سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : 26889

۵ هزار نفر در المپیاد ملی طلاب حوزه شرکت کردند

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در مرحله استانی المپیاد علمی طلاب پنج هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۲۹ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
۵ هزار نفر در المپیاد ملی طلاب حوزه شرکت کردند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین المپیاد علمی طلاب سراسر کشور در اردوگاه ولایت با اشاره به سیاست حوزه علمیه اظهار کرد: حوزه علمیه با توجه به رسالت اصلی خود که تولید علم دینی و دفاع از حریم اهل بیت (س) است، در سال های اخیر بر افزایش کیفی ورودی به حوزه تاکید شده است و ما در حوزه علمیه در جذب ورودی های جدید بیشتر از کمیت به کیفیت توجه داریم.

معاون آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به المپیاد عملی طلاب حوزه افزود: المپیاد علمی طلاب حوزه علمیه سراسر کشور در سه مرحله انجام شد که مرحله اول آن در سطح مدارس، مرحله دوم در سطح استان ها و مرحله سوم در سطح کشور برگزار شد، در مرحله استانی این المپیاد پنج هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۲۹ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی تصریح کرد: المپیاد ملی طلاب حوزه علمیه سراسر کشور در چهار رشته ادبیات عرب ویژه پایه سوم، فقه و اصول سطح ویژه پایه ششم، فقه و اصول سطح دوم ویژه پایه هشتم و فقه و اصول سطح ویژه پایه دهم برگزار شد، همچنین ما به دنبال اضافه کردن دو رشته علوم عقلی و نقلی به المپیاد بودیم که به دلیل به حد نصاب نرسیدن شرکت کنندگان این کار صورت نگرفت.

فرحانی با اشاره به آزمون المپیاد علمی طلاب بیان کرد: سوالات این المپیاد توسط اعضای انجمن های علمی حوزه و مراکز فقهی طرح شد و آزمون در سطح کشوری در قالب سوالات تستی و سوالات تشریحی برگزار شد، البته شرکت کنندگان برای برگزیده شدن در این آزمون باید حداقلی از نمره را کسب می کردند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcco4qi.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما