چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 38679
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

برای جبران برخی کمبودها در حوزه باید تلاش کرد

قم نيوز : قم نیوز: باید تلاش کرد تا کمبودهای موجود در حوزه پر شود، در بحث وعاظ این خلاء وجود دارد و متاسفانه فقیهی که در حوزه از دار دنیا می رود، جایگزینی برای ایشان وجود ندارد.
برای جبران برخی کمبودها در حوزه باید تلاش کرد
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از مسئولین عقیدتی سیاسی سپاه، به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره  کرده و گفتند: اسلام برای حفظ و باقی ماندن  ارزش ها، دستور به امر به معروف و نهی از منکر داده و آن را واجب کرده است.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه طلبگی شغل انبیاء الهی است، گفتند: انبیاء برای اداره جامعه تلاش کردند و سختی های زیادی را متحمل شده اند و روحانیت نیز در همان مسیر قرار دارد.

ایشان بیان داشتند: طلبگی نعمتی است که خدا داده، لذا باید شکرگزار بود و به رسالت خود عمل کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان کردند: از دیگر رسالت های حوزویان تلاش برای اثرگذاری است و این امر میسر  نمی شود، جز با فقاهت و عالم به زمانه بودن.

معظم له بیان داشتند:  باید تلاش کرد تاخلاء های موجود در حوزه پر شود، حتی در بحث وعاظ هم این خلاء وجود دارد و متاسفانه فقیهی که در حوزه  از دار دنیا می رود، جایگزینی برای ایشان وجود ندارد.

ایشان افزودند: روحانیت باید همه چیز او مانند انبیا باشد و برای احیا دین و امر به معروف تلاش کند.

این مرجع تقلید گفتند: علمای گذشته این گونه عمل می کردند، با مردم و از مردم بودند، با مردم فاصله نداشتند و با رفتار خود مردم را جذب دین می کردند، امروز طلاب نیز باید همان مسیر را ادامه دهند.

معظم له افزودند: باید با افکار امام راحل آشنا شد و این آگاهی را در مردم ایجاد کرد تا جامعه نسبت به افکار امام، معرفت پیدا کند.

ایشان عنوان کردند: امام به وسیله انقلاب، هیمنه شرق و غرب را در هم شکستند و باعث بیداری جوامع اسلامی در دنیا شدند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccoeq1.2bq4m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما