پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 34439
منبع : قم نگار
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید کار علمی و پژوهشی صورت بگیرد

قم نيوز : قم نگار: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: شاید به صورت مطلق نشود مشکل اعتیاد را به سرعت ریشه کن کرد اما می‌‌توانیم با آموزش نیروها و ارتقا فرهنگ، مبارزه با مخدر و خطرناک بودن آن را در جامعه نهادنیه کنیم.
در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید کار علمی و پژوهشی صورت بگیرد
به گزارش قم نگار، مهندس جمالی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد که به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد اظهار کرد: ماموریت ها و مسولیت های جمعیت هلال احمر قابل تقدیر است، جمعیتی که شاید جز بزرگترین تشکیلات مردم نهادی باشد که بیشترین اعضای آن با انگیزه انسانی و نهادنیه و تعریف شده دور هم جمع شده اند و خدماتشان، خدمات انسانی است که به کشور و شهر خود منحصر نیست.

وی با اشاره به اینکه ماموریت و انگیزه جمعیت هلال احمر؛ انگیزه ی خدمت به انسانها در سرتاسر جهان است افزود: این همان رسالتی است که بر دوش ما انسانها و مخصوصا مسلمانان و شیعیان است. زیر از آموزه های اصلی دین ما این است که انسان به عنوان خلیفه و جانشین خدا بر روی زمین وظیفه خدمت به دیگران را دارد و ما وظیفه داریم بر اساس رسالتمان صفات خداوندی را در وجود خود متجلی کنیم.
جمالی با بیان اینکه حضور جوانان در رده سنی ۵ تا سال ۲۹ در سازمان جوانان هلال احمر قابل تامل است تصریح کرد: این حضور وقتی با انگیزه ی ارائه خدمات انسانی توسط همین جوانان همراه می شود شدیدا قابل تقدیر است، و در حقیقت می توان اعضای جمعیت هلال احمر را به عنوان فرشتگان نجات انسانها دانست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به معضل اعتیاد در کشور عنوان کرد: از آنجا که ایران از نظر سوق الجیشی و استراتژیک در منطقه ای قرار دارد که به تعبیری از باراندازهای اصلی مواد مخدر است، یکی از معظلات اساسی کشور ما همین مسئله است و هر ساله عزیزان بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت می رسند و یا دچار صدمات جسمی می شوند، و همین مشکل هزینه های هنگفتی را بر دوش دولت می گذرد.

وی با اشاره به اینکه ایران جدی ترین کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر است ابراز کرد: به دلیل پایین بودن سطح فرهنگی در بین اقشاری از مردم، و در قم با توجه به مهاجرپذیری بیش از حد استان، این قضیه بیشتر نمایان شده است و در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید کار علمی و پژوهشی صورت بگیرد که بحث آموزش یکی از جریان های پایه ای و اساسی این کار است.

جمالی خاطرنشان کرد: شاید به صورت مطلق نشود این مشکل را به سرعت ریشه کن کرد اما به صورت نسبی می توانیم اثر گذار باشیم، اگر با آموزش نیروها و ارتقا فرهنگ، مبارزه با مخدر و خطرناک بودن آن نهادنیه شود، تا حدود زیادی مشکلات جامعه در این زمینه حل خواهد شد.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای جوانان حاضر در این کارگاه به عنوان آینده سازان جامعه گفت: جمعیت هلال احمر جز دستگاه های موفق استان قم است و ما مصمم هستیم به سهم خود از قدرت حاکمیتی جمعیت را یاری کنیم و در مقابل انتظار داریم مدیرعامل ضمن تامل با دانشگاه ها و مراکزی که می توانند در این راستا کمک کنند و به صورت جدی تر وارد مبحث آموزش شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcco0q1.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما