات قراردادی و تکمیل طبقات میدان امام خمینی بدون مجوز هزینه شده است دلایل خود را ارائه کند و ازاین‌پس با گرفتن مجوز از شورای شهر هزینه‌ها صرف شود.

این لایحه به رأی گذاشته شد و با اتفاق آرا به تصویب رسید.

تفاهم‌نامه ساخت مترو قم با قرارگاه خاتم الأنبیا(ص) تصویب شد

رعیت پور رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم با تأکید بر اینکه اگر در جلسات شورا به کسی اتهامی وارد شود باید زمانی به فرد برای ارائه دفاعیات داده شود اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای تأمین بودجه ساخت مترو توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا صورت گرفته است.

این تفاهم‌نامه در جلسه شورا به رأی گذاشته شد و با اکثریت آرای موافق به تصویب رسید.

پس از اعلام طرح‌های کمیسیون امور زیر بنایی سیاست‌های کلی بودجه سال ۹۴ توسط حجت الاسلام آتش زر در جلسه اعلام شد.

تصویب سیاست‌های کلی بودجه سال ۱۳۹۴ شهرداری قم

آتش زر با بیان اینکه سیاست‌های کلی به همه اعضا داده شده است عنوان کرد: ارائه این سیاست‌ها به اعضا جهت انجام مطالعات بیشتر صورت گرفته است و با تصحیح برنامه نهم عمرانی این سیاست‌ها را به رأی می‌گذاریم.

رعیت پور عضو شورای شهر قم پیش از رأی‌گیری گفت: بودجه‌هایی که به تصویب می‌رسد باید اجرایی و عملیاتی‌تر باشد.

آتش زر نیز با عنوان اینکه به شهرداری پیشنهاد می‌دهیم بودجه‌ها را واقع‌بینانه‌تر تصویب کند افزود: شهرداری جایی نیست که اگر پروژه‌ای خروجی دیگری داشت بتوانیم مشکلی را به آن وارد کنیم اما این بودجه‌ها باید قانونی به تصویب برسند.

سپس رأی‌گیری سیاست‌های کلی بودجه سال ۹۴ به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

واگذاری بخشی از بلوار پیامبر اعظم(ص) به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند

در ادامه تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند را امضا کرده و به ازای واگذاری ۱۱۲ واحد کاشانه و پارکینگ در خیابان پیامبر اعظم مورد بررسی قرار گرفته بود با مبنای عودت پروژه به شهرداری و اصلاح تفاهم‌نامه به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

حسن بختیاری تمدید قرارداد مشاور مالی و بودجه‌ای شورا را به رأی گذاشت که با حضور ۱۶ نفر به رأی‌گیری انجام و با رأی مثبت اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdccmsqi.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما