قم نيوز : قم نیوز: تیم هندبال صبای قم با پذیرش چهارمین شکست متوالی در لیگ بر‌تر هندبال کشور وضعیت بحرانی خود را تایید کرد تا خطر سقوط این تیم به دسته اول، بیش از هر زمان دیگری احساس شود.
وضعیت بحرانی تیم هندبال صبای قم و خطر سقوط به دسته اول
به گزارش قم نیوز، هندبالیست‌های جوان صبا در هفته پنجم لیگ بر‌تر و در چهارمین مسابقه فصل خود برای چهارمین بار متحمل شکست شدند تا با آمار نامطلوب ۴ شکست از ۴ بازی، در جمع قعرنشینان قرار گیرند.

صبا در بازی هفته پنجم برابر شهرداری تبریز، برای نخستین بار در یک بازی خانگی به میدان رفت اما امتیاز بازی در قم هم نتوانست به صبا کمک کند و شرایط حاکم بر این تیم در بازی با شهرداری تبریز نشان داد کار امیرحسین صفوی برای حفظ این تیم در لیگ بر‌تر، بسیار دشوار است.

صبا که فصل گذشته به سختی در لیگ بر‌تر باقی ماند، به وضوح تیمی ضعیف‌تر از فصل گذشته را به کارزار لیگ فرستاده و تک بازیکنان با کیفیتی که فصل گذشته در اختیار داشت در این فصل از دست داده است.

نگاهی به بازی صبای قم و شهرداری تبریز در هفته پنجم لیگ بر‌تر و شرایط حاکم بر صبا، خود گویای همه چیز است و به نظر می‌رسد علاوه بر عدم وجود پول و امنیت مالی در تیم صبا، چیزی به نام امنیت روحی و روانی هم در تیم هندبال صبا وجود ندارد و همین امر، می‌تواند زنگ خطر را برای صبا به صدا درآورد.

نگاهی بر مشکلات صبا

نگاه خریدارانه و دقیق بر آنچه به تیم هندبال صبا گذشته و نوع رابطه بین اعضای این تیم، ما را مجاب می‌کند که به این سوال پاسخ مثبت بدهیم.

در تیمی که بازیکنان هنوز مبالغ قرارداد فصل گذشته خود را دریافت نکرده‌اند و در باشگاه صبا سر نخواستن تیم هندبال هم دعواست، طبیعی است که بازیکنان چ‌تر حمایت و پشتبانی برند نامداری چون صبا را پشت سر خود نمی‌بینند.

به عبارت دیگر تیم هندبال صبای قم امروز به محلی برای تجربه اندورزی بازیکنان جوان و نیز بازیکنان بومی هندبال قم تبدیل شده که فقدان ۲ یا ۳ مهره تاثیرگذار و کلیدی در آن به وضوح به چشم می‌خورد و از نظر فکری و ارتباط روانی بین نیمکت و درون زمین نیز دچار مشکل است.

بومی سازی، این واژه شیک و کت و شلواری در ورزش کشور ما، لزوما به معنای موفقیت نیست و تیم هندبال صبا که از سر بی‌پولی و ناچاری مجبور به بومی سازی ۱۰۰ درصدی شده، خود را محتاج چند بازیکن غیر بومی در کلاس لیگ بر‌تر می‌بیند که از این مخمصه‌‌ رها شود.

مخمصه‌ای که حاصل خالی بودن صندوق باشگاه صبا بود و به دلیل همین بی‌پولی، صبا‌‌ همان دو سه مهره خوبی را که داشت هم از دست داد و بازیکنان با کیفیت غیر بومی نیز به دلیل همین مشکل نه با پیشنهادی از سوی صبا مواجه شدند و نه میلی به حضور در یکی از بدحساب‌ترین باشگاه‌های کشور داشتند.

خطر سقوط بیخ گوش صبا

پختن آش سقوط برای یک تیم نیاز به مواد لازمی دارد که این مواد لازم در تیم هندبال صبا به راحتی به چشم می‌خورد و شانس آن‌ها را برای بقا به کمترین حد ممکن رسانده است.

بی‌پولی، عدم وجود بازیکن باتجربه و موثر که در دقایق حساس بازی بتواند ناجی تیم باشد، از دست دادن مهره‌های کلیدی، ضعف روانی و عدم وجود خودباوری در میان بازیکنان صبا و ارتباط نه چندان دوستانه بین نیمکت و زمین مجموعه عواملی است که صبا را به سرعت به سمت و سوی سقوط پیش می‌برد.

گرچه با تلاش‌های علیرضا طباطبایی رئیس هیئت هندبال استان قم، نماینده هندبال قم بالاخره صاحب اسپانسر شد تا حداقل بخشی از مشکلات این تیم حل شود اما فراموش نکنیم که بی‌پولی پیش از فصل صبا سبب شده کیفیت فنی صبا و بازیکنان این تیم به شکل چشمگیری کاهش یابد.

صبا ۴ مسابقه را باخته و با وجود اینکه هنوز در ابتدای لیگ قرار داریم اما واقعیت این است که عدم تغییر محسوس در چنین وضعیتی، هیچ شانسی را برای بقای صبا بر جا نمی‌گذارد.

شاید تنها امید صبا فعالیت در نقل و انتقالات نیم فصل و چذب چند مهره درجه اول است که بتوانند در رقابت با تیم‌های انتهای جدولی، صبا را نجات دهند و مانع سقوط تیم به دسته اولی شود که صبا با مشقت از آن مسابقه به لیگ بر‌تر آمده بود.

درماندگی مالی صبا

عمده مشکلات تیم هندبال صبای قم در حال حاضر ضعف مالی است که همین موضوع بر همه امور مرتبط با این تیم سایه افکنده و بازدهی فنی این تیم را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته یکی از نزدیکنان به تیم هندبال صبا، این تیم پیش از سفر به گچساران برای بازی با نفت و گاز، برای تهیه اتوبوس و تامین هزینه آن، با مشکل مواجه بوده و با این وضعیت به نظر می‌رسد روزهای بد صبا به این زودی‌ها تمام نشود.

در روزگاری که تیم‌های ورزشی قم در سطح کشور به طور دسته جمعی با مشکل مالی مواجهند و شاید تنها ماهان تندیس در فوتسال و آذرخودرو در کاراته در زمینه مالی وضعیت بهتری نسبت به بقیه داشته باشند، هندبال صبا همچون طفلی سر راهی است که هیچ کس مسئولیت آن را قبول نمی‌کند گویی این تیم اصلا به قم تعلق ندارد.

شاید تیم‌های وحدت قم در فوتبال و صبای قم در هندبال را بتوان درمانده‌ترین نمایندگان ورزش قم در سطح کشور از نظر مالی قلمداد کرد و جالب آنکه این دو تیم در فرآیند بومی سازی، پیشرو و سردمدار تیم‌های ورزشی قم هستند.

برای اینکه ببینیم چه بر سر تیم هندبال صبا می‌آید باید صبر کنیم اما صبا تنها می‌تواند به این موضوع دلخوش باشد که سایر تیم‌های لیگ برتری هندبال از نظر فنی از صبا پایین‌تر باشند تا صبا بتواند همانند فصل گذشته با اما و اگر در لیگ بر‌تر بماند و در غیر این صورت صبا به جایی باز می‌گردد که ۲ سال پیش از آنجا آمده بود یعنی لیگ دسته اول و این، معنایی جز پسرفت ورزش قم در حوزه حمایت و پشتیبانی دولتی و غیر دولتی از تیم‌های ورزشی ندارد.

صفوی: بازیکنان تیم هندبال صبا هنوز در حد لیگ بر‌تر نیستند

سرمربی تیم هندبال صبا معتقد است بازیکنان تیم هندبال صبا هنوز در حد لیگ بر‌تر نیستند و به فرصت زیادی برای تجربه اندوزی نیاز دارند.

امیرحسین صفوی پس از شکست تیمش برابر شهرداری تبریز در دیدار دو تیم در هفته پنجم لیگ بر‌تر هندبال که غروب پنج شنبه برگزار شد اظهار کرد: بضاعت بازیکن ما همین است و قابل مقایسه با بازیکن حریف نه از نظر تجربی و نه از نظر قراردادی نیست و من به کریمی سرپرست تیم گفتم که من با این شرایط نمی‌توانم بمانم و آبرویم را برای این تیم بگذارم.

وی افزود: بازیکنان ما به حدی جوان و بی‌تجربه هستند که باید ۲ یا ۳ سال بازی‌های لیگ بر‌تر را تماشا کنند چه برسد به اینکه بخواهند امسال در لیگ بازی هم بکنند.

سرمربی تیم هندبال صبای قم گفت: تیم ما از خودگذشتگی می‌کند و از جان مایه می‌گذارد اما همه این‌ها تا حدی است و بازیکنان و کادر فنی هم ظرفیتی دارند.

صفوی بیان کرد: مشکلات مالی تمرکز را از تیم هندبال صبا گرفته است و اگر باشگاه ما مشکل دارد ما هم مشکل داریم و تیم‌های دیگر بازیکنان ملی پوش و خارجی جذب کرده‌اند اما تیم ما‌‌ همان نفرات فصل گذشته را هم از دست داده است.
https://qomnews.ir/vdcco1qi.2bqmi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما