پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 44339
آیت‌الله سبحانی:

تبلیغ تشیع مورد توجه حوزه‌های انقلابی قرار گیرد/ بلاد اسلامی کمبود فقیه دارد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: تبلیغ تشیع در کشورهای مختلف باید مورد توجه حوزه‌های انقلابی قرار گیرد به همین علت طلاب باید برای انتقال آموزه‌های دینی زبان‌های مختلف از جمله عربی را فراگیرند.
تبلیغ تشیع مورد توجه حوزه‌های انقلابی قرار گیرد/ بلاد اسلامی کمبود فقیه دارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دهمین اجلاسیه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه فتنه آزمونی برای انسان‌هاست، اظهار کرد: در روایات مختلف از فتنه به عنوان انقلاب‌های کور و بدون هدف یاد می‌شود که این کنش‌های بدون هدف نتیجه بخش نخواهد بود.

وی اضافه کرد: انقلاب‌های انبیای الهی برای جلوگیری از ظلم به مستضعفان و از بین رفتن ظالمان بوده و به همین علت در روایات دینی از این نوع انقلاب‌ها به عنوان کنش‌های مثبت نام برده می‌شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی پرچم اسلام را سرافراز کردند، مطرح کرد: حوزه‌های علمیه در تحقق اهداف مورد نظر امام خمینی(ره) مشارکت مطلوبی داشته‌اند.

وی به برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مهد انقلاب حوزه‌ علمیه قم و دیگر حوزه‌های علمیه بوده است چراکه امام خمینی(ره) با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه پیام خود را به نقاط مختلف منتقل کردند.

آیت‌الله سبحانی از گسترش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های علمیه یاد کرد و ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی فعالیت‌های کنونی حوزه‌های علمیه غیر قابل انجام بوده به همین علت جایگاه کنونی حوزه‌های علمیه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مراکز مختلف علمی برای انعکاس آموزه‌های دینی در حال فعالیت هستند، مطرح کرد: نشر آموزه‌های دینی به صورت ویژه بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است که باید شاکر این نعمت باشیم.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه حوزه علمیه باید بایسته‌های حوزه انقلابی را مورد توجه قرار دهد، عنوان کرد: با توجه به گسترش مراکز اسلامی در کشورهای مختلف اکنون بلاد اسلامی کمبود مدرس و فقیه دارد به همین علت قدرت علمی حوزه باید در عرصه عمل به خوبی قابل مشاهده باشد.

استاد برجسته حوزه یادآور شد: تبلیغ تشیع در کشورهای مختلف باید مورد توجه حوزه‌های انقلابی قرار گیرد به همین علت طلاب باید برای انتقال آموزه‌های دینی زبان‌های مختلف از جمله عربی را فراگیرند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های علمی و فرهنگی بسیاری در نظام اسلامی وجود دارد، اضافه کرد: روزنامه‌ها، تلویزیون‌ها و رسانه‌ها به زبان فارسی است در حالی که رسانه‌های اسلامی باید برای مخاطب قرار دادن مردم کشورهای مختلف به زبان‌های مختلف تسلط داشته باشند.

آیت‌الله سبحانی تاسیس شبکه‌های عربی برای انتقال آموزه‌های شیعی را اقدام قابل تقدیری دانست و تصریح کرد: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) صوت‌های نظام اسلامی کوتاه است در حالی که دشمن برای انتشار پیام‌های نادرست در جهان بشریت صوت بلندی دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcco1q0.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما