قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه دین آمده تا انسانیت انسان را شکوفا کند و به او تعالی ببخشد گفت: با وجود میلیون‌ها گرسنه و آواره در جهان، بودجه کشورهای غربی صرف آدم کشی می‌شود.
با وجود میلیون‌ها گرسنه و آواره بودجه غربی‌ها صرف آدم کشی می‌شود/بینش غربی در بخش‌هایی از جامعه علمی رسوخ کرده است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی موسسه اسراء، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: دهه پر برکت فجر برای همه ما عزت و شرف است و امیدواریم که خداوند بیش از پیش این کشور را عزیز و مقتدر بدارد.

وی در ادامه به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: در جریان مذاکرات هسته‌ای و قبل از آن، غربی‌ها اصرار داشتند که ایران به سلاح اتمی دست پیدا نکند، در حالی که ما قبل از آن‌ها و پیش از آن‌ها بمب اتم را تحریم کرده و این را اعلام کرده بودیم، چرا که معتقدیم کسی به سمت بمب اتم می‌رود که نه دین را بشناسد و نه خدا را.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دو غده در تفکر غرب وجود دارد، یکی انکار معاد و دیگری انکار تجرد روح، یعنی انسان بعد از مرگ تمام می‌شود و حساب و کتابی در کار نیست. این نوع تفکر، جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های نیابتی امروز را راه می‌اندازد و اگر امروز هم بتوانند ابایی از راه اندازی جنگ جهانی سوم ندارد.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: در حالی که میلیون‌ها گرسنه و فقیر و هزاران مهاجر و آواره در جهان وجود دارد، می‌بینید که بودجه بعضی از کشورهای غربی صرف آدم کشی می‌شود و در کشورهایی مانند آمریکا، کارخانه‌های تولید سلاح‌های کشتار جمعی آن‌ها سه شیفته در حال کار است. این برتری طلبی‌ها، جاه طلبی‌ها و غرور که امروز غرب را گرفتار کرده است، از این نگرش نشأت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: غربی‌ها چون خود را نشناختند در حد یک حیات گیاهی زندگی می‌کنند در حالی که دین آمده تا انسانیت انسان را شکوفا کند و به او تعالی ببخشد. قرآن کریم می‌گوید انسان بدنی دارد که فرع است و با مرگ می‌پوسد، اما روحی دارد که اصل است و ابدی است. انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می‌میراند نه اینکه بمیرد، انسان از پل مرگ می‌گذرد و ابدی می‌شود در نتیجه، انسان ابدی، توشه ابدی می‌خواهد و این توشه همان ایمان و اعتقاد به خداست. بنابراین قبل از هر مساله‌ای باید این بخش‌های فرهنگی برای ما حل شود تا با تکیه بر این باورها به پیش برویم و به دیگران نیز متذکر شویم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یک فطرت در درون همه انسان‌ها به ودیعه نهاده شده است که قابل اصلاح است، بنا بر این باید در مذاکرات و گفت‌وگوهای فرهنگی این نکات به آن‌ها متذکر و یاد آوری شود که آن‌ها بدانند ابتدا باید ماهیت حقیقی انسان برای انسان روشن شود که خداوند او را با فرشتگان مقایسه کرده و دارای مشترکات فراوانی با فرشتگان است.

آیت‌الله جوادی آملی متذکر شد: متاسفانه این بینش غربی در برخی بخش‌های جامعه علمی ما نیز رسوخ کرده است که باید در این خصوص بیشتر هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت از جوانان نخبه کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: کشور را مردان بزرگ هدایت می‌کنند و هوش ایرانی مثال زدنی است، جوانان ما اگر حمایت شوند، استعداد بسیاری برای رشد و پیشرفت دارند، ما باید با تأمین و حمایت از جوانان و رعایت عدالت و اخلاق در جامعه، نخبگان را در کشور تقویت کنیم تا با حریت زندگی کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت‌های جوانان در جریان انقلاب و دفاع مقدس ابراز کرد: در جریان دفاع مقدس همین جوانان نشان دادند که در حد فرشتگان هستند، این جنگ هشت ساله در واقع یک جنگ جهانی بود، چرا که جنگ جهانی تنها به این معنا نیست که چند کشور بر علیه چند کشور وارد جنگ بشوند، وقتی همه دنیا با یک کشور مظلوم وارد جنگ می‌شوند این هم جنگ جهانی است و دفاع مقدس اینچنین بود، اما به لطف الهی این کشور پیروز شد.

وی ادامه داد: ما نشان دادیم که همواره پای امضاء خود می‌ایستیم و این را در عمل اثبات کردیم؛ بعد از امضای قطعنامه ۵۹۸، در جریان حمله عراق به کویت، با همه جنایت‌هایی که عراق علیه ما انجام داده بود، حتی یک موشک از سمت ما به عراق پرتاب نشد، در حالی که همین غربی‌ها حتی بعد از قطعنامه، عملیات مرصاد را به وسیله منافقین علیه ما به راه انداختند، آن‌ها اینگونه رفتار کردند و ما اینگونه پای امضای خود ماندیم و این شرف ماست.

وی در پایان از تلاش‌ها و نفوذناپذیری دستگاه دیپلماسی کشور، حق شناسی و برای این عزیزان آرزوی توفیقات بیشتر را مسئلت کرد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdccoiq0.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما