يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 46869
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار قم:

دریاچه مصنوعی در بوستان غدیر احداث می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به احداث باغ گیاه‌شناسی و دریاچه مصنوعی در بوستان غدیر گفت: این دریاچه با استفاده از منابع آبی مازاد پردیسان اداره می‌شود.
دریاچه مصنوعی در بوستان غدیر احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی که در موسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری سالیانه 450 میلیارد تومان بابت بدهی های خود به بانک‌ها سود پرداخت می‌کرده است اظهار کرد: بدهی‌های شهرداری بالغ بر هزار و 600 میلیارد تومان بوده که با پیگیری‌های انجام شده بخش عمده آن تهاتر و تسویه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری از ابتدای ورود به قم به دنبال این بوده است که با رفع بدهی‌های کلان مسیر حرکت جدی در شهر را باز کند افزود: با حمایت علما و بزرگان شهر توانستیم بخش عمده بدهی‌ها که بالغ بر 890 میلیارد تومان بود با بانک‌ها تهاتر کنیم و 700 میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به شهرداری نیز به تصویب دولت رسیده و با سود 10 درصد به صورت اسناد خزانه‌ای تا دو سال آینده نقد می‌شود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه شهرداری سال 95 را به صورت پروژه محور در دستور کار قرار داده بود خاطرنشان کرد: توانستیم در سال گذشته بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام را به سرانجام رسانده و افتتاح کنیم.

وی اختصاص 80 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رهبری به قم را مورد توجه قرار داد و افزود: با این اعتبار و منابع داخلی شهرداری اقدامات گسترده‌ای در محلات محروم انجام دادیم و اقدام به ساماندهی چهل‌اختران، احداث پارک‌های شهری و... کردیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به وضعیت پروژه تقاطع سه سطحه 15 خرداد بیان کرد: این پروژه را بالاخره از پیمانکار گرفتیم و به سرعت روگذر تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: زیرگذر پروژه نیز به دلیل بارندگی امکان تکمیل روسازی نبوده است و پس از بارندگی به سرعت عملیات اجرایی پیگیری می‌شود.

شهردار قم خروج بلوار عماریاسر از بن‌بست با افتتاح تقاطع مقداد را مورد توجه قرار داد و افزود: پروژه‌های دیگر نیز از جمله پروژه شهدای مدافع حرم و بلوار آیت‌الله بروجردی به زودی افتتاح می‌شود.

وی تحقق بیش از 100 درصدی بودجه شهرداری در سال 95 را یادآور شد و گفت: برای سال 96 نیز با 68 درصد افزایش بودجه 2 هزار و 200 میلیاردی مورد تصویب شورا قرار گرفت که هزار و 600 میلیارد تومان آن عمرانی است.

سقائیان‌نژاد اعتبار 500 میلیون یورویی فاینانس مترو را مورد تاکید قرار داد و افزود: خط دوم مترو را احیا کردیم و 18 کیلومتر منوریل تبدیل به 4.7 کیلومتر شد که پس از استقرار دستگاه تی‌بی‌ام عملیات اجرایی خط دوم آغاز می‌شود.

وی به توسعه 330 هکتاری فضای سبز در سال 95 اشاره و اذعان کرد: 450 هزار اصله درخت در سال 95 کاشته شد که عمدتا گونه‌های مثمر و مطابق با شرایط محیطی قم است.

شهردار قم ایمن‌سازی پارک‌ها، آب‌نماها و ست‌های بازی کودکان را یادآور شد و افزود: ساماندهی وانت‌بارها یکی دیگر از اقدامات انجام شده است و با غربالگری انجام شده مشخص شده که بیش از 70 درصد آنها ساکن قم نیستند و فقط برای سد معبر وارد این شهر می‌شوند.

وی به ماندگاری کم زائران در شهر قم اشاره کرد و با تاکید بر برنامه‌های شهرداری برای افزایش ماندگاری زائر از جمله احداث باغ پرندگان و آکواریوم شهری افزود: اگر ماندگاری زائر در شهر از پنج ساعت به 24 ساعت برسد اقتصاد شهر دگرگون خواهد شد.

سقائیان‌نژاد احداث باغ پرندگان در حاشیه بلوار شهید آوینی و احداث باغ گیاه‌شناسی و دریاچه مصنوعی در بوستان غدیر را یادآور شد و تصریح کرد: این دریاچه با استفاده از منابع آبی مازاد پردیسان اداره می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزش عمومی حوزه مدیریت پسماند افزود: در سال جاری کلنگ احداث 10 مجموعه فرهنگی و تفریحی و چند پروژه مهم عمرانی به زمین زده می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcco4q0.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما